|
#27635 |
Svar: Dagens fråga! 17 år, 3 månader sen |
Stoke: -234 |
|
Luke Egen skrev:
gudfadern) har skrivit de tio senaste trådarna och inget är surfrelaterat. är helt ok att ligga i gråzonen emellan, ömsesidig respekt.
To conclude....det handlar inte om censur, det handlar om respekt.
Peace
You are full of bullshit... "10 senaste trådarna" är bull, "gråzon" vem fan är du å komma o snacka om nån jävla gråzon, respekt förstår du dig inte på.
Det är inga problem alls att hitta de trådar som handlar om surf på detta forum, oftast så visar jag också respekt för dessa trådar. Då är det ju bättre att skapa en ny tråd istället för annat snack. Det är ju för fan bara för dig att hålla dina skakiga fingrar borta från att klicka på den tråden. Den där jävla gråzonen du snackar om finns bara i ditt huvud. Sen att du är grå är ju en annan sak.
Du kommer alltså här med en jävla attityd som jag tycker du kan ta o stoppa upp i valfri hålighet istället. Det är inte bara mig du angriper utan en jävla massa andra härinne som nu sitter o funderar på om dem ska våga skriva eller posta något som inte är surfrelaterat. Undrar om det är inom gråzonen ???
Det är ju snarare motsatt problem härinne, att folk skriver för lite för att de tror att de kanske verkar dumma etc.
Vem är sidan för? Medlemmarna så klart, sen är det så att de medlemmar som är här mest naturligt nog formar sidan mer än andra. Du skriver ganska lite här så du borde av respekt ligga lågt istället.
Du kanske inte heller har tänkt på att trådar dör av sig själv... en ointressant tråd eller en tråd där ingen svarar halkar snabbt nedåt i listan.
Du kanske inte heller har tänkt på att det är roligare med en sida med fart där nya trådar skapas ofta än att samma tråd ligger kvar länge trots att den är passé.
Respekt får man inte det förtjänar man, för mig är du en Looser...

|
|
|
|
|
#27638 |
Stoke: 0 |
|
"Därför hyllar jag alltid harmlösa tokar som rör om lite i grytan, om det så gäller de sköna alkisarna på Olskrokstorget (ja visst, många av dem har det svårt men de gör mig ändå glad på nåt sätt)"
De dær "harmløsa" alkisarna krossade rutan på min kompis bil!!! Visst var det flott att bo i samma bygnad som systembolaget låg i men efter rutkrossandet tyckte jag illa om dem. Kanske skulle gett dem en andra chans men flyttade kort dærefter.
Slænger in en liten fråga hær också, Någon som vet något bra surfforum i norge? Bor i stavanger och har ingen att surfa med :/
|
|
|
|
|
#27642 |
Stoke: 20 |
|
peter!! skrev:
"Därför hyllar jag alltid harmlösa tokar som rör om lite i grytan, om det så gäller de sköna alkisarna på Olskrokstorget (ja visst, många av dem har det svårt men de gör mig ändå glad på nåt sätt)"
De dær "harmløsa" alkisarna krossade rutan på min kompis bil!!! Visst var det flott att bo i samma bygnad som systembolaget låg i men efter rutkrossandet tyckte jag illa om dem. Kanske skulle gett dem en andra chans men flyttade kort dærefter.
Slænger in en liten fråga hær också, Någon som vet något bra surfforum i norge? Bor i stavanger och har ingen att surfa med :/
Fråga till dig då Peter. Såg du när "alkisarna" krossade rutan på bilden? Eller vet du med säkerhet att det var dem?
|
|
|
|
|
#27645 |
|
adamski skrev:
peter!! skrev:
Fråga till dig då Peter. Såg du när "alkisarna" krossade rutan på bilden? Eller vet du med säkerhet att det var dem?
Hehe. Antar att det är svårt att krossa rutan på "bilden" som jag skriver. Bilen givetvis, BILEN. 
|
|
|
|
|
#27647 |
|
Sjælvklrat såg jag dem krossa rutan! eller ja , jag hørde det ifal, eller jag hørd edet inte heller men jag kan tænka mig hur det læt! Bara måste vara dom. Vem skulle det kunna vara annars!
