freddandson skrev:
På femöre som det heter är det armeringsjärn i vattnet. I alla fall sist jag var där, ca 8 år sen. Kanske har de rostat bort vad vet jag. Jag gjorde några tappra försök att surfa där ända tills jag såg ett av dom när jag faktiskt kom med en våg, efter det simmade jag runt lite och hittade flera. Efter det har jag inte vart där mer.
Men sen är ju frågan om det är vart att åka dit när det blåser syd ost +25m/s? Järnen var längst in mot stranden, antagligen som någon sorst försvar mot båtar efter som det är ett gammalt militärområde. Åk dit och dyk lite kolla vad ni hittar.
annars är det ån som gäller. Bästa vågen är ovanför bron men vet ifan om det går att surfa. Vi satte engång ett rep i bron och försökte surfa i strömmen nedanför NK villan. Gick sådär, min kusin höll på att drunkna när han traslade in foten i repet och drogs ner i strömmen. Kapade repet tillslut och han försvann i strömmen, kom upp ca 100 m längre ner med blåa läppar och lätt andnöd. Inte så smart att kapa repet efter som det lätt kunnat fastnat i botten och då hade det nog vart värre än blåa läppar...
Usch o fy, vi får vara glada att din kusin lever idag men tack för alla tips o goda råd på vägen, som sagt vi får nog jobba mot en bro mot nynäshamn, haha de som bor där uppe skulle nog jubla!
Verkar ju som det för övrig förtjänar sitt öknamn vaakumet iallafall

Samma öknamn borde Växjö ha där jag kommer ifrån, här behövs det mer än 25m\s för o se några vågor, kanske en stor urgrävning av Växjösjön =)