Facebook data

123
Brev till SSA's Medlemmar
#4295 Ömma tår har vi trampat på! 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Binge
graphgraph

Nordgänget, med signatur Adam/adisgladis i spetsen har kommenterat uppropet om att rädda SSAs trovärdighet! För ett företag, som lever på att sälja varor till surfare, är ett engagemang i förbundet ett billigt sätt att marknadföra sig.

Nords propagandaminister har lärt sig av historien. Goebbles sa "upprepa en lögn tillräckligt många gånger så tror folk att det är sanning".

Signaturen Adisgladis/Adam Forslund är anställd av företaget Nord och skriver sina inlägg på arbetstid vilket de flesta andra inte kan göra!!!
Räkna inläggen, hur många procent kommer från Nord anställda?

På tal om Adam, vem fan har utsett honom till talesman för SSA? SSA är inte en del av Nords organisationsplan! Adam är inte en del av SSA:s styrelse trots att man vid flera inlägg får känsla av att han tjuvlyssnat under styrelsemöten.

Adam skriver:
" Eventuell skuld ligger hos Lee som var ordförande vid tillfället."

Han syftar då på en händelse som skedde under ett styrelsemöte, hur kan han veta? Vem är Adam/Adisgladis?
Är det OK att kritik mot SSA leder till förtäckta hot? Om inte, vilket mandat har Adam att skriva diktatoriskt?
"Ska inte jag ta och dra tillbaks SSA-anmälan till Masters VM som jag fixat dispens på så att surgubbarna får stanna hemma? Varför ansträngde jag mig överhuvudtaget!!!!"

Cirkusen är i full gång, pajkastningen når nya höjder! Inga fel har begåtts!

Nord Niklas skriver:
"Jag blir ledsen när jag läser det här. Än en gång blir vi i NORD presenterade som "de onda" som ligger bakom allt som är dåligt med SSA. Varför måste det vara så? Jag förstår att alla vill hitta en syndabock men det är inte vi!"

Och hans chef Jesper skriver (motsägelsefullt?) i sitt inlägg:
"Vi har nu en mycket skön stämning i SSA och bland dess medlemmar."

Vem i hela världen ska man lita på

Det finns så mycket jag vill kommentera och en sådan här bjudning måste jag bara svara på.
Peter Klang skrev:
"Det snackas mycket om Norduttagningar i landslaget (en Nord kille) men Gubbklanen som alltid endast tagit ut sig själva är det ingen som talar om."

Hm!!! Från Scottland 1993 fram till VM 2004 i Ecuador hette Team Captain Peter Klang. Hans alter ego är alltså också "Gubbklanen" eftersom han i egenskap av team captain är den som tagit ut lagen!!!
PS Den som vill kan kolla in lagbilderna på SSAs hemsida. DS

Många verkar tro att vår skrivelse handlar om gammalt groll. Helt fel!
Jag hade aldrig hör talas om Jesper och Myggan före EM 2003. Kul med ett svensk surfmärke var min spontana reflektion.
Jag har inte suttit, eller varit intresserad av att sitta, i styrelsen på många år. Nu när nästa generation är på väg är min önskan att förbundet skall fungera. Som ett förbund!
Med koll på ekonomin.
Utan hemliga uttagningar till landslaget.
Utan att bli styrt av ett kommersiellt företag.
Utan att kritik bemötts med förtäckta hot.

Ett förbund som representerar alla svenska surfare måste, inte minst nu när surfing växer lavinartat i Sverige, vara öppet för insyn.
Ett förbund där alla har tillgång till vilka beslut som fattas och vilka beslutsunderlag som fanns.

Vi syns på torsdag
/ Binge.

Logga in för att svara
#4297 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: -4

JonasS
graphgraph

The jidder never ends.
Ett ständigt återkommande förslag verkar ju vara att flytta SSA från Stockholm och varför inte? Kanske man då får en nystart och gräver ner grollande stridsyxor osv osv. Men vem har lust att ta över den sjunkande SSA-skutan? Finns det någon seriöst intresserad kandidat utanför Stockholm som vill vara ordförande?

Backdoor-Göran har nämnts av flera men har själv sagt att han inte är intresserad. Limpan var väl ordförande bosatt utanför Stockholm men han verkar inte vara sugen på att ställa upp igen. Finns det någon annan?

