Facebook data

1
Blue Juice
#9946 Blue Juice 18 år, 2 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Sitter precis å kollar på en engelsk film som heter Blue Juice med Cathrine Zeta Jones och Ewan Mcreggor som utspelar sig i Cornwall. Kanske inte direkt en surffilm, men handlar om att surfa världen eller stanna hemma och driva ett surf-café. Aldrig hört talas om den, ballt att se alla gamla färgglada våtdräkter.

Well, den går på Canal+ Film3 just nu, verkar väl sådär, men det är ju lite surf.

www.imdb.com/title/tt0112537/

Logga in för att svara
#9950 Svar: Blue Juice 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

daniel.t
graphgraph

ha ha ha jag beställde den på ginza för ett par år sen iom frammsidan. Den e ju lagom bra fast catheryn was smoking back in the days

Logga in för att svara
#9952 Svar: Blue Juice 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

En del av surfscenerna spelades in på en viss kanarieö(jo,jag var där)
Det roliga var i slutscenen när han(stuntsurfaren) skulle ramla på vågen och hela filmcrewet stod
beredda på stranden,dagens största set dånar in och regissören blir alldeles till sig när han
ser vad som är på gång.Jorå,killen plockar största vågen i setet men tror ni att han lägger sig?
Sällan,han rippar den hela vägen samtidigt som regissören bara står och vrålar.Vilken hjälte!

Logga in för att svara
#9966 Svar: Blue Juice 18 år, 2 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

den är tyvärr riktigt dålig - jag fick den i present & tvingade mig igenom den. ..

Skön story om slutvågen - massor med kredd till surfaren!

Logga in för att svara
#9968 Svar: Blue Juice 18 år, 2 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Blue Juice är ju en klassiker. Har inte sett den sen den släpptes, men har för mig att den var sådär va. Dags för en recension kanske! En skön detalj är att huvudrollsinnehavaren Sean Pertwee ser ut som Per Holknekt.

Per:

Sean:

Logga in för att svara
#9969 Svar: Blue Juice 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Hahaha, den likheten hade jag aldrig tänkt på om inte bilderna kom upp

Logga in för att svara
#9970 Svar: Blue Juice 18 år, 2 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Well, om ni där "nere" ser om den, så lovar jag att ni kommer att älska slutet, där han "den tjocke" sitter på beachen på ett speciellt ställe, med bockskägg, ring i näsan....gissa var?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!