Facebook data

1
Surf i OZ
#77808 Surf i OZ 14 år, 3 månader sen Stoke: 0

pita
Inlägg: 37
graphgraph
offline

Hej,
jag kommer att sticka ner till Australien i slutet på januari och tänkte höra om det är någon som har lite tips. Jag planerar att stationera mig på ett ställe nån månad. Min plan är Noosa, men är det någon med kolla som har nått att rekommendera? Jag har spenderat en månad i Byron bay tidigare, men vill ha något nytt nu. Resans mål är nästan enbart surf. Tycker det är svårt o hålla sig ifrån utelivet i Byron, vilket gör att surfandet blir lidande. Därför letar jag nu efter ett lugnare ställe med riktigt bra surf och där man kan träffa andra likasinnade då jag reser själv. Jag är sugen på sunshine coast, men vill ha billigt boende.

Ciao
 
Logga in för att svara
#77812 Svar: Surf i OZ 14 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Noosa är väl inte så mycketlugnare på party, vill du ha ett lugnt ställe med surf föreslår jag kusten längs New south wales,
exempelvis Cresecent head, om du tar dig ner söder om sYdney mot ullafuckingdulla så är det också lugnt, med mycket SURF

exemplevis
 
Logga in för att svara
#77813 Svar: Surf i OZ 14 år, 3 månader sen Stoke: 0

pita
Inlägg: 37
graphgraph
offline

Tack sverre för tipsen. ska kolla upp Cresecent head. jag är dock sugen på sunshine coast, vet du något ställe där? och i så fall om det finns något gött boende.
 
Logga in för att svara
#77814 Svar: Surf i OZ 14 år, 3 månader sen Stoke: 3

palo
Inlägg: 230
graphgraph
offline

Gor som gudfadern sager och dra soderut. hela sodra delen av NSW ar javligt bra surf och mindre folk i vattnet. Dock lite kallare vatten. Det finns ett stalle som heter typ Narooma. riktigt skon beachbreak nara en pir ut i vattnet. Pga den piren sa ar det en rip som tar dig ut till vagorna sa du behover aldrig paddla ut. skont stallle.
 
Logga in för att svara
#77829 Svar: Surf i OZ 14 år, 3 månader sen Stoke: 2

exiit
Inlägg: 147
graphgraph
offline

Finns grym surf på sunshinecoast och om du letar runt lite så kan du hitta riktigt billigt bra boende.
Skulle rekommendera Caloundra och då mossas beach både höger och vänster points och äen en radical reef en bit ut. så har du bilavstånd till alex point i marooch, rivermouth i mooloolaba och 20 min till norr över har du Coolum och snushine vilket är 2 bra swellmagnets och sen då Noosa.

Annars som sverre sade södra NSW grym surf och lite crowds. Men sunshinecoast är grymt du kommer inte bli besviken dock så är det mycket fest vilket gillas

yieeeew!!!
 
Logga in för att svara
#77832 Svar: Surf i OZ 14 år, 3 månader sen Stoke: 2

Sanne
Inlägg: 53
graphgraph
offline

Ang noosa... det finns ett par stallen att ga ut pa men har du som installning att inte ga ut for att fokusera pa surfet kan jag inte se problemet.
Vet iofs inte vart sverre bott men ar lugnt i hela noosa forutom vid junction dar tyskarna gar los pa torsdagens kareokekvall och hastingstreet dar det finns ett par utestallen. Resten av noosa, sunshine, noosaville etc ar lugnt aven under hogsasongen. Mest familjer som aker hit och chillar...

Men crowden ar en annan sak...
 
Logga in för att svara
#77842 Svar: Surf i OZ 14 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

inget problem med Noosa,
men om man inte vill dras in i festandet, så menade jag att det finns backpackersfria surfställen.
Noosa drar till sig backpackers och backpackersfolk, om man drar dom över en kam, brukar åka runt jorden och upptäcka vår värld genom så varierande perspektiv som olika slags glas- och flaskbottnar. Det kan vara shotglas, ölglas, whiskyglas, drinkglas, xxxx-flaska, VB-burk, etc.
Men ojojoj det finns nog en hel del kåta 20 åriga tjejer som känner sig väldigt frigjorda hehehehe....
DET ÄR DOM han måste hålla sig borta ifrån, för att utveckla sin surfing.
VIK HÄDAN Å DU VACKRA UNGDOMLIGA GUDINNA!
Med dina styva härliga bröst och kurviga figur.
Amen
 
Logga in för att svara
#77867 Svar: Surf i OZ 14 år, 3 månader sen Stoke: 2

jojo
Inlägg: 21
graphgraph
offline

Coolum är ett bra ställe även om pointbreaksen i Noosa är oerhört mycket bättre. Min rekommendation är annars att åka till Yamba. Här har du Angourie vilket är suveränt men även många ställen i Yamba. Inga backbackers. Bra ställe att köpa bräda också (LSD och Dahlberg görs här). Bara att gå in i shaping rummet och snacka med killarna. Annars är Crescent head, Scotts head, Stradbroke island och Snapper rocks (Kirra) suveräna ställen. Ha så kul
 
Logga in för att svara
#77897 Svar: Surf i OZ 14 år, 3 månader sen Stoke: 0

nrd
Inlägg: 19
graphgraph
offline

Skulle också vilja slå ett slag för Cresent head, skönt ställe.
 
Logga in för att svara
#79660 Svar: Surf i OZ 14 år, 2 månader sen Stoke: 3

palo
Inlägg: 230
graphgraph
offline

Word Sverre


sverre skrev:
inget problem med Noosa,
men om man inte vill dras in i festandet, så menade jag att det finns backpackersfria surfställen.
Noosa drar till sig backpackers och backpackersfolk, om man drar dom över en kam, brukar åka runt jorden och upptäcka vår värld genom så varierande perspektiv som olika slags glas- och flaskbottnar. Det kan vara shotglas, ölglas, whiskyglas, drinkglas, xxxx-flaska, VB-burk, etc.
Men ojojoj det finns nog en hel del kåta 20 åriga tjejer som känner sig väldigt frigjorda hehehehe....
DET ÄR DOM han måste hålla sig borta ifrån, för att utveckla sin surfing.
VIK HÄDAN Å DU VACKRA UNGDOMLIGA GUDINNA!
Med dina styva härliga bröst och kurviga figur.
Amen
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!