|
#38071 |
Nybörjar tips i Stockholmstrakten 16 år, 10 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Hur går man bäst till väga i Stockholm om man inte har bräda, inte har vänner som vill och är helt grön men väldigt väldigt gärna vill ta sig ut och surfa lite?
Torö är stället har jag förstått, men vem vill förbarma sig över en rookie... Skulle bli grymt glad för tips om hyra av bräda och allt som behövs, typ några att åka ut med!
/S
|
|
|
|
|
#38076 |
Svar: Nybörjar tips i Stockholmstrakten 16 år, 10 månader sen |
Stoke: -1 |
|
Jag bor inte kvar i stockholm,annars hade jag vart på.
Men kolla med grabbarna på Kahalani vid Medis,de har lite känningar i surfvärlden.
Annars finns ju rockaway beach men där fick jag dåligt bemötande när jag var grön.
Behöver ju inte betyda att alla får det dock. 
|
|
|
|
|
#38096 |
Stoke: -234 |
|
Du får nog ta tag i det själv eller pröjsa för surfcamp eller något.
Surfing är en egosport.
hejdå
|
|
|
|
|
#38102 |
|
Surfing är en egosport för somliga,inte för alla.
Leta lite så ska du se att det finns skönt folk att hänga med också.
|
|
|
|
|
#38114 |
|
pixie skrev:
Surfing är en egosport för somliga,inte för alla.
Leta lite så ska du se att det finns skönt folk att hänga med också.
Nä, inte för tandemsurfare och såna som håller tjejer som gör akrobatiska konster.
HÄNGA MED ! ???????????????
DU SA DET SJÄLV!
Det handlar inte om surfing för er scouter utan om korvgrillning.
Grilla själva och låt andra surfa 
|
|
|
|
|
#38115 |
Stoke: 33 |
|
sverre skrev:
Surfing är en egosport.
hejdå
Surfing är fan ingen sport 
|
|
|
|
|
#38120 |
ådén
|
om det varit för två år sedan hade du vart välkommnats med öppna armar, sen började blue water high gå på tävä och plötsligt blev det konkurrens om vågorna på torö!?
kanske bör vi hacka hela internet och radera alla spår av våra surfbreaks? 
|
|
|
|
|
#38122 |
Stoke: 20 |
|
ådén skrev:
om det varit för två år sedan hade du vart välkommnats med öppna armar, sen började blue water high gå på tävä och plötsligt blev det konkurrens om vågorna på torö!?
haha:laugh: Blue water high, hahahahha, om din ålder stämmer kommer du bli ett unikum i humor sverige.
Sverre: Om du vill få Pixis kärlek ska du nog ha ett annat tillvägagångssätt än att bara hacka på honom. Det funkade inte ens i småskolan!
Pixie: Det är bara att stå ut. Snart kärar han ner sig i nån annan.
|
|
|
|
|
#38123 |
|
ådén skrev:
kanske bör vi hacka hela internet och radera alla spår av våra surfbreaks?  [/quote]
Eller bara ge hela den där fucking "hemliga spots-attityden" och alla som kör på den fingret och langa upp brädorna på biltaket,packa gitarren,lite käk,några tält och faktiskt ha roligt.
|
|
|
|
|
#38124 |
|
pixie skrev:
ådén skrev:
Eller bara ge hela den där fucking "hemliga spots-attityden" och alla som kör på den fingret och langa upp brädorna på biltaket,packa gitarren,lite käk,några tält och faktiskt ha roligt.[/quote]
Ajaj! Sverre kommer smälla av när han ser detta:laugh:
|
|
|
|
|
#38126 |
|
Citatrutan har fått flipp. Det jag skrev var längst ner givetvis
|
|
|
|
|
#38127 |
|
Det kan han ju få göra.
Som jag sa nån gång i början,jag har inget för nån form av elitistisk attityd.
Och ja,för mig är surfing att ha roligt,inte vara hemlig.
|
|
|
|
|
#38128 |
ådén
|
det händer att man blir sur i sverige, man åker i sin sura bil och hör hur det sura nedfallet smattrar mot rutan och förvränger en sura ansikte likt en plågad hamster, man kliver ur bilen och blir dyngsur i regnet, tar upp sin sura våtdräkt.
nere på stranden Ja! vågor!
sen ser man den sura ansamling människor som går upp emot femtio stycken som bestämt ska paddal på samma våg som i slutändan inte blir något!
Ja då blir man sur!
all denna surhet kan kan vägas upp med lite vågor! om inte den su5ra hopen försurnat vattnet så till den milda grad att man är bortom alll hjälp
|
|
|
|
|
#38129 |
ådén
|
pixie skrev:
Det kan han ju få göra.
