Facebook data

1
Tips på tävlingar med bra surfpriser
#67589 Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Är det någon som har tips på tävlingar där priset är surfprylar?

Jag skulle gärna vilja vinna en surfbräda samt en surfdräkt. Så att jag får äran att testa mina surftalanger där ute på vågorna tillsammans med ni andra surfare.


Esta har tipsat om en tävling där priset var en surfbil eller en surfbräda. Fler tävlingstips behövs tycker jag.
 
Logga in för att svara
#67593 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: 3

Thörn
Inlägg: 54
graphgraph
offline

Surfakadamin har en tävling: blogg.surfakademin.se/

Det enda du behöver göra är att fota dig själv på en stor våg i Biarritz.

Tjing.
 
Logga in för att svara
#67595 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Thörn skrev:
Surfakadamin har en tävling: blogg.surfakademin.se/

Det enda du behöver göra är att fota dig själv på en stor våg i Biarritz.

Tjing.

Moment 22 för nybörjaren...
 
Logga in för att svara
#67597 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Thörn skrev:
Surfakadamin har en tävling: blogg.surfakademin.se/

Det enda du behöver göra är att fota dig själv på en stor våg i Biarritz.

Tjing.


Tack!

Det där fotot ska jag stå på en surfbräda då och rikta kameran mot mig själv? Det är väl ändå bättre om någon annan i vattnet eller på stranden tar fotot?

För att vara med i den tävlingen så behövs en annan tävling där priset är en resa till Biarittz först. Någon som har tips på en sån tävling?
 
Logga in för att svara
#67604 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -13

rackarn
Inlägg: 377
graphgraph
offline

Elin...

Om du jobbade istället för att ödsla (din och andras) tid på forumet skulle du ha råd med nödvändig utrustning.

/Emil
 
Logga in för att svara
#67623 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

rackarn skrev:
Elin...

Om du jobbade istället för att ödsla (din och andras) tid på forumet skulle du ha råd med nödvändig utrustning.

/Emil


Det är roligare att vinna saker än att köpa saker Rackarn!
 
Logga in för att svara
#67627 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
Inlägg: 1904
graphgraph
offline

Elin_nybörjaren skrev:
Thörn skrev:
Surfakadamin har en tävling: blogg.surfakademin.se/

Det enda du behöver göra är att fota dig själv på en stor våg i Biarritz.

Tjing.


Tack!

Det där fotot ska jag stå på en surfbräda då och rikta kameran mot mig själv? Det är väl ändå bättre om någon annan i vattnet eller på stranden tar fotot?

För att vara med i den tävlingen så behövs en annan tävling där priset är en resa till Biarittz först. Någon som har tips på en sån tävling?
Du kanske kan bidrags fuska,,,,ja menar starta en studie cirkel om resa till Biaritz,,,,
 
Logga in för att svara
#67629 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

jocke skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Thörn skrev:
Surfakadamin har en tävling: blogg.surfakademin.se/

Det enda du behöver göra är att fota dig själv på en stor våg i Biarritz.

Tjing.


Tack!

Det där fotot ska jag stå på en surfbräda då och rikta kameran mot mig själv? Det är väl ändå bättre om någon annan i vattnet eller på stranden tar fotot?

För att vara med i den tävlingen så behövs en annan tävling där priset är en resa till Biarittz först. Någon som har tips på en sån tävling?
Du kanske kan bidrags fuska,,,,ja menar starta en studie cirkel om resa till Biaritz,,,,


Mmm det e ju en idé som kan tas vara på. Tack Jocke!

Lite reflektioner...
Jag kan ju också söka något stipendie eller från någon fond och göra ett projekt av det hela. Fast då är det lättast om man är flera samt representerar någon förening eller liknande. Fast jag ska kolla med Studiefrämjandet de kanske tycker det är okej att min surfcirkel gör ett studiebesök i Biarritz och kollar in vågorna där.

Du e bäst Jocke på att komma med tips! Du tar verkligen ditt BOS-uppdrag på allvar och visar upp möjligheterna!
 
