Facebook data

12
Skäret eller Dalen?
#23099 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

saken e den att
här finns inga bra vågor i sverige, folk vill ha så lite folk på sina spots = mer vågor åt sig själv
därför är de en ganska klar regel att hålla tyst om de å babbla me tillit till andra personer.
är uppväxt på ett spot i skåne å träffa en longboardare från stockholm som sa åt mig å hålla käft om de spotet när ja nämnde att ja bruka va där för han inte ville ha dit folk när han va på semester i skåne...
så de kan va ganska känsligt
aja fridens nu ska ja hämta kärringen å hångla lite

Logga in för att svara
#23102 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 6

Nicko
graphgraph

Thanks Sharkie, that straightened out a few question marks, I've seen similar surfing for learners instructions but yours was by far, the best. Maybe redax can use it, or we post a new topic and use it there. I think it will help all those lonely kooks out there....

Logga in för att svara
#23104 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

berraberra skrev:
Håller givetvis med om att man inte ska outa spots, men vill komma med en liten notis. Det var ju inte mer en ett par år sedan ni samma personer som nästintill mordhotar nu berättade hejvilt om alla spots i sverige och t o m hade en spotguide uppe på internet med var ända liten krök längs hela Sveriges kust. Visst är det fler surfare nu och situationen är annorlunda, men det ni gjorde då hjälpte ju garanterat till och det borde finnas en större förståelse bland er.

Jag antar att du syftar till Kallsupens gamla spotguide som (om jag inte minns fel) var författad av Okar och Redax.

Det finns en viktig detalj i ditt resonemang och för hela denna tråd. Har du själv på egen hand rekat fram och surfat ett helt nytt spot så är det upp till dig och enbart dig att outa spotet. Den surfguiden (precis som Cagges (?) arbete med Sourf Karte) bestod nästan uteslutande av deras eget arbete med kartor och tid i bil och bensin till bil och modighet att surfa okända ställen. Att de sedan valde att sammanställa allt detta i en surfguide ska vi endast vara tacksamma över. Men denna debatt handlar inte om de som upptäckt spotsen så din notis är egentligen irrelevant. För övrigt finns inte den surfguiden kvar längre på grund av just såna här diskussioner.

Logga in för att svara
#23105 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Den här tråden känns lite tjatig.....deja vu?????????

Logga in för att svara
#23109 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Jag är lite avis.Här på Taigan får man va glad om man har nån att surfa med:)

Logga in för att svara
#23110 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Peter
graphgraph

Apropå outa spots föresten - "Stormrider Guide Europe Atlantic Islands" är utannonserad för nästa månad. Ska bli spännande att se vad som skrivs om sverige från förra upplagan. (Fast det vet kanske någon redan. ) Och om det kommer ytterligare en repris på den här diskussonstråden.

Logga in för att svara
#23111 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Oldschool skrev:
Den här tråden känns lite tjatig.....deja vu?????????

You are truely a BOS Oldschool!

Nerd Crew are Pol Pot. BOS are Gandis´!

Logga in för att svara
#23113 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

But I´m really sorry for Gazzer that dreams to become BOS: WE love you to man! But you can´t become BOS yet....

Logga in för att svara
#23180 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

oso1978
graphgraph

Haha har hittat 2 eller möjligen 3 nya spots på västkusten som jag inte tror att någon surfat!!!! men ja man kanske skall hålla dom för sig själv? Har nu 6 spots att surfa bara tre av dom är det andra surfers ute på. Ha det gött! / Björn i Halmstad

Logga in för att svara
#23183 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Ursäkta mig, men är inte bästa sättet att motverka den här typen av inlägg att av princip inte svara på dem och därmed inte hjälpa till att hålla liv i tråden så den ligger och skriker överst i listan hela tiden?!!??

Ett välriktat inlägg i den frågvise skribentens gästbok bör vara väldigt mycket mer effektivt om man nu känner att man vill tillrättavisa.