JA, det är klart du inte drar dig för att få mer folk till torö om du inte bor här?
hade jag berättat om era hemliga västkustsspots som verkar vara ett mycket känsligt ämne hade det varit en annan melodi?
|
|
|
|
|
#38130 |
|
mistarippa skrev:
sverre skrev:
Surfing är en egosport.
hejdå
Nähä? Nä, det är klart, kan man inte utöva den så är det ju bara ett skäl att få komma ut o dricka kaffe vid havet.
|
|
|
|
|
#38131 |
|
|
|
|
|
#38249 |
|
mistarippa skrev:
sverre skrev:
Surfing är en egosport.
hejdå
ok?
Vad är det då?
Vad är surfing för dig? Går du omkring med brädan i röven eller har du den bara under armen när du ska vara med på kort?

|
|
|
|
|
#38250 |
ådén
|
en surfbräda är endast ett portabelt fikabord, vilket förklarar varför däcken är så synliga på folka bussar!
två däck och en bräda sen är bordet klart
|
|
|
|
|
#38251 |
ådén
|
pixie skrev:
Det kan han ju få göra.
För mig är lite av surfing i sverige att sitta 3 personer en blåsig vinterdag ute i skogen!
inte ha massa engångsgrillande gitarrunkare som ristar runor i träden och tillverkar halsband av drivved!
|
|
|
|
|
#38253 |
|
ådén skrev:
pixie skrev:
Det kan han ju få göra.
inte ha massa engångsgrillande gitarrunkare som ristar runor i träden och tillverkar halsband av drivved!

|
|
|
|
|
#38257 |
ådén
|
Sverre, det ser ut som om vi måste stå enade mot ondskans makt!
med vårat extremt omogna förhållningsätt och skruvade världsbild kan vi nå längre än farfar spottar körsbärskärnor!
det är påtiden att vi skapar en deathsquad som förintar korallhalsband, hampa flip flops samt torra blomsterkransar och fågelskådare!
Nå, vad säger ni?
|
|
|
|
|
#38263 |
|
JAG är inte omogen och har ingen skruvad världsbild!!! 
|
|
|
|
|
#38265 |
Stoke: 1 |
|
hoho ÄNNU en underbar tråd. det räckte med att man såg överskriften till tråden för att veta att alla surgubbar skulle varit framme igen. jag myser så mkt varje gång. utan er hade surfsverige varit röftråkigt!
men nu ska jag också vara sur. till alla er som vill surfa helt jävla madderfakking själva hela tiden, vad är det frågan om? ja jag vet, man kan se surf som en egosport om man nu vill, men en session HELT själv är inte så jättekul om jag ska vara ärlig.....lite roligare om man kan dela det med någon?
så det kasnke är så att alla ni som tycker surf är en egosport, bara menar semi-ego, alltså ni vill ha NÅGRA kompisar med er, men inte för många? så kan ju helt klart vara fallet, och jag kan till viss del hålla med. men jag tror ändå jag måste säga att ego-attityden suger balle, va fan dela med er av havet! man behöver inte basunera ut info om spots, men om det nu råkar vara folk på ett ställe, enjoy för faen! människor är ena riktigt trevliga typer ibland, i vattnet och på land. jag lovar.
|
|
|
|
|
#38266 |
|
crazynick skrev:
hoho ÄNNU en underbar tråd. det räckte med att man såg överskriften till tråden för att veta att alla surgubbar skulle varit framme igen. jag myser så mkt varje gång. utan er hade surfsverige varit röftråkigt!
men nu ska jag också vara sur. till alla er som vill surfa helt jävla madderfakking själva hela tiden, vad är det frågan om? ja jag vet, man kan se surf som en egosport om man nu vill, men en session HELT själv är inte så jättekul om jag ska vara ärlig.....lite roligare om man kan dela det med någon?
så det kasnke är så att alla ni som tycker surf är en egosport, bara menar semi-ego, alltså ni vill ha NÅGRA kompisar med er, men inte för många? så kan ju helt klart vara fallet, .
Grattis! Du har lyckats förstå det som verkar vara så svårt att förstå för vissa. Och det är faktiskt ganska komplicerat och invecklat så det är en bedrift faktiskt att förstå så snabbt!
|
|
|
|
|
#38267 |
|
crazynick skrev:
men jag tror ändå jag måste säga att ego-attityden suger balle, va fan dela med er av havet! man behöver inte basunera ut info om spots, men om det nu råkar vara folk på ett ställe, enjoy för faen! människor är ena riktigt trevliga typer ibland, i vattnet och på land. jag lovar.
Att surfing är en egosport kanske var lite felaktigt uttryckt, enmans sport kanske är mer adekvat.
