Facebook data

1
Surfa utomlands över en långhelg?
#67703 Surfa utomlands över en långhelg? 15 år, 8 månader sen Stoke: 40

timpal0l
graphgraph

Hallo allihopa, jag och min broder skall bege oss ut och surfa lite utanför sverige. Vi behöver tips till ställen som ligger någorlunda nära och som inte kostar allt för mycket.

Vi har spanat in Peniche som ligger i Portugal - www.penichesurfcamp.com
sen fanns det även detta i Peniche - www.balealsurfcamp.com/

Är det någon som har flera tips på te.x Frankrike eller dyligt ? Priser ? Osv osv..
Spamma på bara, allt uppskattas.. Mvh!

Logga in för att svara
#67708 Svar: Surfa utomlands över en långhelg? 15 år, 8 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Stadt i Norge är väl åt av dom närmaste, danska västkusten har många ställen. England bjuder på mer surf än man kan ana.

Om du har egna grejjer så kolla GoogleEarth, packa bilen och bara kör.

Logga in för att svara
#67710 Svar: Surfa utomlands över en långhelg? 15 år, 8 månader sen Stoke: 3

kljungqv
graphgraph

Har själv varit på baleal surfcamp, deltog dock inte i surfkursen utan bodde bara på campet och surfade för mig själv. Men de som deltog i kursen när jag var där var iallafall nöjda. Jävla nice ställe. Priser borde finnas på hemsidan

I frankrike skulle jag rekommendera Lacanau Ocean. Flyg till bordeaux och ta bussen därifrån. Det finns ett jävla schysst och laid-back Hostel som heter Wave trotter där, rekommenderas dock inte om du är väldigt bekväm av dig. Kostar typ 17€/natt.

Cap Ferret i Frankrike är också jävla nice, men lite svårt att hitta ställen att bo på.

Hossegor har kanske de bästa vågorna i Frankrike.

Biarrirz är en överskattad surfplats enligt mig, bra fester dock, det är också välidigt dyrt. Men rekommenderar Anglet som ligger lite norr om Biarritz.

Norra Spanien känner jag inte så bra till men ahr varit i San Sebastian och Santander. San sebastian var bra när jag var där i Augusti för några år sen.
Santader hade helt okej vågor när jag var där på påsken för 2 år sen. Det finns dessutom ett raynair flygfält där så man kan flyga billigt dit. Jag bodde hos en kompis så jag vet inte hur bra hostel/hotel det finns.

Hoppas ni får en bra resa med mycket surf

Logga in för att svara
#67712 Svar: Surfa utomlands över en långhelg? 15 år, 8 månader sen Stoke: 3

kljungqv
graphgraph

Glömde att nämna Irland: rekommenderar varmt. Man flyger relativt billigt dit och boende etc är också relativt billigt. Bra surf och Irländarna vet vad surf-spirit är, det finns inget arrogant onödigt skrikande i line-upen.

Logga in för att svara
#67715 Svar: Surfa utomlands över en långhelg? 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

Stoke
graphgraph

Jag å fru kom från Peniche i förrgår.
Vi tältade 6 dagar på Peniche Campismo. Kanoncamping. Billigt att käka ute = inget käkfix i tältet. Flyg Lissabon taxi till busscentralen. Buss Peniche. Hyr prylar på 58.
Tror det är en svårslagen budgetresa.
Peniche är vågsäkert.
Kan dock vara värt lyxen med en hyrbil. Då har ni många bryt att välja på.
Man når ett par till fots från Campismo.

Väl värt en koll.

Good luck

Logga in för att svara
#67823 Svar: Surfa utomlands över en långhelg? 15 år, 8 månader sen  

burken

ta en sista minuten till bali 1el 2veckor det blir lika billigt eller kanske lite lite dyrare som att åka till ex stavanger eller stadt och rätt mycket vågsäkrare:)

Logga in för att svara
#67825 Svar: Surfa utomlands över en långhelg? 15 år, 8 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

bor man nära en flygplats är de tusan enklare och snabbare att ta sig till europa, tex spanien, frankrike, england eller portugal än att åka till Stadt. billigare blir det också med bensin, alla färjor och bomvägar som ska betalas.

åk ner i europa... ryan air flyger till porto snart eller redan nu.

Logga in för att svara
#67849 Svar: Surfa utomlands över en långhelg? 15 år, 8 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

En Marockovecka (charterstol + hyrbil) är inte heller dumt, fast då snackar vi kanske inte långhelg. /JB

Logga in för att svara
#68233 Svar: Surfa utomlands över en långhelg? 15 år, 8 månader sen Stoke: 40

timpal0l
graphgraph

Har bokat på Penichesurfcamp nu =) Blir där 17-20 oktober, svårt att ta ledigt från skolan, men tre dagar nonstopp surfing skall bli najs;D Hoppas att de bjuds på vågor också ;D:side:

Logga in för att svara
#68246 Svar: Surfa utomlands över en långhelg? 15 år, 8 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

KLM flyger till Lissabon för 1 550 kr i princip hela hösten, ska ner i mitten på oktober till Ericeira... Hade med mig 3 brädor ner sist gratis, så då blir det br pris

Helt mör i kroppen, var länge sen man fick surfat så här mycket...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!