Facebook data

12
Varför hjälper ingen Makrillen, havets hjälte
#24371 Svar: Varför hjälper ingen Makrillen, havets 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

oso1978
graphgraph

Ants skrev:
Ha ha tack Andis

Men vilken bakvänd logik du har.. Du säger ju själv, var ska djuren du äter upp få i sig allt?
Din och alla djurätares värld är ju fan helt upp och ner och ni accepterar vansinnet. Menar då alla "köttfabriker" Jag har inget emot att att människor jagar och äter djur för egen och närmaste krets bruk.

Köttåtare och windowsanvändare har en skruv lös!

Feck!

Nu har du nog fått det hela om bakfoten. Vi får i oss mineraler genom VÄXTER men jag tog bara djuren som exempel de måste också som vi få i sig det viktiga mineralerna annars så mår dom inte bra. Den stora skilnaden är att vi mäniskor går till läkaren för att bota sjukdommar, medans bonden botar sjukdomar med kosttillskott ( Detta är enligt lag förbjudet att praktisera på mäniskor) du kanske kan fråga en bonde varför han ger sina djur salt på pinne?Hade en bonde behandlat djure med samma medisin som vi mäniskor stoppar i oss så skulle det kosta 3800 kronor för att få fram ett kilo hamburgare. Då hade jag me blivit Vegan.

Logga in för att svara
#24372 Svar: Varför hjälper ingen Makrillen, havets hjälte 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

oso1978
graphgraph

Vi skall äta ekologiskt det är det bästa, komletera med kosttillskott. På grund av att jorbrukarna som odlar grönsaker inte berikar jorden med mineral (dom kanske börjar med det i sverige snart såg det på nyheterna härom dan).

Logga in för att svara
#24373 Svar: Varför hjälper ingen Makrillen, havets 17 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Ants skrev:
Köttåtare och windowsanvändare har en skruv lös!

Logga in för att svara
#24376 Svar: Varför hjälper ingen Makrillen, havets hjälte 17 år, 7 månader sen Stoke: 0

oso1978
graphgraph

Föresten frågar du en läkare om kosttillskott så kommer han säga att du bör skita i det, att du bara betalar en massa pengar till kvacksalvare. Fråga då din läkare hur många timmars utbildning han har innom kost och näringslära. Typ inte mycket alls! För 10 år sedan läste dom 8 timar näringslära under hela sin utbildning. Nej nu måste jag gå och lägga mig sova är viktigt!

Den industriella tillverkningen av mat suger både inom kött/grönsaksframställningen! Älska lokalodlad mat som är framstält på ett ekologiskt sätt!!

Love and Peace

Logga in för att svara
#24388 Svar: Varför hjälper ingen Makrillen, havets hjälte 17 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Lokalproducerat:

Norrland: HB, Ren Kott, Gran barr o pa sommaren lite gronsaker.

STockholm: Fisk fran strommen & Asfalt (kan man ata kultur?)

Skane: Euu va feda vi blir, det blir flask, o kossor, bedor, potader...

Alla vet att kott suger men det ar sa gott o jag kan garna tanka mig do 10 ar tidigare...an att fisa ner min fru & omgivning med bonor... fast veganfis luktar battre an kottfis iofs..

Logga in för att svara
#24724 Svar: Varför hjälper ingen Makrillen, havets 17 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Köttätandet skadar miljön och är förödande för klimatet
Att äta ett kilo nötkött är lika skadligt för miljön som att köra bil i tre timmar och lämna alla lampor i hemmet på under tiden. Det visar en ny studie. Samtidigt ökar svenskarnas köttätande kraftigt. På grund av klimathotet ska nu Livsmedelsverket förändra kostråden, men man glömmer hälsoskälen.

Alltså. Jag kan köra bil och ha mina lampor tända när ni istället tvingaas äta er kött era jävla loosers!

Logga in för att svara
#24725 Svar: Varför hjälper ingen Makrillen, havets hjälte 17 år, 6 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

Read The China Study by T. Colin Campbell PhD for the straight dope

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!