Utav de 8 förslagen som Redax lagt fram att rösta på är 7 bosatta i Stockholm (såvitt jag vet). Den åttonde är Backdoor-Göran. Jag bor själv i nollåttaland och kan förstå kritiken om att SSA står för Stockholm Surfing Association men samtidigt förstår jag inte hur man annars ska göra. Det finns ju ingen annan som vill vara ordförande. Känns som att en intresserad kandidat utanför den grälande cirkeln skulle ro hem valet nu på torsdag med en jordskredsseger, det var väl lite så Limpan vann.

Alltså: Finns det någon annan intresserad utöver de gamla vanliga nollåttorna?

Logga in för att svara
#4298 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Han

"Ett liv utan diskussion är ovärdigt människan."
Sokrates

"Låt oss aldrig förhandla av rädsla. Men låt oss aldrig vara rädda för att förhandla."
John F. Kennedy

"Du får aldrig höra sanningen från sådana som kallar varandra dårar."
Buddha

Logga in för att svara
#4300 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Rob

Willy skrev:
Öppenhet och problemlösning

Hade ni haft det hade ni sluppit mycket elände.

Ett exempel: Gubb VM. Egentligen var det inte kört bara för att Ingrid var borta en månad. Snacket om gubbVM började rätt länge sen typ mitten på oktober. Jag vet inte när sista anmälningsdatumet var men ni lär ju ha fattat rätt tidigt att det skulle bli svårt att få loss pengar från ert konto. Hade ni då tagit kontakt med ert lag kanske de hade kännt att det var värt att lägga ut för startavgiften och då tror jag inte lika många varit så sura.

Annars skulle jag vilja se att SSA styrdes från en annan ort än Sthlm. Götet tycker jag har en fin och behaglig surfscen. För gemene man i Swe är västkusten sveriges surfmetropol med mkt kite, vindsurf och sånt. Det är nog rätt lätt att hitta sponsorer som förstår vikten av internationella tävlingar eftersom en stor del av företagen där har en vana vid extremsporter. Det är väl ändå det som är SSAs främsta uppgift att skicka ut svenskar runt om i världen och visa hur kassa vi är på att surfa .

Det svåra blir att övertala någon att ta över den otacksamma uppgiften att vara ordförande i SSA. Kanske lättast att skrota SSA och helt starta om på ny ort med helt ny styrelse utan inblandning från de tidigare styrelserna med enda uppgift att ordna tävlingar och sponsorer för internationella tävlingar.

Fester och sånt kan ju ordnas av andra!

~William

Det finns en anledning att Sveriges huvudstad ligger där den ligger; mitt i landet (jo jag vet att stockholm ligger i södra Sverige om man delar det på mitten men det finns inte så mycket folk norröver). Du säger att för gemene man är västkusten sveriges surfmetropol. Vad har vindsurfing med det hela att göra undrar man? Om det är vågsurfing du syftar på så är du ute och cyklar. Gemene man vet inte att det går att surfa i sverige.

Logga in för att svara
#4304 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Flåt, men jag kommenterar inte anonyma inlägg

Logga in för att svara
#4312 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Binge, Du får gjärna rikta kritik mot Jesper. Det är viktigt att veta att Jesper är målintriktad inte relationsinriktad. Det är också viktigt att veta att Jesper är inte NORDs chef! Han är en av fem som fattar beslut. Han har på eget initsiativ engagerat sig i SSA för att han vill förbättra det. Jo, det är sant, han vill göra SSA bättre! Precis som Janne, du, Klangen, Cagge och alla andra (jag me för den delen). Han har inte haft som måla att styra SSA, utan att vara en av fyra i en styrelse. Sen blev det konflikter å allt det där, men det var inte hans mål. Och framför allt inte NORDs mål. Jag är övertygad om att han och Klangen försökt göra det bästa av sittuationen!

Jag tror att ett av det stora problemen för SSA är att medlemmarna kräver mer än vad en styrelse orkar och hinner me. Så har det i alla fall varit sen jag blev aktiv i surfsverige. Jag tror samtidigt att alla styrelser har gjort sitt bästa.

NORD's har faktikst enbart engagerat sig för att vi vill hjälpa till! Jag förstår att du har svårt att tro det men så är det!

