Facebook data

1
surf gymnasie i Sverige?
#46406 surf gymnasie i Sverige? 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Mattias.R
graphgraph

Hallå, är det någon som vet om det finns något surfgymnasie i sverige eller norden? Isånna fall vart?

Peace

Logga in för att svara
#46439 Svar: surf gymnasie i Sverige? 16 år, 6 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

hmm menar du surfskola eller faktiskt ett surfgymnasium där man typ läser 80% grundämnen 20% surfning/surfindustri? vilken jävla fråga, men å andra sidan är du bara barnet förmodligen. surfskola ja (västkusten), gymnasium nej.

Logga in för att svara
#46445 Svar: surf gymnasie i Sverige? 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

marre_k
graphgraph

Jag vet att det finns en satsning på vindsurfing i Varberg. Alltså har du specialidrott i vindsurf. Om jag var dig skulle jag kontakta dem och se om de kan vika en plats för dig med vågsurfing, men det är ju problematiskt eftersom du skulle läsa specialidrott minst 1,5 h två gånger i veckan och så ofta är det inte säkert att det funkar att surfa runt Varberg. Sen behöver du dessutom en tränare, som kan bedöma dig, det kan bli lite svårt att hitta.
Lite att styra upp, men mitt råd är att kontakta skolan i Varberg (jag vet inte namnet på skolan, men google finns).

/Martin

Logga in för att svara
#46446 Svar: surf gymnasie i Sverige? 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Orreborre
graphgraph

Peder Skrivares Gymnasium och ansvarig för vindsurfng tror jag heter Per kolla med honom

Logga in för att svara
#46449 Svar: surf gymnasie i Sverige? 16 år, 6 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Fick en tjänst som gympalärare på den skolan för ett par år sen... var dock tvungen att tack nej av olika anledningar:pinch:
Men gör som tipsen ovan ring skolan och kolla. Tror det blir svårt att få specialidrott Vågsurf. Även om man på många skolor kan räkna träningen man gör på kvällar o helger till sin specialidrott bara skolan har en bra dialog med tränaren, o de e nog där problemet kommer in med vågsurfingen...
Men va fasen, börja vindsurfa... ger dig mer tid i vattnet och även nåt o göra när det blåser precis för lite...
Lycka till!

Logga in för att svara
#46451 Svar: surf gymnasie i Sverige? 16 år, 6 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Min lillebror går surfgymnasiet i Varberg. Det startade 1998 samma år började jag trean och fick inte välja till
Per Ringkvist är läraren du skall kontakta. Ganska chill verkar det.. De får låna utrustning när de vill året runt bl.a... O massa surf på schemat! Vågsurfing när det blåser för mkt
Go!

Logga in för att svara
#46457 Svar: surf gymnasie i Sverige? 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Orreborre
graphgraph

www.pederskrivaresskola.se/vindsurfing/surfing.php?id=1

Kolla här så kan nu finna mer info

Logga in för att svara
#46460 Svar: surf gymnasie i Sverige? 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

hellgren
graphgraph

Fan att man inte får välja gymnasie igen asså..

och förresten.. rackarn -> HAHAHA

Logga in för att svara
#46468 Svar: surf gymnasie i Sverige? 16 år, 6 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

För ett par år sen så träffade jag två unga dudes på parkeringen på Torö. Det skulle precis börja skymma och blåste >15m/s och det var precis så stökigt, utblåst och strömt som det bara kan bli på Torö. Grabbarna sa att de gick nån slags vattenskidegymnasium men fick tillgodoräkna sig vågsurf som idrott. De visste inte vilket håll stranden låg åt (!) och jag såg inte till dom efter att de var på väg ut i vattnet på sitt lilla chips (som jag antar att de hade lånat). Jag hoppas att grabbarna inte flöt över till finska viken

Logga in för att svara
#46472 Svar: surf gymnasie i Sverige? 16 år, 6 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

tji fick jag!

Logga in för att svara
#46477 Svar: surf gymnasie i Sverige? 16 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Många gymnasieskolor/organsationer (det är big buisness i Sverige!) jagar studenter/elver. Om man vore några stycken (som hade ett riktigt genomtänkt program) skulle det säkert finnas intresserad. Jan Bauer skapar linjor efter vad som efterfrågas - likaså GUC i Uppsala ...

Logga in för att svara
#46478 Svar: surf gymnasie i Sverige? 16 år, 6 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Jadu Rackarn.. kan inte vara lätt o komma från Östermalm o inte känna till västkust surf !! Som sagt har ju skolan funnits i 10 år nu
Borde vara något för Nordic surf att skriva om!

Logga in för att svara
#46482 Svar: surf gymnasie i Sverige? 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Mattias.R
graphgraph

okej, tack.

synd bara att jag typ är sämst på att vindsurfa. Har gjort det kanske 1 gång

Logga in för att svara
#46484 Svar: surf gymnasie i Sverige? 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

lillebrandskan
graphgraph

Mattias.R skrev:
okej, tack.

synd bara att jag typ är sämst på att vindsurfa. Har gjort det kanske 1 gång

De är det som är bra med peder skrivare är att man inte behöver kunna vindsurfa!
Spelar ingen roll hur många/få gånger du vindsurfat, du börjar ju där för att lära dig mer.

Logga in för att svara
#46521 Svar: surf gymnasie i Sverige? 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Lite väl mycket tillval i dagens gymnasieskola!!!!!!! Annat var det förr om åren. Då fick man skolka när det blåste

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!