De satt alltid och skrålade vid de dær stockarna vid parkeringen "bakom" systemet.
Ne ærligt talat så var de ganska lugna, men min kompis fick sin ruta krossa dær ifal.
Annars måste jag sæga att Olskroken ær ett helt oki område. Hade syd/væst balkong och underbar utiskt øver motorvægen!
|
|
|
|
|
#27649 |
|
peter!! skrev:
Sjælvklrat såg jag dem krossa rutan! eller ja , jag hørde det ifal, eller jag hørd edet inte heller men jag kan tænka mig hur det læt! Bara måste vara dom. Vem skulle det kunna vara annars! 
De satt alltid och skrålade vid de dær stockarna vid parkeringen "bakom" systemet.
Ne ærligt talat så var de ganska lugna, men min kompis fick sin ruta krossa dær ifal.
Annars måste jag sæga att Olskroken ær ett helt oki område. Hade syd/væst balkong och underbar utiskt øver motorvægen!
Hehe, tänkte väl det. Det är som när vi skejtade speciella ställen, så fort något gick sönder fick vi skulden för det. Fastän vi genom vår ständiga närvaro förhindrade att saker hände. Anklaga ingen på fördomsfulla antaganden (fastän "olskroksfolket" är nog så stökiga). Flera av dem kommer faktiskt och ser på Framtiden FC:s korpmatcher på Heden. Vi bjuder dem på öl och får således större publiktryck. Ända korplaget med åskådare och raketer som skjuts när det görs mål. Livet är en fest! 
|
|
|
|
|
#27652 |
|
Ja det var helt sjukt nær man var yngre och skatade. Hade man en skateboard under armen var man naturligtvis skyldig till all vandalisering i hela Gøteborg. Kommer ihåg nær man fick utskællningar bara før att man åkte førbi på gatan.
Jaja om 50 år står jag væll dær i fønstret och skriker åt någon stackars unge som jag tycker gør nått fel.
|
|
|
|
|
#27704 |
Stoke: -44 |
|
Sverre.....hahaha, jag skiter fullständigt i om du tycker att jag är en looser eller ej eftersom jag inte har en tanke på att bli din vän. I brist på annat klickade jag in på en tråd där någon tycker annorlunda en dig, i detta fallet billabong och som vanligt attackerar du direkt.....jag gillar dina filmer, det är humor, men sen måste jag oxå få säga ifrån eftersom jag har den rätten som medlem. Vafan spelar det för roll om jag skrivit 5 inlägg eller över tusen som dig??? Skulle det innebära att du förtjänar mer respekt...tror inte det! Vi är inte ute i lineup nu gullet så det är bara att tagga ner!
Som du sa, man förtjänar respekt och jag respekterar sånna som bidrar med surf till ett surfforum som tex. redax (inte tf. redax för vad jag har erfarit så är han ett arsle), jacob, sharky, miche, ratman och co. Dom har min respekt för det dom gör och uttrycker och precis av samma anledning kan du inte få den. För mig är du ett skämt så jag tror att det är dags för mig att sluta ödsla min tid på dig....
Hoppas du hittar dig själv....
Peace
|
|
|
|
|
#27706 |
|
hela grejen är rätt underhållande....och grymt patetisk. Meningsskiljaktigheter som leder till sandlådementalitet. Vafan respektera varandras åsikter istället för att vara så rappa i käften
|
|
|
|
|
#27711 |
Stoke: -44 |
|
Sandlådementalitet? Jag tycker vi har varit ganska sakliga båda två....haha
|
|
|
|
|
#27714 |
|
Luke Egen skrev:
För mig är du ett skämt
Peace
Tackar för den komplimangen, jag vill också instämma i din åsikt att vi har varit sakliga!
Annars kan jag inte bemöta det du skrivit senast eftersom det handlade mest om dina åsikter och vad du tycker vilket är helt ok! Sånt kan man ju inte bemöta, till skillnad från det innan då ni försökte gå in å tala om vad jag och andra ska göra och inte göra.

