Hej!
Ja som titeln lyder så tänkte jag ta mig ett försök att surfa i Sverige till våren, jag bor i Kalmar och har hört att Öland kan ge vågsurfing vid rätta förhållanden. Har hittat några ställen, men vill inte namedroppa något för en del folk kanske blir sur här på forumet
Jag har vart runt i världen och börjat lära mig surfa, började i Costa Rica>Australien>Bali
sen for jag tillbaka till Costa Rica och spenderade tre månader på att bara surfa där. Alla dessa länder var det boardshorts som gällde och det var ju nice som f-n!
Prövade sen att surfa uppe i Norge på Unstad Camping och det var en HELT ANNAN GREJ, våtdräkten floodade, den var tung och jag vart förbannad eftersom jag inte fångade en ända våg! Kan tilläggas också att i bali gjorde jag nog ett felval av brädköp då jag köpte en 6,6 shortboard från företaget SEVEN (inte 7S) och hade problem att fånga vågor och den hämmade min utveckling en del. Men iaf så tog jag inte med den brädan till Costa utan köpte en 6,0 7S Semi Fish
LÄNK och hade riktigt kul med den och kände att jag utvecklades väldigt mycket.
Ja då hade jag tänkt sälja min 6,6 och köpa en fish för svenska vatten samt att jag måste köpa en våtdräkt, funderar på att köpa samma Aussie fish men jag vet inte om det funkar så bra här i sverige...?? Kanske något med mer volym?
Har kollat lite runt på våtdräkter vill ha en flexibel och varm dräkt, kanske kommer köpa en heatvest också bara för att jag är så frusen av mig. Är detta något att ha
LÄNK
Nån som vet någon butik i närheten till Kalmar? eller någon hemsida där man kan testa storleken och se om den sitter som en smäck?
Har inte surfat på ett år! Abstinensen stiger.....måste bara fixa en del grejjer bara!!!
Ajo funderar på att dra till Marocko också nu i februari nån som fortfarande är där då? Tänkte kanske hänga runt vid La point trakterna...
SHAKALAKA
Gerra