Sen är det nog ingen som är sur i surfet för att det är andra människor där. Förutom jag då för jag är missantrop, men jag har mina secrets därför..
|
|
|
|
|
#38269 |
|
jag är sjukt snabb ibland. inte lika snabb på vågen dock.....
och nu undrar jag bara hur bortskrämd personen som staartade denna tråden är...? schteene, det är cool, träffar jag dig på torö kommer jag vara sjukt snäll. och för övrigt har jag aldrig under mina snart fem år surfandes torö stött på en enda sur min. det är bara här alla är sura. och i skåne muahaha.
|
|
|
|
|
#38272 |
|
surt har sin fägring,
Citroner är tex mycket uppskattade och dom är jättesura.
|
|
|
|
|
#38450 |
Svar: Nybörjar tips i Stockholmstrakten 16 år, 9 månader sen |
|
crazynick skrev:
och nu undrar jag bara hur bortskrämd personen som staartade denna tråden är...? schteene, det är cool, träffar jag dig på torö kommer jag vara sjukt snäll. och för övrigt har jag aldrig under mina snart fem år surfandes torö stött på en enda sur min. det är bara här alla är sura. och i skåne muahaha.
Ok nu är jag här, nu verkar det hela ha lagt sig. Jag är inte bortskämd bara fascinerad. Allt jag ville ha var lite tips men... fick mycket mer hehehehe..
Sverre: Jag hör dig! Jag ser dig! Jag vet att du finns!! Ett litet tips, man måste inte alltid skrika högst och bråka mest för att få uppmärksamhet. Ödmjukhet bukar också funka... håller till och med lite längre.
Pixie: Tack för tipsen och dina öppna armar. Det var det jag trodde surfen var. Kärlek och värme!
Crazynick: Då ska jag le mot dig. Skönt o veta att det finns någon som inte tänker bråka ;D
Ja ja tack för de tips jag fått och kul att så många angagerade sig i tråden 
|
|
|
|
|
#38462 |
|
Schteene skrev:
crazynick skrev:
Sverre: Jag hör dig! Jag ser dig! Jag vet att du finns!! Ett litet tips, man måste inte alltid skrika högst och bråka mest för att få uppmärksamhet. Ödmjukhet bukar också funka... håller till och med lite längre.
NÄ! Uppenbarligen har du inte hört mig! Skit i mitt tips då att skaffa dig grejer själv eller åka på surfcamp, så får vi se hur mycket surf det blir för dig.
Dessutom har jag inte alls nån lust att vara ödmjuk inför somliga smurfar här. Så du kan ta ditt tips om ödmjukhet och stoppa det någonstans. Hade jag velat vara ödmjuk hade jag varit det.

|
|
|
|
|
#38470 |
Stoke: 8 |
|
det viktigaste är att alla är glada . 
|
|
|
|
|
#38476 |
Stoke: 2 |
|
"Go back to the Valley man."
citat: Bunkers
|
|
|
|
|
#38481 |
|
$hades skrev:
"Go back to the Valley man."
citat: Bunkers
"beat it ya vall[ey] jerk!"
eller ännu bättre;
"breakin' is a memory!"
- Thrashin'
|
|
|
|
|
#38551 |
ådén
|
Jag själv anser mig som bitter för tillfället! har bara jobbat och inte fått surfa på flera månader!
men som sverre säger, nog finns det individer som uppskatar och eftersöker bitterhet också!
grapefrukt är bittert, och således en utbredd smakgivare åt diverse läskedrycker!
BITTERHET ÄR INTE ATT FÖRAKTA!
|
|
|
|
|
#38562 |
|
BITTERHET ÄR EN DEL AV DET SVENSKA LYNNET!
|
|
|
|
|
#38590 |
|
det är möjligt. men det är en jääävla skillnad på bitterhet och ren otrevlighet..... får jag fråga dig Sverre vilket bemötande du var mest sugen på när du var nybörjare, bitterhet? otrevlighet?
jag var mest sugen på ödmjukhet.
ah, det kanske kan bli omröstningen willywonka!
Frågan blir då:
Vilket bemötande var du sugen på när du var nybörjare?
1. Bitterhet
2. Otrevlighet
3. Ödmjukhet
4. Korvgrillningsbemötande
|
|
|
|
|
#38601 |
ådén
|
skämt åsido! om du skaffar grejjerna är jag alltid intresserad av ytterligare en surfpolare....
du är välkommen o skriva i min gästbok, utan bitterhet:blink:
|
|
|
|
|
#38633 |
Stoke: 2 |
|
Åden, har du fått hybris?
Varva ner lite med dina miljoner ickesägande inlägg - dom är inte jätteroliga.
|
|
|
|
|
#38635 |
Stoke: 10 |
|
Profiler det finns på detta kärvänliga forum..
