Facebook data

1
RC dawn patrol/c-skins legend/oneil superfrea
#109494 RC dawn patrol/c-skins legend/oneil superfrea 9 år, 7 månader sen Stoke: 1

harry
Inlägg: 23
graphgraph
offline

om ni hade dryga 1500 att köpa en 5/3a för vilken av dessa hade ni valt? årets modeller snackar vi.
ska surfas i skottland i vinter, ska inte bli kallare än 7 grader i vattnet enligt stormridersguide men blåsigt. har en gammal 6/5/4 som funkar om det skulle börja krypa under 6-7 grader men vill ju såklart maxa tiden i 5/3an.
 
Logga in för att svara
#109496 Svar: RC dawn patrol/c-skins legend/oneil superfrea 9 år, 7 månader sen Stoke: 4

Jimbob
Inlägg: 385
graphgraph
offline

Superfreak (med huva) är jag nöjd med. Allmänt tveksam till RC. Har surfat norra Skottland och trivdes bra i 6/5/4. Beror mycket på vind och lufttemp förstås. Låt vinterdräkten få kosta! Du får vad du betalar för, både i kvalitet och surftimmar.
 
Logga in för att svara
#109498 Svar: RC dawn patrol/c-skins legend/oneil superfrea 9 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Samma här, inte nöjd med Rip Curl. Min 4/3 flashbomb läckte första gången jag använde den..
Cskins är bra men hade problem med en dräkt som efter hopp från piren i Vik sprack upp i en söm. Tio cm bara öppnade upp sig i ett svep nere på lårets framsida.
Fick dock en ny på garantin efter lite krångel.
Oneill dräkter som jag haft har hållit bra kvalité, men har inte passat mina mått lika bra som C-skins.
Jag skulle absolut INTE köpt en 5/3 a om jag hade en 6/4, de är ju till ungefär samma temperaturer. Förstår inte helt hur du tänkt där.
1500? Får du en ny 5/3 för det förresten?
 
Logga in för att svara
#109534 Svar: RC dawn patrol/c-skins legend/oneil superfrea 9 år, 7 månader sen Stoke: 0

curtscale
Inlägg: 7
graphgraph
offline

Hej, All of this year's models look pretty good. Have you tried www.shore.co.uk ? I think they do shipping to Nordic countries. I think you could maybe buy a Hyperfreak with the money which is a model above the superfreak which is pretty warm this year, I think the C-skins equivalent this year is the re-wired (Looks really good) I think the Hyperfreak comes in a 5.4 which gives you a bit extra! Never Surfed Scotland myself as I come from the south coast of England but it looks sweet.

I'd say at 7 degrees celcius you should be ok with a good 5.3 or 5.4 as that's the kind of temperature I surf in around March time on the south coast and I use a 5.3 (Last years oneill pyrotech which is now a 5.4 this year so even warmer). A 6.4 would be warmer but you lose a lot of flexibility and get tired quicker,although if the water was lower than 7 or 6 degrees a 6.4 might be a good option.

If you go for a superfreak or legend they are still pretty good but maybe the neoprene isn't as stretchy as the more expensive models but I would guess they would still do the job well in 7 degrees .
I also have a friend that has an old 5.3 dawn patrol and his has now done a few winters! So they are all great really. The suits get warmer each year so I think all of this years 5.3 or 5.4's are pretty good.

Curtis
 
Logga in för att svara
#109535 Svar: RC dawn patrol/c-skins legend/oneil superfrea 9 år, 7 månader sen Stoke: 0

curtscale
Inlägg: 7
graphgraph
offline

Sorry it's in English but it would take me a long to explain in Swedish!
 
Logga in för att svara
#109536 Svar: RC dawn patrol/c-skins legend/oneil superfrea 9 år, 7 månader sen Stoke: 0

curtscale
Inlägg: 7
graphgraph
offline

www.shore.co.uk/wetsuits/top-models/oneill-superfreak/oneill-superfreak-fz-5-4-gbs-wetsuit-2015-blk.html

comes in a 5.4 so gives that bit extra, Shore also do delivery to Sweden if you know your size! I think it's a bit over 1500 Krona but pretty close.
 
Logga in för att svara
#109537 Svar: RC dawn patrol/c-skins legend/oneil superfrea 9 år, 7 månader sen Stoke: 0

curtscale
Inlägg: 7
graphgraph
offline

store.magicseaweed.com/Wetsuits/Winter/Mens/

Some good suits on there too, but I don't think all of this years winter suits are out yet! Might have to wait a month or so!
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!