Facebook data

1
Hyrbil med takräcke i Portugal
#58642 Hyrbil med takräcke i Portugal 16 år sen Stoke: 0

Segergren
graphgraph

Jag åker ner till Portugal i maj och har redan bokat hyrbil, från Avis som visade sig vara tveklöst billigast om man bokade genom TAP. Nu svarar AVIS att de inte kan tillhandahålla takräcke till bilen.

Hur har ni som har erfarenhet av portugal med hyrbil löst detta, Universaltakräcke från Biltema i bagaget, hyra minbuss, hyrbilsfirma som tillhandahåller takräcke, brädorna i framsätet - kompisarna i baksätet eller tvärtom? Man vill ju gärna hålla ner storleken på bilen i möjligaste mån för att spara lite pengar.

En uppenbar Nackdel för mig är att jag även har två barnstolar i baksätet och att jag har ganska stor bräda (6'8")

Tacksam för tips och råd,

/Segergren/

Logga in för att svara
#58643 Svar: Hyrbil med takräcke i Portugal 16 år sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Köp ett softrack eller gör ett själv...

Gjorde ett eget med 4 spännremmar från Clas Ohlsson och rörisolering. Funkade bra med fyra brädor på taket. Lite rassel på motorvägen men annars var det lugnt.

Logga in för att svara
#58644 Svar: Hyrbil med takräcke i Portugal 16 år sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Logga in för att svara
#58645 Svar: Hyrbil med takräcke i Portugal 16 år sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Logga in för att svara
#58646 Svar: Hyrbil med takräcke i Portugal 16 år sen Stoke: 0

eruimat
graphgraph

Hej, Vad har du hyrt för bil? Har själv en 7.0 (i Portugal) och 2 bilbarnstolar i backsättet. Är i Portugal varje sommar och med en liten kombi (t ex Toyota Corolla) får jag bräda in i bilen, mellan barnstolarna och min fru i framsättet får göra sig lite kortare då bräda hamnar ovanför passagerareframsättet.
Annars även om de per telefon brukar säga nej går det ibland att fixa till det när man är fram vid disken.

Vart ska du i Portugal? För mellannivå-Avancerade föreslår jag Guincho/Cascais utanför Lissabon eller Alentejo (på väg till algarve). För nybörjare, just nu, föreslår jag Carcavelos (utanför Lissabon) eller Baleal (ca 1,5 timme norr om Lissabon). Annars är Portugal ca 75mil kust där det finns massvis med sköna ställen att surfa på.

MVH
Rui

Logga in för att svara
#58648 Svar: Hyrbil med takräcke i Portugal 16 år sen Stoke: 0

Segergren
graphgraph

Hej,

Tack för tipsen alla soft rack eller kombi får det bli dårå. Jag bokade en 307. De finns ju som också som kombi, om jag inte minns fel.

Rui - Av ditt namn att döma antar jag att du är mer än bara sommar-portugis.

Jag skall faktiskt ner till Alentejo. Vila Nova de Milfontes närmare bestämt. Jag har hört att vågorna skall vara mindre men ofta bättre ordnade där nere än uppe, norr om Lissabon. Det passar mig utmärkt eftersom jag (aldrig var särskillt bra surfare men nu även) är ganska ringrostig.

Jag bodde själv i Lissabon under hela 2007 och saknar det så jävligt. Jag spenderade mycket tid i Costa de Caparica (dit jag hade 15minuter med bil när det inte var bilkö i betalstationen vid ponte de 25 abril). Jag gillar den avslappnade stämmningen vid Caparica trots att man ganska ofta befinner sig i samma line-up som riktigt duktiga surfare. Jag kände mig oftast i vägen i Guincho och Carcavelos.

Tack för hjälpen,

/Segergren/

Logga in för att svara
#58651 Svar: Hyrbil med takräcke i Portugal 16 år sen Stoke: 0

eruimat
graphgraph

Tja,
Numera endast sommar-portugis, men född i Lissabon och uppvuxen i Cascais.

Jag gillar också Costa och var faktiskt där i November och surfade. Vi var 2st och vi frös ganska ordentligt, men vi var de enda i vattnet och det var riktigt bra (sköna) vågor.

Om du har möjlighet i Alentejo kan du åka ner till Carrapateira (sjukt stor strand, med knappt några människor och riktigt bra vågor). Annars direkt efter Tróia finns en riktigt stor strandremsa (ca 5 mil) som är riktigt bra, dock ibland ganska stora vågor.

Ska själv vara där i 4 veckor i sommaren och med detta väder längtar jag redan dit

Ha det bra
Rui

Logga in för att svara
#58659 Svar: Hyrbil med takräcke i Portugal 16 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Ah, vad fan, är ni fjollor eller surfare!! ??
In med brädjävlarna i bilen för fan!
Fan det räcker att den som kör ser framåt och åt vänster, sen får personen på passagerarsätet titta åt höger. Dem där bak kan vrida sig o kolla bakåt, nähä... där var det fullt o man ser inte ett skit, MEN va fan man får väl bara ge FAN I ATT BACKA DÅ!!!!

Samarbete, samarbete mina vänner!!

Logga in för att svara
#58686 Svar: Hyrbil med takräcke i Portugal 16 år sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

My RIP CURL triple Board Bag has, not only wheels but , built in roof racks. That bag rocks. Rock up get car and head off. Flag a cab strap it on head off.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!