Logga in för att svara
#23186 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

har också ett på västkusten ;D

oso1978 skrev:
Haha har hittat 2 eller möjligen 3 nya spots på västkusten som jag inte tror att någon surfat!!!! men ja man kanske skall hålla dom för sig själv? Har nu 6 spots att surfa bara tre av dom är det andra surfers ute på. Ha det gött! / Björn i Halmstad

Logga in för att svara
#23187 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

oso1978
graphgraph

Kat skrev:
[quote]har också ett på västkusten ;D

Du har ju minst 2 bryt, det sa du sist i alla fall Du var ute på samma ställe som mig sist. Jag kan ju skvallra om mina nya bryt när vi ses nästa gång Det är jag som kör Saab 9000. Det är väll du som var ute med farsan din sist? Ha det gött MVH Björn..

Logga in för att svara
#23258 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 0

jonis
graphgraph

word annika.

Logga in för att svara
#23260 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Annika skrev:
Ursäkta mig, men är inte bästa sättet att motverka den här typen av inlägg att av princip inte svara på dem och därmed inte hjälpa till att hålla liv i tråden så den ligger och skriker överst i listan hela tiden?!!??

Ett välriktat inlägg i den frågvise skribentens gästbok bör vara väldigt mycket mer effektivt om man nu känner att man vill tillrättavisa.

Ja precis. Jag har skrivit många gånger direkt till surfare när de börjat snacka skit om saker de inte vet särskilt mycket om. Sedan har de bett om ursäkt i tråden och förklarat att de nu förstår bättre. Nu refererar jag inte till vad denna tråd handlar om, då jag personligen aldrig har eller ser problem med crowd. Däremot så sprider man inte ett secret spot som man blivit inbjuden till. Ett secret spot är bara secret om de är secret, det löser sig själv det.

Det där att vara känslig för crowd är inget större problem än för den personen som ser det som ett problem. Det är en i min mening kass negativ attityd och det kan man bara själv förändra hos sig själv. Att denna attityd sedan uppmuntras och försvaras av dessa så kallade soulsurfers är ju bara löjligt när det bara är uttryck för att vara en looser, vilket de flesta säkert förstått vid det här laget. Det är några få personer här på nätet som skriver mest och gnäller. Se istället alla andra som inte skriver och gnäller.

Fuck peace and loosers!

Logga in för att svara
#23280 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

Exakt Ants. Bra skrivet där. Som Dalen tex. Jag har var där för 6 år sedan första gången. Var där själv där då. Har sett en annan vågsurfar där sen dess och det då ni var i Kåsa på tävling. Skäret har jag upptäckt av mig själv oxå. Inte följt med någon dit.

Om jag skulle följa med någon på ett secret ställe skulle jag inte säga det. Finns flera spots på Gotland som jag har varit på som jag tror det är väldigt få som vet om. Men om jag hittar ett ställe som jag tycker är bra och det inte är nåt som jag bryr mig om så kommer jag skriva om det.

Finns ingen som kan hindra mig att skriva eller berätta vad jag vill. Kallas tryckfrihet/yttrande frihet här i Sverige om det är någon som har missat det. Tänk om ingen hade berättat för någon om Torö tex. Hur hade svenska surf scenen sett ut då?

Har surfat ett par ställen i Bohuslän oxå själv som ingen varit på. Kan gärna berätta om de. Eller det har jag gjort.(krävs iofs ganska bra lokal kännedom där och båt) Så länge man hittar ställen själv och det inte är nåt folk eller så är det oki. tycker jag. Och kommer tycka det.

Nu ska ja åka till andra sidan och undersöka en skön vänster jag upptäckte där för ett par veckor sedan när jag letade efter ett kite spot. Lite nedanför Ystad

//H

Logga in för att svara
#23312 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: -2

Robban
graphgraph

Skäret eller Dalen? fattar inte att man frågar om det funkar eller inte HÄR på forumet. När den slöa frågan kommer nämns spot och det ogillas av väldigt många här. Om man kollar smhi och en karta på eniro så ser man om det funkar. Det kan till och med en 2-åring räkna ut....

Enkla regler:
1. Va inte så jävla slöa o fråga på forumet om spots funkar eller inte. Oavsett om spotet är känt eller inte.
2. Nämn inte spots.
3. Sluta tjafsa om ett spot nämns, be istället admin att plocka bort tråden omedelbart.
4. Surfa o va glada.

peace out

Logga in för att svara
#23313 Svar: Skäret eller Dalen? 17 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Folk gör ju precis som de vill och skönt är ju det, så sluta kom med en massa regler om vad man får eller inte får. Inse att det inte går att förhindra utvecklingen..

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!