|
|
|
|
|
#27729 |
|
har inget nämnt om graden av saklighet, ni är supersakliga.....
|
|
|
|
|
#27759 |
Stoke: 68 |
|
|
|
|
|
#27761 |
Stoke: 2 |
Nanuq
|
Easy man, they save up a little money, buy that shit at a low price, jack up the price a little and sell it. Eventually they get more money and in a few year's time, they can buy better shit (even though it's still shit) and charge a little more. Or, they get into drugs and fuck their lives up worse than when it started. That's my answer. However, it's not just these people.. have you ever been to Claus Olsson? There mostly just a bunch of random shit with a few actual good things mixed in. 
|
|
|
|
|
#27763 |
|
Det var ett intressant svar och jag känner en viss tillfredställelse komma utav det.
Men ändå asså, Claes Ohlsson har ju ändå lite design på sin skit, därför lite roligare.
Men att köpa GAMMAL skit ?
|
|
|
|
|
#27764 |
Stoke: 68 |
|
|
|
|
|
#27828 |
|
Håller helt med Luke Egan och Billabong.
Sverre håller enkelt väldigt låg klass.
Han ligger liksom mest och fittar i lineup.
Det är väl ok några enstaka gånger och oftast tycker man ju mest synd om personen.
Men när det är upprepas gång på gång varje dag så tröttnar man lätt.
|
|
|
|
|
#27831 |
|
WOOORD.
o du sverre börjar vi dissa folk i gästboken nu me. DET E LÅGT
Ok skriv va du vill i detta forummen min gästbok e min den ger du fan i.....
|
|
|
|
|
#27836 |
|
billa_bong skrev:
WOOORD.
o du sverre börjar vi dissa folk i gästboken nu me. DET E LÅGT
Ok skriv va du vill i detta forummen min gästbok e min den ger du fan i.....
Ok sorry om du hellre tycker att min fråga ska tas upp offentligt här på tråden så låt gå....
Jo jag frågade alltså om du försöker visa din fjong på din profilbild? 
|
|
|
|
|
#27839 |
Stoke: 11 |
Willy
|
|
|
|
|
#27863 |
|
|
|
|
|
#27956 |
|
Varför har tjurarna en ring i näsan?
|
|
|
|
|
#28004 |
|
|
|
|
|
#28011 |
|
Uppvuxen som jag är bredvid en bondgård ställer jag mig frågande till att tjurar ens har en ring i näsan/nosen? Är det nån som sett en tjur med ring i näsan (förutom i tecknade filmer)? Mycket nyfiken är jag... 
|
|
|
|
|
#28013 |
|
Jag har faktiskt sett många tjurar med ring i näsan! Och detta långt före det blev inne med piercing bland vanligt folk!
Intressant att inte du har det? Det ställer frågan på sin spets om det är så att olika bönder har olika förfaringssätt eller kan det rent av anses plågsamt? Var det kossor du sett Adamski?
Nån som vet mer.. ?
|
|
|
|
|
#28015 |
|
Klart jag pratar om tjurar Sverrejävel. Kossor har en massa tuttar och tjurar har en Fjong. Jag tog mig tid att googla tjurar och bilder på dessa och kan inte finna en enda bild med en tjur med ring i näsan, förutom de tecknade. Din fråga tidigare var alltså fullständigt irrelevant.
|
|
|
|
|
#28016 |
|
Ja ja det kanske var ett lågvattenmärke att anklaga dig för att vara tjurblind men JAG har ju för FAN sett ringar på tjurar med egna ögon!!! Alltså är frågan fortsatt relevant!
För den som inte förstår kopplingen till surfing så är det av stor vikt om man tex måste gå igenom en tjurhage till vågorna, finns det då en ring man kan dra i så fogar sig oxarna lättare om dem skulle börja att bråka.
|
|
|
|
|
#28019 |
|
sverre skrev:
Ja ja det kanske var ett lågvattenmärke att anklaga dig för att vara tjurblind men JAG har ju för FAN sett ringar på tjurar med egna ögon!!! Alltså är frågan fortsatt relevant!
För den som inte förstår kopplingen till surfing så är det av stor vikt om man tex måste gå igenom en tjurhage till vågorna, finns det då en ring man kan dra i så fogar sig oxarna lättare om dem skulle börja att bråka.
