Facebook data

1
Södra (+sydväst) Sri Lanka
#99379 Södra (+sydväst) Sri Lanka 13 år, 4 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

Har sökt forumet och gjort 1001 Google-sökningar, lovar!

Ni som har varit på Sri Lankas sydkust på vintern (jan-mars). Hur trötta är vågorna? Jag är van vid och uppskattar lite kraft och fruktar att vågorna är allt för snälla där. Vad är era erfarenheter? På typ alla youtube-klipp är det max brösthögt och många sektioner. De som väl tubar, stänger. (Så egentligen vet jag kanske redan svaret men jag vill kunna sätta mina förväntningar rätt, alternativt åka någon annanstans). Vidare, går det att hyra brädor där och hur är i sådana fall urvalet?

Tack på förhand!

Logga in för att svara
#99499 Svar: Södra (+sydväst) Sri Lanka 13 år, 4 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

bump!

Logga in för att svara
#99500 Svar: Södra (+sydväst) Sri Lanka 13 år, 4 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

Var i sri lanka för två år sedan, den sydvästra delen som heter midigama. Bodde mitt i mellan lazy left och kabalana beach. Var vågor konstant under den perioden jag var där från mitten av mars iaf. Glassy på morgonen och lite blåsigare på dagen, om man hade tur så avtog vinden något mot eftermiddagen. Under den tiden var jag, tjejen och tre andra sydafrikaner de enda som surfade kabalana beach som jag tyckte var sinnesjukt bra. En höger som var något slappare men med bra trcyk i och en vänster som kunde vägga upp ordentligt. Vissa dagar gick det fina småtuber på insidan när bankarna låg rätt. Sjukt förlåtande våg och riktigt bra när vi var där mest hela tiden!
Har du kassan för det så bo på hotellet där, ligger precis framför brytet, annars finns det lite ställen i närheten för den som har lite klenare kassa. Var trevlig mot de på hotellet framför brytet och köp något då och då så håller då koll på prylarna dina medan du är ute.
Om du nu menar hur utbudet på brädor där runt midigama var när jag var där så var det obefintligt nästan. Hikkaduwa har förmodligen ett mkt bra utbud lite högre upp längs kusten, där det är fler turister. Sök i några av mina tidigare inlägg för bilder!

Logga in för att svara
#99502 Svar: Södra (+sydväst) Sri Lanka 13 år, 4 månader sen Stoke: 4

Danne E
graphgraph

Hej.
Vet inte hur mkt push och size du är ute efter men om du vill ha indostyle med double overhead och ultrasnabba vågor så skall du inte åka till Sri lanka.

Själv har jag vart i Sri Lanka 2ggr och åker dit igen i januari. Jo vågorna är definitivt Slappare än ex indo el australien, swellet ligger i regel mellan 2-4ft men några dagar 5-6... Bräda skulle jag ta med mig om du vill ha något speciellt. Kabalana skall vara bra dock var det helt utblåst när jag var där. Högern utanför Rhams guesthouse i Midigama är rätt hårig med tubsektioner, inget för nybörjare så den kanske skulle passa dig. Mainpoint, & beachbreaket hikk kan bli riktigt bra dock är main oftast crowded .

Logga in för att svara
#99519 Svar: Södra (+sydväst) Sri Lanka 13 år, 4 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

Cool. Tackar för era svar! Blir Sri Lanka. Man är ju ingen Kelly så blir bra med mer mellow vågor att nöta på.

Logga in för att svara
#99521 Svar: Södra (+sydväst) Sri Lanka 13 år, 4 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Min profilbild är från högern vid Midigama, den vågen är go.
Sen mainbreak Hikkaduwa funkar ju oxå men crowded.
När jag var där va localsen fan kötthuven alltså, men jag hade ju varit minst lika dan om jag varit local så de är la inget och gnälla över.

Logga in för att svara
#99619 Svar: Södra (+sydväst) Sri Lanka 13 år, 4 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

Ingen som har koll på utbudet i Hikkaduwa?

Fan vad drygt att behöva konka på bräda på rundresan i landet innan strandlivet .

Erfarenheter av att resa runt med bräda där nere? Tuktuks tar shortboards?

Logga in för att svara
#99625 Svar: Södra (+sydväst) Sri Lanka 13 år, 4 månader sen Stoke: 4

Danne E
graphgraph

Själv brukar jag ta med brädan pga att vad jag vet bara går att hyra ok brädor i hikk. Att transportera brädan på tåg tuk tuk minivan eller taxi är inga problem. Du kan du ju kontakta mambo's och kolla om dom har nån bräda som kan passa...

Logga in för att svara
#100640 Svar: Södra (+sydväst) Sri Lanka 13 år, 2 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

Avfärd på fredag! Någon mening att ta med revskor? Ska ju vara snälla rev har jag förstått det som.

Ändrat av rackarn
Logga in för att svara
#100641 Svar: Södra (+sydväst) Sri Lanka 13 år, 2 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

Avfärd på fredag! Någon mening att ta med revskor? Ska ju vara snälla rev har jag förstått det som.

Logga in för att svara
#100645 Svar: Södra (+sydväst) Sri Lanka 13 år, 2 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Lycka till mannen Sri Lanka är fantastiskt.. Kan rekomendera att klättra adams peak, besöka Kandy och surfa Merissa.. Grym höger på en underbar strand!. Hikkaduwa var jag senast 2003 o då var det fantastiskt surfade 58 dagar av 60 i Feb-Mars. Main point e crowded men kan va riktigt bra. Kapala o midigama skall vara bra surf också.. Bo på Surfing beach guesthouse Sri Lanka har underbar mat, billigt boende och varmt vatten.
Trodde dock du bara gillade stora vågor
Kör så det ryker.!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!