RATMAN skrev:
Stoney skrev:
Finns en massa ställen att köpa fenpluggar på, fille i varberg (wsv.nu), depontes, red snapper i malmö osv...
Vill du snabbfixa det kan du bara kleta i lite lagom mängd biltema snabbepoxy, se till att det kommer upp över kanten och att du har en lite fasad kant på glaset runt hålet, för lite extra stabilitet kan du gröpa ur lite frigolit under glasets hålkant så att epoxyn tränger ut där och skapar en hake. Så hade jag gjort, om det är rätt vet jag inte.
Stoney...hur vet du att hans bräda är gjort av epoxy??
Om brädan är polyester kommer epoxy resin att bränna ett stort jävlar hål i brädan!!
I see a stringer in his board and that means to me that his board is most likely polyester..
Vad skulle jag göra om jag var Bacca , däruppe utan fena??? mmmmm
Let's see now..ingen fena ingen fcs plugg..polyester resin och glasfiber säkert finns att få tag i däruppe för att det finns en jävlar massa båtar där..MEN ..han har ingen fena..Ja..då skulle jag ringa till någon surf affär direkt, beställer en ny omgång fcs fenor plus en plugg EXPRESS FART..imellanåt kan brädan torka ut och då skulle jag låna en bräda och om det finns inga skulle jag ta foton..