Logga in för att svara
#67630 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -13

rackarn
Inlägg: 377
graphgraph
offline

hade du någonsin surfat elin? ursäkta frågan men jag orkar inte läsa 99,9% av ditt trams så vet faktiskt inte.

förvånandsvärt vad mkt energi du lägger på filosofi istället för praktik. less talk more action elin!

jag vill dig bara väl, hoppas du förstår
 
Logga in för att svara
#67632 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

rackarn skrev:


förvånandsvärt vad mkt energi du lägger på filosofi istället för praktik. less talk more action elin!

jag vill dig bara väl, hoppas du förstår


Allt handlar om förväntan Rackarn.
 
Logga in för att svara
#67633 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -13

rackarn
Inlägg: 377
graphgraph
offline

förvänta dig inte mkt av ett liv av förväntningar elin
 
Logga in för att svara
#67634 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

rackarn skrev:
förvänta dig inte mkt av ett liv av förväntningar elin

Hur kommer det sig att du har den inställningen på livet Rackarn?

För mig är förväntan på något en del av livet som ger livet mycket glädje mer än om jag skulle skippa förväntan. Efter förväntan på något ja när resultatet kommer så är det bara att börja att reflektera och det ger mycket mer om denna förväntan finns med från början.

Alla är olika Rackarn men ändå rätt så lika. Allt beror ju självklart på vad du förväntar dig om hur den andre personen bör vara eller vad du förväntar dig ska ske.

Förväntar du dig av mig att jag ska lägga mindre energi på mina surfvisioner?
 
Logga in för att svara
#67635 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Elin, lägg bara ut en liten (och suddig, om du vill) bild på dig själv när du fäktas med vågorna, med eller utan utrustning. Har du nån sån från din trip i Ecuador?

Som Rackarn säger: less talk more action elin!
 
Logga in för att svara
#67640 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -13

rackarn
Inlägg: 377
graphgraph
offline

just det ja, ecuador hade du varit i. det har jag ju faktiskt läst men glömt.

jag syftar på förväntningar utan uppfyllning. farligt att hamna i dagdrömsfällan.

som en nörd på jobbet sa: NIKE!
 
Logga in för att svara
#67641 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

rackarn skrev:
just det ja, ecuador hade du varit i. det har jag ju faktiskt läst men glömt.

jag syftar på förväntningar utan uppfyllning. farligt att hamna i dagdrömsfällan.

som en nörd på jobbet sa: NIKE!


Ja det är farligt.

Fast förväntningar med uppfyllning är inte farliga och då krävs det lite förväntan. Min tripp till Ecuador var en resa med stor förväntan och resultatet blev över förväntan p.g.a alla osvenska typer som bor där som jag träffade och som delade med sig av sina förväntningar på livet.

Alla mina vågbilder är rätt så tydliga, jag hade såna i mitt galleri förut. Men mitt galleri uppdateras hela tiden så nu är det andra bilder där.

Någon mer som har tips på tävlingar?
 
Logga in för att svara
#67642 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -13

rackarn
Inlägg: 377
graphgraph
offline

sorry att jag pajjar tråden elin men...

från din presentation, "Surfing upptäckte jag i Ecuador och kom på att det ville jag testa någon gång."

vad innebär det... har du surfat eller inte?
 
Logga in för att svara
#67645 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Elin_nybörjaren skrev:
Alla mina vågbilder är rätt så tydliga, jag hade såna i mitt galleri förut. Men mitt galleri uppdateras hela tiden så nu är det andra bilder där.
Du e hal, Elin! Säker att du inte e politiker i grund o botten???
Dela gärna med dig av dina pics på osvenska typer i Ecuador med lite bildtexter o förklaringar. Jag e full av förväntningar!
 
Logga in för att svara
#67646 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Alltså... skapa en tråd där du lägger ut ngr pics.
 
Logga in för att svara
#67650 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Esta skrev:
Alltså... skapa en tråd där du lägger ut ngr pics.

Vad kan jag vinna då Esta?


Jajust det du är ju fotograf Esta så du kanske vill ha lite bilder att bygga upp dina förväntningar ifrån. :)Från Ecuador har jag rätt så många olika typer av bilder av osvenska typer, både folk från bergen, djungeln, vågorna, stora städer, småa byar samt hur man gör när man umgås med scouter. Vad är du intresserad av Esta exakt?