Åden, tror inte vi surfar samma stenstrand efter jag läst dina inlägg. själv tycker jag det är en avslapnad och skön stämmning när man rullar in på parkeringen.. jag menar, alla är inte änglar men det kanske är din inställning som gör en del?
som surfare i sverige är väll just bitterheten det minsta problemet.. jag menar, man sitter och uppdaterar prognosen varje timme för att det ser ut att vara surf om 1 vecka, ringer till surfpolarn och allt är totalt så långt bort från bittert man kan komma.. ett skönt tagg som man ser på allas ansikten när man ligger ute i ett knähögt torö.
|
|
|
|
|
#38651 |
ådén
|
jag ber om ursäkt för allt jag sagt för att skapa lite oro i stugorna, har heller aldrig mött någon sur person på torö, ser fram emot att få surfa med all vänliga själar nästa gång.
|
|
|
|
|
#38683 |
|
crazynick skrev:
det är möjligt. men det är en jääävla skillnad på bitterhet och ren otrevlighet..... får jag fråga dig Sverre vilket bemötande du var mest sugen på när du var nybörjare, bitterhet? otrevlighet?
Frågan blir då:
1. Bitterhet
2. Otrevlighet
3. Ödmjukhet
Svaret blir 3.
Mitt svar var lite drygt, men det innehöll också saklig information.
" Du får nog ta tag i det själv eller pröjsa för surfcamp eller något.
Surfing är en egosport.
hejdå "
Jag hade iallafall varit sugen på att så snart som möjligt förstå hur en sport fungerar.
Om du tycker synd om Sheteene eller vad han heter kan du väl förklara för honom!
Man är inte så sugen på att när det väl blåser, slänga in en extra bräda till en främmande person och åka och hämta upp denne. Sverige är dessutom ganska kast att lära sig i.
Hur funkar det då?
Jo, antingen så känner man någon man kan hänga med, eller så finns backdoor och fan och hans moster att tillgå samt några camp utmärkta att få en surfstart hos.
Iblant när man läser frågor från intreserade eventuella surfare verkar det som att det finns en myt om att alla surfare är en skön flower power community som hänger på stranden och lirar gura dricker bärs och alla är välkomna att börja surfa. Lets go surfing now everybody learning how come on a surfingsafari WITH ME !!!
|
|
|
|
|
#38861 |
|
sverre skrev:
[quote]crazynick skrev:
Frågan blir då:
1. Bitterhet
2. Otrevlighet
3. Ödmjukhet
Svaret blir 3.
Surfing är en egosport.
hejdå "
Jag hade iallafall varit sugen på att så snart som möjligt förstå hur en sport fungerar.
Om du tycker synd om Sheteene eller vad han heter kan du väl förklara för honom!
Man är inte så sugen på att när det väl blåser, slänga in en extra bräda till en främmande person och åka och hämta upp denne. Sverige är dessutom ganska kast att lära sig i.
Som jag skrev i mitt första inlägg:
Torö är stället har jag förstått, men vem vill förbarma sig över en rookie... Skulle bli grymt glad för tips om hyra av bräda och allt som behövs, typ några att åka ut med!
Det var därför jag undrade om man kunde hyra bräda och kanske få tips om det kanske mot all förmodan fanns några som hade kurser(kanske inte var tillräckligt tydlig med det). Det var allt....
och förresten så har jag redan planer på att dra på camp men det blir förmodligen till våren... var bara lite ivrig... men ivern har lagt sig lite och tålamodet har slagit till så jag kanske helt enkelt väntar tills jag åker iväg..
Nu går vi vidare tycker jag!
Hur har surfen varit så långt här hemma då? Någon som vill berätta?
|
|
|
|
|
#38862 |
|
Schteene skrev:
[quote] sverre skrev:
crazynick skrev:
Frågan blir då:
1. Bitterhet
2. Otrevlighet
3. Ödmjukhet
Svaret blir 3.
Surfing är en egosport.
hejdå "
För att förtydliga det förra inlägget
Som jag skrev i mitt första inlägg:
Det var därför jag undrade om man kunde hyra bräda och kanske få tips om det kanske mot all förmodan fanns några som hade kurser(kanske inte var tillräckligt tydlig med det). Det var allt....
och förresten så har jag redan planer på att dra på camp men det blir förmodligen till våren... var bara lite ivrig... men ivern har lagt sig lite och tålamodet har slagit till så jag kanske helt enkelt väntar tills jag åker iväg..
Nu går vi vidare tycker jag!
Hur har surfen varit så långt här hemma då? Någon som vill berätta?
|
|
|
|
|