Självklart är frågan surfrelaterad! Men det gör inte frågan mindre irrelevant!!!!!!!!! Visa en bild på en tjur med näsring och jag kommer att foga mig...
|
|
|
|
|
#28075 |
|
Att man fan ska behöva ordna allt själv

|
|
|
|
|
#28147 |
|
här e en bil på en tjur med en ring i näsan! 
|
|
|
|
|
#28150 |
|
viktor m skrev:
YES! Äntligen! Nästan så du skulle kunna bli nominerad till BOS men bara nästan...

|
|
|
|
|
#28155 |
|
jaaa jag vill bli en BOS sverre säg mig vad jag ska göra mer för att få bli en av er!
Älska Bos
|
|
|
|
|
#28187 |
|
viktor m skrev:
Efter noga granskning av bevismaterial B, angående tjurens näsring, så väljer jag att tro på bilden. Bra jobbat Viktor, vad Sverre anbeträffar, så var hans förfalskade bild ett rejält lågvattenmärke.
|
|
|
|
|
#28193 |
|
sverre skrev:
Att man fan ska behöva ordna allt själv
rolig tråd du har skapat....ialla fall kul att dina systrar kunda vara med.
|
|
|
|
|
#28210 |
|
Tack så mycket adamski! 
|
|
|
|
|
#28255 |
|
Svaret på förra frågan var att man kan dra tjuren i ringen så att han går dit man vill!
Ny dagens fråga : När man plockar lösgodis väljer man de godaste bitarna, varför är det då alltid äckliga godisbitar kvar i slutet?
|
|
|
|
|
#28404 |
|
Jo NY FRÅGA!
Det blev ett jävla rabalder när glassen Nogger kom i en svart variant för man tyckte att det kunde associeras med Nigger.
Min fråga är varför just den svarta glassen skulle bli associerad? Har aldrig den organisationen sett en afrikan? De flesta afrikaner är ju inte svarta som laktrix nogger utan chokladbruna som choklad noggern!?
|
|
|
|
|
#29386 |
|
Den svarta nogger-glassen hette förutom "nogger" också "black", det vill säga "nogger black". "Centrum för rasism", som startade debatten, ansåg att reklamkampanjen var rasistisk då "nogger" lätt kunde läsas fel som "nigger". Fast vad jag vet så anspelar "nogger" på nougat och "black" på lakrits. Dessutom var det ju snack om att "88:an" stod för "Heil Hitler", då åttonde bokstaven i alfabetet är H. Det dumma med allt är att "Centrum för rasism" är statligt finansierat. Kan vi inte köpa glass för skattepengarna istället? 
|
|
|
|
|
#29446 |
Stoke: 143 |
|
|
|
|
|
#29463 |
|
Ny fråga!
Om man köper en mjukglass en solig sommardag och hela glassen börjar rinna o droppa VAD SKA MAN GÖRA om man inte har en servett!? Ska man fokusera på att slicka upp all glass som rinner på rånet och kommer på händerna etc ELLER ska man satsa allt på själva glassen som inte runnit ner ännu o skita i glassen som rinner?

|
|
|
|
|
#29473 |
Stoke: 143 |
|
|
|
|
|
#29481 |
Stoke: 2 |
Nanuq
|
sverre skrev:
Med tanke på att surfsverige har mer än 1400 medlemmar borde det här vara ett perfekt forum att få svar på frågor som man liksom inte vet var man ska söka svaret någonstans på. Nån borde ju veta här!
Dagens fråga: Vilka är de där människorna som står å säljer skit på loppis etc egentligen? Vad lever dem för liv, attityd, livsinställning? Har deras familj alltid hållt på, knallare?
deja vu?
|
|
|
|
|
#29545 |
|
Tycker inte att man ska bry sig så mycket ifall glassen börjar rinna. Ifall rånet är av god kvalitet så kan man snabbt slicka i sig glassen ner till rånets överkant. Sen kan man hålla rånet som en bägare och slippa stressen att bli kladdig om fingrarna. Själv så väljer jag bort att äta glass ur rån helt och hållet, då det är bögigt.
|
|
|
|
|
#29565 |
|
|
|
|