|
#52818 |
Svar: Vad jobbar ni med? 16 år, 3 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Aupair!
+ Ungarna e i skolan 8.3o-15.oo`= ja e LEDIG
+ Gratis Bil, mat, rum, gymkort osv...
+ Sparka boll lr åka sk8board me ungarna
+ Oftats lediga helger
+ 20 min till surf (Billig bensin)
+ 1h till Santa cruz
- Ungar som inte har energi att leka lr inte vill surfa för d e livrädda för hajar
- Måste vara tillbaka 15.oo
- På tok för lite HETA grabbar här
- D e lite kallt i vattnet.....
- konstiga Amerikaner
|
|
|
|
|
#52904 |
Obie
|
Snickare !
+ lätt att få försäkringspengar om det skulle krisa sig (bara att hoppa från en ställning, skjuta sig med spikpistolen, hamra sig på tummen, skära sig, skruva in spik i tummen, skita i hörselploppar = döv = mucho dinero, m.m.)
+ Brudarna diggar händiga män med skorvigt manliga händer
+ Bra pröjs
- Arbetslös
|
|
|
|
|
#52905 |
Olav
|
|
|
|
|
#52916 |
Stoke: -1 |
ådén
|
jag gör ingenting, går till en funkiskåk och sitter vid ett träbord med plastdtaljer dagarna i ända, gratis mat och ett bidrag varje månad för besväret..
inte så jättemycket sufa kanske men om det sr bra ut kan man ju alltid vara sjuk.. sen ska man bara föklara för päronn varför våtdräktn hänger på tork i badrummet:whistle:
|
|
|
|
|
#52918 |
Stoke: 8 |
|
Volvoarbetare. (för tillfället) Jobbar som Brandman i sommar.
Volvo: suger illröd babianröv i sidled. Vad mer kan man säga... OK med flis, men ack så mycket energi man gör sig av med, ensidigt, risk för förslitningsskador och vad låst man är. Kan inte en gå på toa utan att be om lov. Kan bli tvingad att jobba övertid på helger.
Brandman: klart bästa yrket jag haft. Träna på arbetstid, mycket omväxlande, träffar mycket folk när man är ute på nåt lugnt uppdrag. Goa gubbar. Och tjejer på Ambulansen. Bra arbetstider och hyfsat bra med stål.
|
|
|
|
|
#52974 |
|
Bor i Biarritz maj-sep,Hawaii jan-mars
Jobbar mest med surfrelaterade prylar.
- surfcamp
- surf instructor/coach/guide
-frilans foto/filmare/musiker
-designar surf beanies/t-shirts mm
När jag är i sverige jobbar jag även som
simlärare på GIH och med ungdomar med autism.
Har tidigare spelat i dansbandet Bobbyz(klädd i rödvit randiga slips) och jobbat på dagis.
|
|
|
|
|
#52976 |
Stoke: 4 |
|
Sjuksköterska på psyket. landlockedpsykos, waxdelerium, flatspelldepression och postholddowntrauma.
|
|
|
|
|
#52978 |
|
Bor i Manly och jobbar i Sydney pa Dolby som software developer med surroundljud for dataspel. Schysst att ta farjan till jobbet och surfa innan/efter jobbet. Vi soker forresten efter folk om nan ar intresserad av att flytta till Sydney.
|
|
|
|
|
#52988 |
Ants
|
Uppdaterar mig.
Jobbar med mitt företag Sideways Media Event Marketing" med säljavdelning för delvis www.tacky.se (100.000 unika läsare) men numera mer för Sveriges största surftidning, Search Magazine www.searchmagazine.se (50.000 unika läsare). Under företaget ingår även Sideways SMS där vi numera når över 3200 brädåkare i Sverige. Varje deltagare med sitt mobilnr får eventinformation samt har chans att vinna prylar varje vecka från brädsportlivstilsbranschen. Sideways byggde också upp Swedish Surf Tour 2007 och 2008 både som initiativtagare, projektledare, konsult, säljorganisation och där jag personligen under 2007 också var kassör (första året som ekonomi och revision blev godkänt sedan 1985), men som ni vet så fick jag ett antal knivar i ryggen och magen som gjorde att Surf Tour 2008 inte blev av, läs om hela skiten här om du missat det,
surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=95&func=view&id=45941&catid=2&limit=25&limitstart=0
Jag är också initiativtagare till Sthlm Sub Surfers med Highvalley Skatepark (30 miljoner) och Rålis Skatepark (6 miljoner) som största projekt. Vi har fler, bla stående våg i Sthlm ström. I förlängningen av detta så ser jag över möjligheterna att bygga upp Brädsportförbundet för skateboardförbundet, snowboardförbundet och surfförbundet med egna bestämmande styrelser. Detta med skateparks och förbund sker allt ideelt där jag satsar egna pengar i förhoppning att detta snart kommer igång med både ideela och kommersiella krafter.
Surfar gör jag när jag vill, då lägger jag jobbet åt sidan och gör det senare.
