Facebook data

1
Surfskola/förhållanden för 10-årig nybörjare
#111020 Surfskola/förhållanden för 10-årig nybörjare 8 år, 10 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Fram till nyss har min 10-åriga son vägrat surfa, men på årets julresa till Maui vände det helt och nu vill han bli surfproffs. Ett lite närmare mål är en lite surftripp på sport/februarilovet. Tänker mig främst en kanarieö. Har inte mycket erfarenhet av dom och är mycket tacksam för alla tips vad gäller snäll nybörjarvåg (som inte är sönderblåst titt som tätt) och kanske en trevlig surfskola/camp. Ingen negativt om den sistnämnda pratar svenska.

Alla tips mottages tacksamt!

/Jesper B

Logga in för att svara
#111028 Svar: Surfskola/förhållanden för 10-årig nybörjare 8 år, 10 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Har aldrig hört om ngt svensktalande camp på Kanarieöarna men det finns kanske ngn svensk expat som har ngn liten verksamhet på nån av öarna?? Som överallt varierar det ju mellan platt-överstort-sönderblåst så kan inte komma på enstaka plats som alltid är fin men eftersom du verkar ha stora barn kan ni väl bila runt lättare än en annan. Och då är väl avstånden minst på fuerteventuras norra sida. När jag var på Fuerteventura fick jag lite för lite surfat så jag är ingen expert på spotsen dock.

Vi har rätt små barn och siktade in oss på playa de Las americas Teneriffa men det verkar gå åt skogen pga influensan (se annan tråd)

Logga in för att svara
#111029 Svar: Surfskola/förhållanden för 10-årig nybörjare 8 år, 10 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Tack Pontus.

Inte behöver det vara svensktalande (även om det vore ett plus), Hilding pratar engelska riktigt bra. MEN jag har fått för mig att surfskolor varierar mycket i ambition och kvalité. Vissa står och skjuter in nybörjare i brutna skumvågor utan större engagemang, medan andra verkligen går in och arbetar systematiskt och pedagosiskt...

Tips på seriös surfskola och eller camp på kanarieö?

/Jesper

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!