Facebook data

1
Surfcamps på Fiji
#9983 Surfcamps på Fiji 18 år, 2 månader sen Stoke: 2

Skuggan
graphgraph

Tjena gott folk!

Jag tänkte höra om någon har koll på Fiji? Verkar mest bara knepigt, privat och dyrt och surfa där...Någon som har span på ett bra surfcamp kanske eller några fiffiga idéer på hur man styr upp sin vistelse där? Jag har bara en vecka så det vore skönt att spendera så mycket tid som möjigt i spat! Jag har hört talas om ett camp som heter United Surfcamps eller nåt åt det hållet. Låter det bekant i någons vattenfyllda öron, och är det i sådant fall någonting att ha? Tacksam för tips!

Skuggan

Logga in för att svara
#9986 Svar: Surfcamps på Fiji 18 år, 2 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

jag bodde på seashell cove resort. helt ok camp med bar, pool, tennisbanor och annat tidsfördriv. jag tror det är det billigaste campet där. googla och du skall finna!

breaksen man surfar är sjukt fin lång höger som heter wilkes pass,
minicloudbreak-namnet säger väl allt,
desperations-en höger när allt annat e skit
lighthouse när allt annat är för fett
och så kan man boka upp sig på cloudbreak för en lördagssession.

sen kan man ju alltid fixa en egen kärra och bränna runt ön och hitta eget.

god tur!

Logga in för att svara
#9991 Svar: Surfcamps på Fiji 18 år, 2 månader sen Stoke: 2

dana
graphgraph

tja skuggan!
slå mig en signal, har polare som jobbar på surfcamp där.
gött med fiji trip fö.. hoppas allt annat är bra.
peace

Logga in för att svara
#9992 Svar: Surfcamps på Fiji 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

ejja
graphgraph

Vi bodde hos en skön snubbe som hette Amani på en ö brevid wilkes och despos.. helt överlägset billigast.. motsv 200 svenska per natt inklusive tre måltider.

man bor hos familjen, dom e grymt sköna hans söner surfar...varje dag
på ön brevid finns en resort med feta poler mm som man har tillgång till.

Amani hämtar en från fastlandet för en klart billigare peng än de andra ockerföretagen..

Om du är intresserad skicka ett mail då får du Amanis kontaktuppgifter

erik@allabla.se

Logga in för att svara
#10020 Svar: Surfcamps på Fiji 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Birk
graphgraph

Seashell är redan nämnt.. rendezvous är ett annat ställe, schysst atmosfär. Kolla om de e surfbart själv bara, dom som kör båten skiter i det. Folket jag pratat med som varit både på seashell och rendezvous föredrog rendezvous. På sydkusten har du Waidroka och beach house. Beach house har ett bryt i närheten man paddlar ut till, grundt som fan. Waidroka brukar oftast åka ut till frigates. Själva stället e sådär om de e lite folk men få klagar på surfet... Ägarna va schyssta iaf, om än helt omställda till fiji time...

Skulle de va platt några dar så e waidroka bättre om du e dykare. Rendezvous har bättre hålligång. Beach house e något av backpacker-mecka på fiji, helt ok.

Gött mos.

Logga in för att svara
#10028 Svar: Surfcamps på Fiji 18 år, 2 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Vilken nivå bör man ha för att kunna surfa där?
... ni har ju sett hur jäkla dåligt jag surfar. Men alltså, det är mest grunda, vassa rev och alldeles för stora vågor som jag inte vill ha. Runt 2 m face är OK om det inte drar tort framför Hur är det?

Logga in för att svara
#10074 Svar: Surfcamps på Fiji 18 år, 2 månader sen Stoke: 2

Skuggan
graphgraph

Tack som fan för tipsen gott folk!

All heder!

Logga in för att svara
#10105 Svar: Surfcamps på Fiji 18 år, 2 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Fick inget svar på min fråga. Har alltid drömt om Fiji men vet inte om man jag har rätt nivå ännu? Se min fråga i mitt förra inlägg.

Logga in för att svara
#10106 Svar: Surfcamps på Fiji 18 år, 2 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

alex el gordo skrev:
Fick inget svar på min fråga. Har alltid drömt om Fiji men vet inte om man jag har rätt nivå ännu? Se min fråga i mitt förra inlägg.

fiji är nästan bara rev som bryter snabbt o tubat. fick ett par rediga käftsmällar där men inget jag inte förväntade mig. känner du att du kan ta lite stryk och studsa lite på revet så ere bara packa boardbagen. ang storlek så ere upp till swellet lixom. kan vara spegelblankt eller tow in surf.

Logga in för att svara
#10260 Svar: Surfcamps på Fiji 18 år, 2 månader sen Stoke: 2

pikles
graphgraph

Kanske sent svar men...

var på rendezvous våren 2005, sjuuuukt skönt! prisvärt ställe med skön stämning.
Tror jag hade tur med att det inte var för vassa vågor då, beror så klart mycket på hur tidvattnet ligger om det blir vasst. Blev det för grunt och revet blev naket kunde man alltid ligga längre ut på sholdern eller hoppa tillbaka i båten. Då fanns alternativ för olika nivåer iaf.

Tveka inte att åka, bland det bästa surf jag haft!

Logga in för att svara
#10410 Svar: Surfcamps på Fiji 18 år, 2 månader sen Stoke: 2

Skuggan
graphgraph

Yo! Ser ut att bli Rendezvous. Ska bli gött som fan att få lite varmvattensurf. Är i ett snökaosigt NYC just nu, med typ 2 decimeter snö. Segt...Känns bra att värmen hägrar.
Tack för tipsen!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!