Jag kritiserar inte din, Cagges, Jannes eller Henios vilja att göra SSA bättre. Jag tycker bara det är olyckligt att ni fått uppfatningen att det är NORD som står för det som inte gjorts tillräkligt bra. Så jag ber er igen att se på sittuationen ur ett annat perspektiv, inte "hata NORD" perspektivet!

Vi vill vara vänner inte ovänner!

/

Niklas

Logga in för att svara
#4313 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

WORDS

WORDS BINGE!!!!!
Vem är Jesper och Myggan? Ville de få legitimitet genom Nord? Det har de misslyckat med.
Niklas och Adam är offer, de är lätt manipulerad av Jesper o Myggan som är egentligen psykopatiska affärsmen. Klang känns som han har flippat ut helt enkelt!
Det bästa är Myggan självutnänming till att surfa i EM. Pinsamt!

Logga in för att svara
#4317 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Adam Forslund

Nu vill jag passa på att försvar mig själv - inte nord eller SSA! Kanske på tiden!

Jag har länge haft stor respekt (största möjliga faktiskt) för de som kritiserat mig i brevet. Tyvärr så har jag från första början blivit placerad i ett fack av dem för att jag sysslar med nord och allt jag försöker göra vänder de till något negativt. Så känns det iallfall!

Numera vet jag att det inte går att kombinera nord med att vara aktiv i SSA, det var därför jag ej accepterade att va med i årets styrelse när jag blev nominerad på senste årsmötet och säkert hade vunnit. För nu jobbar jag ju med nord som påpekats. (det har jag gjort i 6 månader).

Team Captainuppdraget för SSA var 100% goodwill och en kul grej - inget annat! Fråga Freddie, Tim, Göran, Staffan och John om jag gjorde någon nytta - ta inte för givet att mina intentioner var onda och kapitalistiska - snälla! Jag kanske inte var den bästa för jobbet men ingen annan verkade vara intresserad.

Jag aspirerar inte på att styra SSA medans jag jobbar med nord. En vacker dag kanske jag sysslar med något annat - då kommer jag verkligen vilja vara med och förhppningsvis bemöts jag annorlunda då.

Jag inser nu att jag hamnade i skottlinjen (brevet är ju inte riktat till mig personligen) och att jag kanske borde reagerat annorlunda - men jag blev så ledsen! Speciellt över kritiken för det SM jag styrde upp så måste ni förstå att man blir djupt sårad. Just nu känns det bara trist för egentligen för jag gillar allihop - speciellt i surfsammanhang! Henios nattliga surfstories slår det mesta!

Till nästa årsmöte kommer jag presentera min rapport från VM och lite andra konstruktiva förslag som bör gynna SSA.

Jonas Rockaway har altid propsat på vikten att skriva motioner istället för att bara klaga! Här har vi alla, då menar jag alla, något att ta lärdom av! För detta funkar inte! Alla vill ju samma sak! Börja plita! Öppna brevet var väl det närmsta en motion vi sett!

När det gäller Masters VM så gjorde jag ett tappert försök att rädda vad som såg ut att vara en hopplös situation - tiden höll på att bli knapp. Jag startade ju inte processen/tråden för att på något vis bygga upp falska förhoppningar hos Henio, Binge och Cagge och sedan göra dem besvikna. Jag gjorde det för att jag ville vinna deras respekt och vara en bra surfkompis. Jag fick nämligen bra kontakt med folk från ISA och ville utnyttja det för att ge Sverige en plats i en grym tävling. Vad som hände sedan kan jag inte riktigt svara på - jag har hört alltför många olika versioner. Verkar dock som Ingrid var oskyldig!

Det samarbete mellan SSA och nordsurf.com (som ju jag pillade mycket med när behovet fanns - nu finns ju surfsverige) bidrog starkt till att åtminstone nå så många som möjligt. Tack vare det samarbetet så har SSA fler medlemmar än någonsin och ett sjysst sm kunde förverkligas. Glöm inte att vi drog igång sidan för att kallsupen la ner och kommunikationen sprack totalt - vi återställde den och nådde tom ännu fler ensamma surfare!

Jag har ett behov av att ställa upp och vara en servicemänniska. Det är min personlighet och jag är ganska bra på det. Jag ber sällan om att få något tillbaks men förväntar mig åtminstone att inte bli påhoppad som jag indirekt blev. Jag känner att jag blivit dömd på förhand utan att man väntat och sett vad jag står för - som person!

