Facebook data

1
Obskyra filmkvällar
#9921 Obskyra filmkvällar 18 år, 1 månad sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

En annorlunda men kul sysselsättning när det är platt är att dra ihop några polare och köra en filmkväll med otippat skådis-tema.

Senast blev det 4 rullar med den luttrade skådisen Harry Dean Stanton.

Next up: Powers Boothe. Herr Stanton och Powers har gemensamt att de båda är med i John Milius (Big Wednesday) gamla propagandaklassiker Red Dawn.

Några mer tips?

Logga in för att svara
#9922 Svar: Obskyra filmkvällar 18 år, 1 månad sen Stoke: 3

Fryer
graphgraph
Donerat Brons

Harry Dean Stanton ha ha ha så skön alltså.

Logga in för att svara
#9923 Svar: Obskyra filmkvällar 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Staffan
graphgraph

Vilka filmer såg ni med Stanton? Vill minnas att "Paris, Texas" är otäckt bra.

Kör själv ett Sean Penn tema just nu. Inte på en kväll, men över lite längre tid. "At Close Range", "The Falcon and the Snowman", och den lite nyare "The Assassination of Richard Nixon" rekommenderas varmt. Ser fram emot "In Search of Captain Zero".

Logga in för att svara
#9924 Svar: Obskyra filmkvällar 18 år, 1 månad sen Stoke: 1

björn j:son lind
graphgraph

Vi brukade ha en Dolph Lundgren-dag. Då gick man ner till videobutiken och hyrde alla Dolph filmer som släpps under året. Han är hyffsat produktiv så det brukade bli en 4-5 stycken. Har dock glömt att fira Dolph-dagen de senaste åren så jag har en del att ta igen.

Logga in för att svara
#9993 Svar: Obskyra filmkvällar 18 år, 1 månad sen Stoke: 3

okar
graphgraph

Jag brukar ploja ett par Steven Segal och Christopher Lambert kvallar per ar... alltid lika bra underhallning... he he.

Den smalaste filmkvall jag haft maste tveklost vara nar jag gick pa en liten surf films festival har langst northern beaches. Cosmoskatten hade flip-flops pa sig o fick inte entra RSL-klubben i Avalon men vi kom overens om att atminstonde en av oss skulle ga. Jag drog in o forsokte smalta in bland de drygt 20-25 seniorerna som befann sig dar inne, men det var svart. Speciellt eftersom alla var i pensionsalder och verkade kanna Rod Sumpter (som var personen bakom filmfestivalen). Han gick igenom rubbet av sina filmer och alla levde sig tillbaka till den gamla goda tiden...

Det skulle forvana mig mycket om det visade sig att nagon annan svensk surfare (utom Cosmocat) ens sett nagon av Sumpters rullar... dom har sin charm.

Logga in för att svara
#9999 Svar: Obskyra filmkvällar 18 år, 1 månad sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

En afton med Lars Molin tema rekommenderas. Badjävlar, Saxofonhalliken, Höjdhoppar´n, Tatuerade änkan är några sköna titlar.

Logga in för att svara
#10030 Svar: Obskyra filmkvällar 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Bamse, lilleskutt, skalman och en platta bärs. Kan det bli bättre.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!