Att lägga ut bilder på annat folk bör jag ju först fråga om det är okej för ecuadorianerna att publicera dem här på surfsverige. Så mycket spanska kan jag inte för att skriva ett sånt brev till dem samt vissa av dem hade inte tillgång till internet så då är det svårt att fråga dem om det.
 
Logga in för att svara
#67656 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Skit i vad just jag e intresserad av för slags bilder. Jag har inga preferenser.
Hört talas om bildspråk? Att man kan få information via bilder?
Lägg ut dom du gillar, dom som får dig att minnas och vilja åka tillbaka.
Folk gillar att kolla på bilder.

Och ställ inte så mkt motfrågor hela tiden. Just do it!

Vad du kan vinna? Nån form av respekt här...
 
Logga in för att svara
#67658 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Esta skrev:


Vad du kan vinna? Nån form av respekt här...


Respekt?

Jag vill inte ha någon annan persons respekt endast grundat på mina prestationer. Enligt mig så finns den sanna respekten för någon annan människa redan vid det första mötet, respekten av att vara.
 
Logga in för att svara
#67663 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

nej. Hon har aldrig surfat, aldrig ens provat.

thats a fact.



 
Logga in för att svara
#67665 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
Inlägg: 1904
graphgraph
offline

rackarn skrev:
sorry att jag pajjar tråden elin men...

från din presentation, "Surfing upptäckte jag i Ecuador och kom på att det ville jag testa någon gång."

vad innebär det... har du surfat eller inte?
Jag frågade samma sak i sommras,,,,Och, fick till svar, att till hösten ska hon prova,,,,För då är vågerna brantare,,,,
 
Logga in för att svara
#67674 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
Inlägg: 441
graphgraph
offline

sverre skrev:
nej. Hon har aldrig surfat, aldrig ens provat.

thats a fact.





Nu ska ni inte vara så Bosy här va...

Elin!

Oavsett om du har surfat eller ej så tycker ja att du visar tillräckligt stort intresse.

Det är absolut inge fel med att imaginarysurfa, faktiskt nyttigt för din utveckling!
Kan erbjuda dig ett startpaket till kanon pris!
Har en Billabong wetsuit och en bic som ligger och skräpar. Special prize for you my friend!

You Go girl!
 
Logga in för att svara
#67681 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Bra Elinn!
Hoppas Elin antar ditt erbjudande o vågar sig ut i vågorna...

Och du Elin, i din värld e respekt en sak, visst, men i surfkulturen räcker det inte att bara vara samtidigt som man bara snackar och e osynlig.
Vill du snacka en massa, ska du oxå prestera i nån form, dvs surfa och/eller komma med nyttig info, berätta surf stories från när & fjärran, tipsa om brädbyggen & billiga flygbiljetter, 'surfljuga', fota/filma surf, leta/hitta bryt etc etc).
- Ni andra får rätta mig om jag har fel -

Ta till dig dom svar du får och omsätt dom i praktiken. Att bara suga ur information och komma med en massa motfrågor blir jobbigt i längden.
Och ja, jag läser det mesta du skriver här i hopp om att se nån form av utveckling hos dig...

Även en nybörjare kan bidra med ngt. Man behöver inte vara en überduktig surfare för det. Dina brödtips var bra!
 
Logga in för att svara
#67685 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Esta skrev:
Bra Elinn!
Hoppas Elin antar ditt erbjudande o vågar sig ut i vågorna...

Och du Elin, i din värld e respekt en sak, visst, men i surfkulturen räcker det inte att bara vara samtidigt som man bara snackar och e osynlig.
Vill du snacka en massa, ska du oxå prestera i nån form, dvs surfa och/eller komma med nyttig info, berätta surf stories från när & fjärran, tipsa om brädbyggen & billiga flygbiljetter, 'surfljuga', fota/filma surf, leta/hitta bryt etc etc).
- Ni andra får rätta mig om jag har fel -

Ta till dig dom svar du får och omsätt dom i praktiken. Att bara suga ur information och komma med en massa motfrågor blir jobbigt i längden.
Och ja, jag läser det mesta du skriver här i hopp om att se nån form av utveckling hos dig...