Peace - till alla!

Logga in för att svara
#4322 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Vi är flera i SSA styrelse som nu har tillgång till www.swedishsurfing.com FTP kod.

Då jag nu också har tillgång till koden, så har jag har sedan helgen uppdaterat sidan med information.

Bla så lade jag till de sponsorer som jag "tror" är SSA sponsorer och mediapartners, men jag vet inte exakt då varken Jesper eller Klang kommunicerat detta med mig eller Cagge. Jag la till Surfsverige.se, Tacky.se, Transition.se, Nordsurf.se som mediapartners (de har alla gjort mycket för SSA och scenen). Jag ändrade Quiksilver logo till en ny variant då jag antar de har betalat pengar till SSA, stämmer det?

Igår kväll/natt/imorse gick någon in och raderade alla sponsorer/mediapartners, men jag lade upp dem igen nu på lunchen.

Ytterligare ett bevis på hur kassa de är på att samarbeta och bara kör över sina surf-kamrater.

Logga in för att svara
#4326 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Men vad...
Anarki på SSA-siten? Vilka är det som har tillgång till den. Tror inte jag har det längre iallafall. Har inte testat.

Logga in för att svara
#4336 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Ser nu att möjligheten att ladda ner fullmakten tagits bort. Även valberedningens inkomna förslag är bortraderade.

VEM KAN DET VARA SOM SABOTERAR EXTRA ÅRSMÖTE? Några förslag?

DETTA SKADAR FÖRBUNDET.

VEM KAN VARA SÅ DUM, VAD KAN MAN VINNA PÅ DET HÄR?

Logga in för att svara
#4340 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Henio
graphgraph

Bedrövligt ledsamt om folk går in och raderar viktig information på SSA.s hemsida. Finns såna människor som vill skada förbundet ?

Hoppas innerligt att det bara är ngt datastrul.

Logga in för att svara
#4346 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

"strul" är ämnets bästa beskrivning

Logga in för att svara
#4356 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Myran

Klantigt,
ftp://talkactive\wse24376/norrland69@ftp.swedishsurfing.com/swedishsurfing.com/nyheter/fullmakt.htm

Logga in för att svara
#4399 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Lite lustigt att SSA websida inlog och kod blottas när man kollar på länken

ftp://talkactivewse24376/ norrland69@ftp.swedishsurfing.com

Men nu har ju Peter Klang ändrat den så jag kommer inte in. Han har också saboterat så att medlemmar inte kan ladda hem fullmakten.pdf och annan falsk information är skriven på SSA web.

Ikväll kommer jag i SSA namn maila ut den korrekta kallelsen tillsammans med fullmakten i PDF.

Cigg hell!
/Ants

Logga in för att svara
#4406 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Vadihelafridensnamn!!! Styrelsen uppger att de ej har haft tillgång till lösenordet&koderna och därför ej kunnat uppdatera sidan. Nu kan de tydligen manipulera sidan. Vad händer med de som vill rösta via fullmakt...............................suck !

Logga in för att svara
#4414 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Henio
graphgraph

Shakka alla surfare.
Fick sånt haksläpp .Blev tvungen att rina Ants.Som sade att han pratat med KLANGENsom SÄGER :

DET ÄR MIN HEMSIDA

Läs noga nu alla som påstår att Peter Klang vill SSA:s bästa.

Peter Klang har under hela tiden sen han fick koderna av Lee i somras , till SSA sidan , kunnat informera på denna.

Jag upprepar : vPeter Klang har under hela tiden sen han fick koderna av Lee i somras , till SSA sidan , kunnat informera på denna.

Förutom att han ljugit om ovanstående så har han nu dessutom Ants skriver om Hemsidan :

Citat:
Men nu har ju Peter Klang ändrat den så jag kommer inte in. Han har också saboterat så att medlemmar inte kan ladda hem fullmakten.pdf och annan falsk information är skriven på SSA web.
Slut citat.

Antingen har han fört Jesper bakom ljuset hela tiden (liksom övr i styrelsen samt alla oss andra) eller så är det Team Work ?
Svårt att veta då de båda har skrivit under efter att ovanstående skett . Läs själva på SSA sidan.