Att jobba med något annat än brädsportlivstilsanknutet känns fortfarande väldigt avlägset.
www.sideways.se
|
|
|
|
|
#52991 |
rik
|
Jag jobbar som revisor på Gold Coast. Lite småtråkigt men jag kan surfa varje dag.
|
|
|
|
|
#107887 |
Svar: Vad jobbar ni med? 11 år, 5 månader sen |
Stoke: 25 |
lars
|
Go middag,
7 år har nu gått och jag skulle vilja göra en uppföljning:
* Har ni fått roligare jobb?
* Får ni surfa mera eller mindre och hur är surfsuget?
* Är livet goare nu än då, var de bättre förr?
Själv har jag lämnat nattjobbet i trucken. Utbildat mig och sitter på ett kontor och rullar tummarna inom inköp/logistik-området. Det funkar ganska bra, intressant och jag får oftast möjlighet att surfa här hemma när det blåser och kommer loss för resor helt okej eftersom jag är konsult. 2013 har jag fått surfa Costa Rica, Portugal, Danmark, Norge och Kanarieöarna.
Nu är de snart vinter och jag borde skaffa mig ett fast seriöst jobb men mitt största problem är om de blir någon surfresa i vinter. Vill inte dra iväg ett halvår längre, en månad räcker gott men de är ju inte så populärt hos arbetsgivare tyvärr. Slutar man drömma/längta efter dessa surfresor någon gång eller kommer de vara så resten av livet?
/Lars
|
|
|
|
|
#107888 |
Stoke: 12 |
Hea
|
lars skrev:
Go middag,
7 år har nu gått och jag skulle vilja göra en uppföljning:
* Har ni fått roligare jobb?
* Får ni surfa mera eller mindre och hur är surfsuget?
* Är livet goare nu än då, var de bättre förr?
Själv har jag lämnat nattjobbet i trucken. Utbildat mig och sitter på ett kontor och rullar tummarna inom inköp/logistik-området. Det funkar ganska bra, intressant och jag får oftast möjlighet att surfa här hemma när det blåser och kommer loss för resor helt okej eftersom jag är konsult. 2013 har jag fått surfa Costa Rica, Portugal, Danmark, Norge och Kanarieöarna.
Nu är de snart vinter och jag borde skaffa mig ett fast seriöst jobb men mitt största problem är om de blir någon surfresa i vinter. Vill inte dra iväg ett halvår längre, en månad räcker gott men de är ju inte så populärt hos arbetsgivare tyvärr. Slutar man drömma/längta efter dessa surfresor någon gång eller kommer de vara så resten av livet?
/Lars
Hehe roligt att den här tråden vaknar till liv efter 7 år då jag just nu är på väg tillbaka till paradiset nya zeeland (förhoppningsvis permanent) för att forska inom Antarktiskt klimat efter 4 år i svea med sporadiskt surfande ett par månader om året, alldeles för mycket jobb (även om väldigt spännande med mycket resor), för mycket vintermörker och massor av härlig mountainbikeskog. Tycker nog att surfsuget avtar ju längre man är ifrån det... höll på att bli galen i början men nu är det helt ok att vara utan i flera månader. Life is an adventure  och man får väl se till att det aldrig var bättre förr 
|
|
|
|
|
#107889 |
|
Lever på sparade pengar från mitt jobb som Fältgeotekniker som inbringade bra med laxar till asken. Jobbar extra timmar på DHL som lastbilschaffis med en helt okej lön och har vintern uppbokad för skid/snowboard-reparation. Efter det kommer mitt och min fästmös nästa steg i livet bli till en vardag med betydligt mkt mer surf även om vi i daxläget surfar så fort det går var som i södra Sverige. Så utlandsflytt helt enkelt. MEN VI KAN JU FÖR FAN INTE FÅ NOG!
|
|
|
|
|
#107890 |
Stoke: 2 |
Rig
|
Vet inte om jag svarat tidigare, men jag får bara mindre o mindre surf just nu.
Började surfa när jag bodde i Sydney 2007 och jobbade för IBM, sen flyttade jag hem till Sthlm för frun ville inte emigrera, då blev det åtminstone några utlandsveckor och lite torö/väddö-dagar. Därefter kom kids, 2st nu och därpå flytt till värmlandsskogarna. Här finns fan ingen surf värd namnet, åtminstone inte som jag hittat, semesterveckorna ännu färre och dessutom börjar man bli lastgammal så man är inte hälften så fit som förr. Har iaf 3v Barbados inbokade över jul och nyår, blir första surfet på bra länge.