Även en nybörjare kan bidra med ngt. Man behöver inte vara en überduktig surfare för det. Dina brödtips var bra!


Det gör jag hela tiden.
 
Logga in för att svara
#67687 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Esta skrev:

Att bara suga ur information och komma med en massa motfrågor blir jobbigt i längden.


För att få information anser jag att fråga är ett bra sätt och att ställa följdfrågor eller som du menar motfrågor är bara att visa att ett intresse av förståelse från min sida finns. Eftersom att jag inte kan hela surfnormen ännu så förstår jag inte allt självklart och då är det bara för mig att fråga vidare för att få reda på hur ni menar. Så stor respekt har jag för er, jag vill förstå er.

Om du Esta tycker motfrågor är jobbiga så är det bara att skriva "inga kommentarer" precis som politiker gör.
 
Logga in för att svara
#67688 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Elin_nybörjaren skrev:
Esta skrev:

Att bara suga ur information och komma med en massa motfrågor blir jobbigt i längden.


För att få information anser jag att fråga är ett bra sätt och att ställa följdfrågor eller som du menar motfrågor är bara att visa att ett intresse av förståelse från min sida finns. Eftersom att jag inte kan hela surfnormen ännu så förstår jag inte allt självklart och då är det bara för mig att fråga vidare för att få reda på hur ni menar. Så stor respekt har jag för er, jag vill förstå er.

Om du Esta tycker motfrågor är jobbiga så är det bara att skriva "inga kommentarer" precis som politiker gör.


inga kommentarer.

jo förresten... en.. BAJS.
 
Logga in för att svara
#67692 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Följdfrågor låter bättre - helt rätt!

Annars... no comments.
 
Logga in för att svara
#67693 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Hehe, jo en grej jag undrar. Varför vill du förstå 'oss'??? Det e surfing du vill lära dig eller hur? Eller kanske e det rentav ett nytt projekt från Konstfack?

jaja, nu ger jag mig.
 
Logga in för att svara
#67705 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 7 månader sen Stoke: -13

rackarn
Inlägg: 377
graphgraph
offline

jag har länge misstänkt att det här forumet bara är ett experiment .

elin, du spelar ofta puckad, men jag vägrar tro att du tror att man kan lära sig utöva en sport genom att samla information på ett forum.

nu ska jag slå mig själv på käften för att jag engagerar mig på ett forum så här som jag gjort på sista tiden. inte ok.
 
Logga in för att svara
#67706 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Esta skrev:
Hehe, jo en grej jag undrar. Varför vill du förstå 'oss'??? Det e surfing du vill lära dig eller hur? Eller kanske e det rentav ett nytt projekt från Konstfack?

jaja, nu ger jag mig.


JAG är ett projekt.
 
Logga in för att svara
#67707 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

rackarn skrev:
jag har länge misstänkt att det här forumet bara är ett experiment .

elin, du spelar ofta puckad, men jag vägrar tro att du tror att man kan lära sig utöva en sport genom att samla information på ett forum.

nu ska jag slå mig själv på käften för att jag engagerar mig på ett forum så här som jag gjort på sista tiden. inte ok.


Inga kommentarer.
 
Logga in för att svara
#67709 Svar: Tips på tävlingar med bra surfpriser 14 år, 7 månader sen Stoke: 8

Feddan
Inlägg: 967
graphgraph
offline

sverre skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Esta skrev:

Att bara suga ur information och komma med en massa motfrågor blir jobbigt i längden.


För att få information anser jag att fråga är ett bra sätt och att ställa följdfrågor eller som du menar motfrågor är bara att visa att ett intresse av förståelse från min sida finns. Eftersom att jag inte kan hela surfnormen ännu så förstår jag inte allt självklart och då är det bara för mig att fråga vidare för att få reda på hur ni menar. Så stor respekt har jag för er, jag vill förstå er.

Om du Esta tycker motfrågor är jobbiga så är det bara att skriva "inga kommentarer" precis som politiker gör.


inga kommentarer.

jo förresten... en.. BAJS.


eeeh, "BRUNK"?
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!