Förklara Peter Klang !

Anledningen till att jag skriver detta inlägg är : På senaste årsmötet när Klangen ( av Myggan) blev nominerad till sekreterare så sa jag att det går inte att samarbeta med Peter Klang.

Varför ?

Dels av egen erfarenhet (har suttit i styrelsen med Klang tidigare år) samt pga av det han gjorde då han ej blev omvald / invald 2005.

Han ringde Europeiska Surfförbundet och sade att den 2005 demokratiskt valda styrlsen var ogltig.
Han anmälde en egen sammansatt styrelse.
Han försökte anmäla ett eget lag (försökte få med mig i det men jag avböjde).
Han vägrade lämna ifrån sig Post Giro -dosa,-kort samt -kod till nya styrelsen.
Lämnade ej ifrån sig de då aktuella Passwordsen till SSA -hemsidan till nya styrelsen.
Med mera med Mera.

Detta trots att medlemmar ur den nya styrelsen var hemma hos Klangen vid flera tillfällen så vägrade han att släppa på grejjerna(se ovan) det tog flera månader .Vilket totalt blockerade alla uppdrag för nya styrlsen.

Skulle gärna vilja höra Peter Klangs förklaring till detta. Varsågod peter.

För detta blev Peter förbannad på mig . Vi pratade med varandra efter mötet Peter tillstod att det var fel att agera (som jag beskrivit ovan).Vi tog varandra i hand och allt var frid och Fröjd.Trodde jag.

Jag har fått höra av styrelse medlemmar att Peter Klang säger : Så länge jag är Team Captain skall Henio aldrig få delta i ngt. Landslag. (fasen det var en lång förklaring varför jag skriver ang. SSA sidans ändringar).

To 7/11 på Sjögräs Nord Festen. Hade en kanon trevlig kväll utom då jag sprang på Jesper och Klang. Jesper tyckte att jag skulle be Klang om ursäkt över hur jag betett mig mot Peter !?!?????!!

Ursäkt för vad ?

Alla vet ju hur bra årets styrelse har fungerat. Därmed vill jag understryka att det jag sade på årsmötet har visat sig stämma väl.Det går ej att samarbeta med Peter Klang.

Är detta ett lämpligt agerande av en hedersmedlem ?

Ok alla surfare nog om detta.

Vindusikter på torsdagen för Torö samt kvällen på Sveavägen: KULINGNGVARNING utfärdad.

LIVE TO SURF ¤ SURF TO LIVE

Logga in för att svara
#4423 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Peter Klang

Nu får ni för fan ge er.
Jag har aldrig sagt att jag inte hade koden, bara att jag inte kan hemsidor.
Att blotta inloggningen är inte OK att Ants skriver på eget bevåg verkar ingen notera. Nu står det rätt info som bla Ants har skrivit men tyvärr ingen länk till fullmakten, som jag tyvärr inte vet hur vi får dit utan att blotta koden. Ants kunde inte hjälpa mig heller tyvärr.

Vad ska ni gnälla på nu då?

Henio och Cagge, hur går det med 20års SURFBLASKET ni lovade skriva ihop? Ni hade tyvärr bara 2 år på er så jag förstår om det varit lite körigt.

Kom å tänka på det, hade vi inte 20 årsfest förra året...

Logga in för att svara
#4427 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

Fel info på SSA's hemsida (ändrat av någon)
"Medlemmarr som betalat före 30 novemberi 2006 har rösträtt på detta extra årsmöte."

Rätt info är:
Medlemmar som har betalat före 2006-01-31 inkl. 2005 har rösträtt på extra årsmötet.

Allt enligt stadgarna.

Logga in för att svara
#4428 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

jonasrockaway
graphgraph

Kan någon förklara varför medlemmar 2005 har rösträtt. Har kollat med min advokat som säger att dom INTE har rösträtt. Vore ganska bra om någon annan än jag kan ta reda på detta. Jag har själv en juridisk examen och kan heller inte med min kunskap förstå varför 2005 års medlemmar ska ha fullmat

Medlem som i föreskriven ordning till förbundet har betalt fastställd medlemsavgift senast den 31
januari för det kommande året har rösträtt på möte.

Det står inte i stadgarna inte att dom som hade rösträtt året innan får rösta.

