Facebook data

1
Trevligt boende på Bali
#5912 Trevligt boende på Bali 18 år, 3 månader sen  

Agge

Hejsan ska till Bali några veckor med min familj, var är det bäst att hålla till? Jag är den enda som kan surfa i min familj, men de finns flera andra ivriga som vill lära sig. Som nämnt, var ska man hålla till? Tips på schyst boende som passar? Måste man ha bil? Tacksam för alla tips.

Agge

Logga in för att svara
#5968 Svar: Trevligt boende på Bali 18 år, 3 månader sen  

Benny

Hallo,

Jag skulle reka Sanur som bästa ställe för en famlij på Bali, bra lugn strand som är skyddad av ett rev( där man surfar, surfade norrasidan,söder om nusa lembongan båtarna men finns andra ställen xå.)och på små dagar kan man ta med folk som är nybörjare med ex bodyboard och surfa. Men man slipper allt stress och moppar osv..som det finns i kuta. Plus du har en lugn strandpromenad utan bilar och försäljare m.m. Jag bodde på Yulia homestay 1(Dubbel rum för 65kr natten inkl frukost) endast fläkt dock men det finns mkt hotell med lite större rum eller bungalows som du säkert kan få för runt 50 dollar natten inkl ac,tv, varmvatten osv. och alla har pool och strand resturang. Ät på nattmarknaden för 7 kr väldigt najs mat! Boka där! finns alltid ngt och du får väldigt ofta discount om du ex. stannar 14 dagar.
Om ni vill ha en lugn semester och de andra inte är så himla inne på att surfa skippa kuta för det är inget vidare, tycker jag!

Benny

Logga in för att svara
#5973 Svar: Trevligt boende på Bali 18 år, 3 månader sen Stoke: 5

Pelle Blanco
graphgraph

Dreamland är bra för familjen och surf 10m fr rummet! Testa Nusa Lembongan,ta färja fr Sanur.Klart vatten,lugnt,snorkling mm-Playgrounds är ok att öva på.
Lycka till

Logga in för att svara
#5986 Svar: Trevligt boende på Bali 18 år, 3 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

Södra bali kommer intea att fungera, vindarna ligger pa rätt hårt. Inget fel på att bo i seminyak, skönt område med mycket restauranger och affärer, men en liten bit till surfen på östsidan. Sanur suger... stranden är tråkig och staden i sig riktigt risig. En högoddsare är att bo i ubud, 15 - 20 min till stranden + skön bohemisk liten by med en massa aktiviteter.

Logga in för att svara
#5988 Svar: Trevligt boende på Bali 18 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Agge skrev:
Hejsan ska till Bali några veckor med min familj, var är det bäst att hålla till? Jag är den enda som kan surfa i min familj, men de finns flera andra ivriga som vill lära sig. Som nämnt, var ska man hålla till? Tips på schyst boende som passar? Måste man ha bil? Tacksam för alla tips.

Agge

Om du har familje som vill lära sig att surfa..åka INTE till noosa lembongan eller sanur..alla ställen där man KAN surfa på båda noosa lembongan och sanur är vassa coral rev...Jag rekommendera kuta sidan föratt där finns 5kms lång sandstrand med bra vågor..akta strömmen lite för nybörjare....
Det finns oändliga allternativa boende möjligheter från lyx till billigt..Sök ..Bali accomodation..eller bara sök under bali..osv på nätet och ser vad händer..Ja Kuta är fillfart men det är skit roligt oxå bara för den anledningen..Om man hyra hyfsat boende kan man vila vid poolen i lugn och ro utan hasslers om det är det man vill ha...Det är min åsikt ...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!