Facebook data

1
Kalifornien - när och var?
#106010 Kalifornien - när och var? 10 år, 12 månader sen Stoke: 1

bouncybouncy
Inlägg: 5
graphgraph
offline

Hej
Jag funderar på att åka till kalifornien några månader och passa på att surfa. När är bästa tiden på året? Jag är nybörjare och vill gärna börja på nån surfskola. Alla tips välkomna! Tack!
 
Logga in för att svara
#106019 Svar: Kalifornien - när och var? 10 år, 11 månader sen Stoke: 1

fiffez
Inlägg: 15
graphgraph
offline

Jag spenderade 2 månader i Cali förra sommaren, juli och augusti. Sommarmånaderna är fortfarande konsistenta och bjuder på surf varje dag, storleken på vågorna är däremot mindre än under resterande årstider, vilket i och för sig passar en nybörjade alldeles utmärkt. Inga snabba och tubande saker med andra ord utan lite mindre och långsammare, perfekt för nybörjare eller longboarders. Cali är ett suveränt val för att lära sig att surfa!
 
Logga in för att svara
#106020 Svar: Kalifornien - när och var? 10 år, 11 månader sen Stoke: 1

fiffez
Inlägg: 15
graphgraph
offline

Vi surfade spots på sträckan San Diego - San Francisco, och där finns ju en hel del att välja i mellan. Frågan är ju hur och var du vill bo och leva, dvs. vill du bo i en liten surfstad där mer eller mindre allt kretsar runt surfing (Ventura, Santa Cruz) eller vill du bo i en riktigt stad (San Francisco, LA) där det även finns annat än surfing att pyssla med?
 
Logga in för att svara
#106076 Svar: Kalifornien - när och var? 10 år, 11 månader sen Stoke: 1

bouncybouncy
Inlägg: 5
graphgraph
offline

Tack för tips! jag vill helst bo i någon liten surfstad och helst åka på vår/vinter/höst eftersom sommaren är den enda årstid i Sverige man kan stå ut med
 
Logga in för att svara
#106084 Svar: Kalifornien - när och var? 10 år, 11 månader sen Stoke: 1

fiffez
Inlägg: 15
graphgraph
offline

så skulle jag föreslå San Diego, Santa Barbara eller Santa Cruz
 
Logga in för att svara
#108715 Svar: Kalifornien - när och var? 10 år, 1 månad sen Stoke: 0

Ebba
Inlägg: 2
graphgraph
offline

fiffez skrev:
Jag spenderade 2 månader i Cali förra sommaren, juli och augusti. Sommarmånaderna är fortfarande konsistenta och bjuder på surf varje dag, storleken på vågorna är däremot mindre än under resterande årstider, vilket i och för sig passar en nybörjade alldeles utmärkt. Inga snabba och tubande saker med andra ord utan lite mindre och långsammare, perfekt för nybörjare eller longboarders. Cali är ett suveränt val för att lära sig att surfa!

Hej hörrni!
Bra och billigt boende i Cali? Någon som har några tips? Fiffez vart bodde du? Tänkte hänga där nu i sommar i kanske en månad och surfa. Tänkte dra dit i typ juni. Alla tips uppskattas!
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!