Jobbar som egenkonsult inom IT. Skulle kunna vara ledig rätt mkt, men snål som man är jobbar man istället då en dag ledigt kostar massor, och man vet aldrig hur länge man har uppdrag. Har iaf importerat en polare från Australien som bosatt sig i grannkommunen och gift sig med en svenska så nu har vi weekends i sydeuropa och kanarie-veckor i kikarsiktet. Kan bli riktigt bra!
|
|
|
|
|
#107895 |
Stoke: 2 |
hane
|
KalleLuden skrev:
Lever på sparade pengar från mitt jobb som Fältgeotekniker som inbringade bra med laxar till asken. Jobbar extra timmar på DHL som lastbilschaffis med en helt okej lön och har vintern uppbokad för skid/snowboard-reparation. Efter det kommer mitt och min fästmös nästa steg i livet bli till en vardag med betydligt mkt mer surf även om vi i daxläget surfar så fort det går var som i södra Sverige. Så utlandsflytt helt enkelt. MEN VI KAN JU FÖR FAN INTE FÅ NOG!
Härligt, fältgeotekniker på Geokompaniet?
|
|
|
|
|
#107896 |
|
Haha, fet tråd. Såg att swingkid hade varit på gardermoen!! där har man ju varit oxå.. Nu läser jag om gymnasiet p.ga. utdaterade betyg. Fast den här gången på distans..
|
|
|
|
|
#107897 |
|
hane skrev:
KalleLuden skrev:
Härligt, fältgeotekniker på Geokompaniet?
Yes, det stämmer bra det. Slutade i Augusti och har nog mer än dubbelt så mkt fritid. Dock inte så mkt pengar, haha.
|
|
|
|
|
#107902 |
Stoke: 11 |
|
Flyttat till Stavanger i Norge där jag jobbar 50% på Fruktlager och ca 60-70% på SAS ground handling (lastar flygplan). Det ger mig som bara tagit studenten och inte sitter på någon annan utbildning bra med lön som ska räcka till att surfa någon månad i Indo i vår och troligtvis ett halvvårs resande och surfing i höst. Dessutom så kan man surfa varje dag här om man vill, det är i varje fall riktigt bra surf en gång i veckan och då snackar vi cleant 1.5-2 m pointbreaks! Kan rekommenderas
|
|
|
|
|
#107948 |
Stoke: 68 |
|
|
|
Ändrat av RATMAN
Logga in för att svara
|
|
#107949 |
Stoke: 68 |
|
RATMAN skrev:
För många år, när jag bodde fortfarande i Sydney..ägde jag en surfbräda reparations och tillverknings fabrik..jag hade en liten plast tavla som var gjort som en klocka..jag bara vred på på visarna för att visa vilken tid jag skulle komma tillbaka och då kom mina kunder efter denna tid..Det funkade jätte bra...Att vara surfbräda tillverkare var perfekt..alla surfade när det fanns vågor och sedan kom de till mig när det var platt...Då jobbade jag övertid och gjorde alla brädor..så fort det blev vågor var jag ut heeeela dagen...haha;)
En uppdatering,
Efter jag sålde surfbräda fabriken, flyttade jag till Byron Bay och jobbade som fastighetsmäklare! Efter man har jobbat riktigt hårt (typ 2-3år) hade jag mycket fritid, när jag ville ha det, (typ när svallet var bra och tidsvattnet rätt). Jag tjänade mer en nog med pengar. Efter 7 år som mäklare hade jag tillräkligt nog med pengar att lägga av med heltidsjobb och flyttade till Sverige med min tjej..jag har det bra, kan surfa när jag vill, resa ofta, och leva gott! Jag är inte multimiljonär förratt jag slutade som mäklare kanske 6 år för tidigt, men jag levar för jävligt bra nu! inga bekymmer! (Utan att säsongen i norrland i år har varit bedrövligt förståss!!) 
|
|
|
|
|
#108012 |
Svar: Vad jobbar ni med? 11 år, 4 månader sen |
Stoke: 3 |
|
Tog mig i kragen och flyttade till Oz (Noosa) där jag idag är Hardware Manager för en av Billabongs brädaffärer. Hinner surfa tillräckligt  Lycka till Lars!
|
|
|
|
|
#108161 |
|
Spelutveckling, ljud, i Stockholm. Har bara fem veckor semester/år... Annat var det förr när man kunde dra ut flera månader. Oh well...
|
|
|
|
|
#108165 |
Stoke: 9 |
|
Jobbar med drift av kraftverk.. Skiftjobb så långledig i ca 1,5 vecka efter 6 veckors cykel så passar bra med många minisurfresor i europa + vanlig 5 veckors semester på sommaren:)
|
|
|
|
|
#108243 |
Svar: Vad jobbar ni med? 11 år, 3 månader sen |
|
Jobbar på ett litet företag som snickare i Stockholm!
+Helt ok lön
+Kan ta ledigt när jag vill bara jag säger till några veckor innan (eller sjukanmäler mig om vädret ser lovande ut... hhee...)
+Vanliga 40 timmars veckor
- Tidiga mornar
- Kan vara slitsamt för kroppen
|
|
|
|
|
#108265 |
Svar: Vad jobbar ni med? 11 år, 3 månader sen |
Stoke: 45 |
marQs
|
Jag jobbar som man åt min tjej, ett heltidsjobb med kærlek som løn. Skulle aldrig få før mig att klaga.
|
|
|
|
|