Facebook data

1
Köpa mark på nån surfvänlig plats?
#110248 Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 0

daggen
Inlägg: 32
graphgraph
offline

Nån som har tips eller erfarenhet av att köpa mark utomlands, var inne på Siargao ett tag efter jag vart där då jag verkligen gillade det, samt priserna var humana.

Men det är ett ganska stort steg, så skulle gärna få tips på fler ställen, gärna nåt ställe som inte blivit allt för dyrt redan.

Planen är att först bygga nåt till mig själv, sen eventuellt nåt mindre för uthyrning så man kan få in nån krona, dvs slippa jobba så mycket hemma

Grymt tacksam för all information jag kan få, kanske nån som har ett ställe själv nånstans?
 
Logga in för att svara
#110252 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 4

Le Birró
Inlägg: 128
graphgraph
offline

Det var nån här som skrev om det: www.backpacking.se/Discussion/ShowPost.asp?PostId=384956&page=1
Robert startade upp nån form av verksamhet på Siargao som jag inte tror han har kvar men han sitter säkert på en massa bra info om hur det funkar.
 
Logga in för att svara
#110254 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 0

daggen
Inlägg: 32
graphgraph
offline

Det var faktiskt efter jag vart på hans resort som jag börja tänka mer och mer på det, har försökt fått tag i han för som du säger så har han mycket info, misstänkte att han hade sålt sin resort när jag inte fick nåt svar.

Minns att det var ett svenskt par som precis hade köpt mark och börjat bygga, dom jag vill få tag i.

Men det måste finnas andra ställen än Siarago också som är intressant
 
Logga in för att svara
#110255 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 4

Le Birró
Inlägg: 128
graphgraph
offline

Aha, där ser man. En liten värld. Ja jag såg att domännamnet han hade inte fanns kvar längre.

Det ser helt grymt ut där, synd det är så långt bort bara. Hade inte tackat nej till nåt i Portugal eller Frankrike så man kan åka ofta.
 
Logga in för att svara
#110257 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

I've got an Aussie mate who owns a surf resort there that I think he's got for sale at the moment! He would know about land there and a fair price for stuff!
 
Logga in för att svara
#110258 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 5

Retrosurf
Inlägg: 23
graphgraph
offline

 
Logga in för att svara
#110260 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 0

daggen
Inlägg: 32
graphgraph
offline

Le Birró skrev:
Aha, där ser man. En liten värld. Ja jag såg att domännamnet han hade inte fanns kvar längre.

Det ser helt grymt ut där, synd det är så långt bort bara. Hade inte tackat nej till nåt i Portugal eller Frankrike så man kan åka ofta.


Det var riktigt bra där, men som du säger så är de så långt bort, annars hade jag inte tvekat.

Jag ska åka med husbil till både Frankrike och Portugal efter sommaren, vem vet man kanske hittar nåt där som skulle funka.
 
Logga in för att svara
#110261 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 0

daggen
Inlägg: 32
graphgraph
offline

RATMAN skrev:
I've got an Aussie mate who owns a surf resort there that I think he's got for sale at the moment! He would know about land there and a fair price for stuff!

Alright, how do i contact him? that would be great to hear from someone like that.
 
Logga in för att svara
#110262 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 0

daggen
Inlägg: 32
graphgraph
offline

Retrosurf skrev:
Voila...www.surfersjournal.com/surf_property

Nice! Tror dock det lutar åt att köpa mark och bygga nåt litet först, sen utöka med tiden. Tror det blir mycket mer prisvärt att göra så.
 
Logga in för att svara
#110263 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 0

daggen
Inlägg: 32
graphgraph
offline

Ingen som går i samma tankar?
 
Logga in för att svara
#110266 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 5

Retrosurf
Inlägg: 23
graphgraph
offline

Hej Daggen,

I work with investment properties in my 'normal job , to me Europe (Portugal, Spain and France) is to expensive regarding beach front (I work a lot with Portugal) and some Asian countries can be tricky with laws, in your place I would check Australia, good value for what you can get and a country with good laws regarding foreign ownership and stable government

Here some small research I did around Noosa, QLD

www.realestate.com.au/property-residential%20land-qld-peregian+beach-201029459
www.realestate.com.au/property-residential+land-qld-rainbow+beach-201034267
www.realestate.com.au/property-residential+land-qld-castaways+beach-200825307
 
Logga in för att svara
#110267 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 0

daggen
Inlägg: 32
graphgraph
offline

Hej Retro!

I hear you, Portugal would be great but as you say its to pricey. I would like to have a place that you could get with direct flight, but that might be wishful thinking.

I will look into Australia, thank you so much for the ideas. Who knows maybe it could be Australia in the end.
 
Logga in för att svara
#110268 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 0

Mag
Inlägg: 12
graphgraph
offline

but Portugal is much cheaper if you accept being within bike/car distance from the beach. Iy is quite close to Sweden, many flights, some tax benefits if you are retired etc. But you need a car for longer stays, but that goes for all places doesn't it?

We have been discussing France and Portugal, but would probably start with long term rentals at first. But the long term solution would be to get a property for sure. Big enough for extra rental house/apartment. Customers pay quite well inside Europe and many potential customers. That is a bonus.

But if you want to move, follow wave patterns, it is better to rent. You might not find what you want the first try...
Or get a big mobile home.
 
Logga in för att svara
#110269 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 5

Retrosurf
Inlägg: 23
graphgraph
offline

Daggen, something interesting in Portugal:

www.sothebysrealtypt.com/imoveis/real-estate-land-mafra-ericeira_pt1_7593

Mag, get in touch in case you need any extra info regarding Portuguese property.
 
Logga in för att svara
#110271 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 0

Mag
Inlägg: 12
graphgraph
offline

Retrosurf: Thats a nice place and good surf too!
 
Logga in för att svara
#110297 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

daggen skrev:
RATMAN skrev:
I've got an Aussie mate who owns a surf resort there that I think he's got for sale at the moment! He would know about land there and a fair price for stuff!

Alright, how do i contact him? that would be great to hear from someone like that.


Easy to contact him! Contact me!
 
Logga in för att svara
#110300 Svar: Köpa mark på nån surfvänlig plats? 9 år sen Stoke: 49

Jesper B
Inlägg: 473
graphgraph
offline

Some friends of mine bought a big house (a couple of houses) 10 minutes up-country from Rebeira, Ericeira, Portugal. Don't know what they paid but they skipped ocean front to get more space for their money. On top of a mountain is not all that bad. Just over 4 hours flight from here and so many surf spots all around. Good choice!

/Jesper
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!