Facebook data

1
bräda i takfläkt!
#58486 bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Hej, hur många har anlänt till ett tropiskt surfparadis och skaffat sig ett skabbigt rum.... sen när det är dags att ta fram brädan o vaxa loss så sätter man brädjäveln i takfläkten! haha!!

Jag har gjort det en eller två ggr, och varit nära ytterligare 5 ggr.

Hej!

Logga in för att svara
#58488 Svar: bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Lustigt, tänkte posta en sånhär tråd oxå.

Jag har gjort det en gång, men det lossnade bara en liten flis ur nosen. Ingen riktig skada.

Jag har även kört in fenorna i bakhjulet på cykeln när jag cyklade till Tallows en gång. Då flög det små fendelar.

Logga in för att svara
#58491 Svar: bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Ingen slår Gurra som glömde spänna fast brädan och körde iväg. Han trodde sen nån hade snott den... tills han hittade den i ett dike, utan dings! ... Apropå missöden med brädor.
Angående takfläkt, måste jag berätta om en kompis som för bara ngr månader sen ställde sig upp på en bardisk i bartäta Gbay för att skejka loss och fick takfläkten rätt i pannan! En annan polare ramlade från samma bardisk den kvällen.
Kontentan av det hela? Säkrast att surfa i kalla muslimska länder så man slipper både bardiskar och takfläktar.

Logga in för att svara
#58492 Svar: bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Vafan Wonka, har du postat mer än jag??? Jaja, ni har det bra på kommunen, ni!

Logga in för att svara
#58493 Svar: bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Jag backade över min epoxybräda med farsans XC 90. Brädan höll!!!

Logga in för att svara
#58495 Svar: bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

adamski skrev:

Vad var det för en bräda??? NSP? BIC?? .......Ek??

Logga in för att svara
#58496 Svar: bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Feddan skrev:
adamski skrev:

Adamski skickade denna lank....vet ifan vad for brador han haller pa med

www.electronicplus.com/images/products/BB3UC.jpg

Logga in för att svara
#58499 Svar: bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: 0

Addis
graphgraph

Haha! Klassiker.
Jag hade beställt en coustom shape brada från nev surfboards några år sen. Fick den levererad efter länge o jag var så glad över den fina bradan. Så blev det dax för surftrip till Venezuela.
Kommer fram o laddad som fan. skruvar ppå fenorna skyndar mej ut mot surfet o jattestolt över bradan o allt så kommer jag in i receptionen o vill bara kolla en gång till så att alla fenor sitter på plats. Lyfter upp min skönhet mot taket o kanner på en fena sen bara Pang där satt ett metall fläktblad begravt 5 cm in i brädan en bit under nosen. Till råge på allt så var det massor med folk i receptionen o dom bara garvade åt mej. För fan jag hade inte ens fått en session på den. Jag kan skratta åt det nu. Men jag mådde dåligt länge över det o blir fortfarande påmind om takfläkten när jag ser dingen i brädan.

Logga in för att svara
#58501 Svar: bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Andiss skrev:
Feddan skrev:
adamski skrev:

Adamski skickade denna lank....vet ifan vad for brador han haller pa med

www.electronicplus.com/images/products/BB3UC.jpg

Hmmm... Ett 6 tum långt kretskort?? Måste vara svårt att surfa på det...

Logga in för att svara
#58503 Svar: bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Nu kom jag på ett till klanteri som jag utfört.

Jag hade köpt en bräda i Örebro av alla ställen (T12 hade en jävligt sexig fishaktig bräda stående i ett par år utan att nån var intresserad så jag passade på att pruta ner den till 2500, oanvänd) och den kom levererad i en kartong. Glad som fan går jag raka vägen till stationen för att ta tåget hem till Uppsala. På stationen ställer jag ifrån mig brädan för att köpa en biljett och när jag vinklar upp kartongen så släpper tejpen i botten och brädan glider ur kartongen och landar med ett klang på stationens marmorgolv. Båda spetsarna på swallowtailen är mosade.

Sen har den brädan dingats vid varannat session. Nu ligger den i källaren utan fenbox och med ett stort hack i sidan efter bland annat ett möte med Toröstenen.

Logga in för att svara
#58504 Svar: bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: 0

cekesurfsmurf
graphgraph

haha, kul tråd.

handlar inte riktigt om dings. Men jag och en polare rejsade ner i en gammel Toyota starlet till Biarritz via ett stop i Amsterdam. När vi 30 timmar senare utan sömn var nere, så bestämde vi oss för att fort kuta in och köpa lite frulle, smälla upp tältet o sova i 2 timmar och sen dra ut o surfa! Wawawiiiwa! Så vi kutade in och köpte lite baguetter o skit och kom ut några minuter senare och såg att våra 5 brädor och våtdräkter hade blivit stulna. Hade varit nere i Hossegor i ungefär 5 minuter. Fan!

Logga in för att svara
#58509 Svar: bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

cekesurfsmurf skrev:
haha, kul tråd.

handlar inte riktigt om dings. Men jag och en polare rejsade ner i en gammel Toyota starlet till Biarritz via ett stop i Amsterdam. När vi 30 timmar senare utan sömn var nere, så bestämde vi oss för att fort kuta in och köpa lite frulle, smälla upp tältet o sova i 2 timmar och sen dra ut o surfa! Wawawiiiwa! Så vi kutade in och köpte lite baguetter o skit och kom ut några minuter senare och såg att våra 5 brädor och våtdräkter hade blivit stulna. Hade varit nere i Hossegor i ungefär 5 minuter. Fan!

Lita aldrig på snigelätande "Frenchies". Hå hå hååå!!

Logga in för att svara
#58519 Svar: bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Feddan skrev:
adamski skrev:

Det var/är en epoxy shortboard som gjordes av en far och hans son i Itacaré. De höll på jävligt länge med den eftersom de var så jävla stenade hela tiden. Har med den på resor som extrabräda nu då ifall planet störtar så finns i alla fall nåt kvar. Nu i Costa så fick flera låna den då de dingat sina brädor och man behöver aldrig vara orolig. Den är snabb på större vågor men jävligt seg på de mindre då den inte lyder en särskilt bra....

Logga in för att svara
#58526 Svar: bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

cekesurfsmurf skrev:
haha, kul tråd.

Tjena Christian! Den historien berättar Calle om i senaste numret. När blir det Torö igen för oss?? Dags för lite solsurf snart!

Logga in för att svara
#58638 Svar: bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: 0

cekesurfsmurf
graphgraph

Lätt! Spanar prognoserna, brädan är putsad, våtdräkten struken. Nu fattas bara lite stökiga vindvågor så drar vi iväg! Vi får hojta till när det är dags, har fortfarande ingen ride så åka med dig skulle va fint.

Logga in för att svara
#58655 Svar: bräda i takfläkt! 16 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

döda husdjur dinglandes i en takfläkt kam man hänga upp också som ett BOS straff för någon som varit dum! hehehe...

eller?
Detta var inom trådens ämne va?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!