Backdoor_Goran skrev:
Aloha, var värst vad mycket reaktioner det blev...
Det är inget secret spot bland Norrmännen, fast är bara ett par stycken som vågar surfa spotet en stor dag. Han som visade oss det ville gärna ha sällskap, men oftast fick han ingen med sig ut där. Den dagen vi var där var det 4-5 meter och ingen som vågade gå ut. Sa inte att det var Teahupoo utan "Europas" Teahupoo, det är en viss skillnad. Men kan garantera att det är den hårigaste våg jag sett live och det var på 500 meter håll...
Vågen bryter precis som Teahupoo den suger upp allt vatten framför sig och har i princip ingen baksida, sen tubar den direkt och det blir 30-40 meter tub...
Hur länge man blir nedtryckt vill man väl helst inte få reda på, fast det var så mycket luft i vattnet att det inte var någon bärkraft och det området var 100-150 meter långt efter vågen...
Den som inte tror på det måste ju inte göra det, mig gör det ingen skillnad...
Mahalo
//Göran
----------------------------------
www.backdoor.se
www.surfakademin.se
Släng upp bilden då Göran!
Om nu stället inte anses hemligt spelar det liksom ingen roll. Du kan väl beskära den eller ev göra kännetecken suddiga.
Nu har du ju redan avslöjat att det finns en fin tubvåg på Jaeren, så vad skulle det spela för roll?
Är det förresten så svårt att hitta surfställena på Jaeren?
Vägen går väl nästan vid eller med utsikt över vattnet längs större delen av kusten? Jag har inte varit där , bara sett bilder iofs.
"Europas hårigaste", "såg ut precis som Teahopuu" "och upp mot minuten under vatten innan man kommer upp".
Men ärligt talat skriver du om dina surfäventyr med såna otroliga superlativ så får du nog vara beredd på att få din trovärdighet ifrågasatt en aning.
Fiskehistorier blir alltid ifrågasatta tills man visar upp firren liksom, så upp med bilden nu Göran.
Ha det Aloha på dig