Ser fram mot ett konstruktivt möte imorgon. JAg försöker att hålla mig neutral och göra vad stadgarna säger. JAg måste faktiskt hålla med Peter Klang att i en förening kan bara en person uppdatera en hemsida efter av styrelsen tagna beslut. Ants har faktiskt utan styrelsens godkännande gott in och ändrat hemsidan på eget bevåg och det kallas poppulärt för egenmäktigt förfarande. Iofs tycker jag att informationen han la ut var bra och jag harsjälv bett honom lägga ut info där men strikt jurisisk ska han stoppas från att gå in på sidan och göra förändringar.

Väl mött imorgon och kom ihåg att det är SSA´s bästa vi i första ledet ska se efter.

Logga in för att svara
#4441 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

jonasrockaway skrev:
Kan någon förklara varför medlemmar 2005 har rösträtt. Har kollat med min advokat som säger att dom INTE har rösträtt. Vore ganska bra om någon annan än jag kan ta reda på detta. Jag har själv en juridisk examen och kan heller inte med min kunskap förstå varför 2005 års medlemmar ska ha fullmat

Medlem som i föreskriven ordning till förbundet har betalt fastställd medlemsavgift senast den 31
januari för det kommande året har rösträtt på möte.

Det står inte i stadgarna inte att dom som hade rösträtt året innan får rösta.

Ser fram mot ett konstruktivt möte imorgon. JAg försöker att hålla mig neutral och göra vad stadgarna säger. JAg måste faktiskt hålla med Peter Klang att i en förening kan bara en person uppdatera en hemsida efter av styrelsen tagna beslut. Ants har faktiskt utan styrelsens godkännande gott in och ändrat hemsidan på eget bevåg och det kallas poppulärt för egenmäktigt förfarande. Iofs tycker jag att informationen han la ut var bra och jag harsjälv bett honom lägga ut info där men strikt jurisisk ska han stoppas från att gå in på sidan och göra förändringar.

Väl mött imorgon och kom ihåg att det är SSA´s bästa vi i första ledet ska se efter.

ants e med i styrelsen och frågade inte om lov att uppdatera hemsidan. peter e med i styrelsen och frågade inte om lov att uppdatera hemsidan. samma mamma?

ang ikväll......LEEEEETS GEEEET REEEAAAADDY TOOOO RUUUUUUMMMMBBBLLEEE!!! hoppas nån tar med sig en kamera så vi kan lägga ut en filmsnutt från mötet på nätet.

Logga in för att svara
#4442 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Hej Jonas och andra. Jag har lagt upp fullmakten här. www.rockawaybeach.se/fullmakt.gif

Antar att Jonas har rätt och att endast 2006 betalande medlemar har röst rätt (vilket är inte jag)

Ha det bra alla och ta det för vad det är en: surf förening .... för surfare. Chill och ha roligt!

Vias con dios amigos!
//Gaz

Logga in för att svara
#4446 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Peter Klang

Tack Gazzer det var mycket bra att du hjälpte till med en fullmakt på nätet.
Jag ville inte blotta inloggningen.

FÖR ATT GÖRA DETTA KRISTALLKLART, LEE VAR ANSVARIG FÖR UPPDATERING, LEE AVGICK, JAG TOG ÖVER ANSVARET EFTER BESLUT AV STYRELSEN. KRISTER AVGÅR, JAG SÄTTER MIG IN I HUR MAN GÖR, ANTS STORMAR IN, JAG KORREGIRAR LITE.

Peace
PK

Logga in för att svara
#4450 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

oj oj oj

Jag tänker inte be om ursäkt för att jag uppdaterade sidan som styrelseledamot (suppleant). Sidan har ej uppdaterats sedan april månad med någon fest som Nord tagit initiativet till.. Ja jag kan berömma även dem trots back stabning av en viss delägande styrelsemedlem.

Vad det gäller vilka medlemmar som har rösträtt så ligger det till på följande sätt. Se utdrag från årsmöte 2006. Som jag hör och häpna fick först igår kväll av en fd styreslemedlem som tyckte det kunde vara bra att även jag fick den infon:

Klargörande kring rösträttsberättigade medlemmar:,
medlem som löst medlemskap före förra årsmötet omfattas av tidigare regler (enligt stadgar).
medlem som löst medlemskap under januari 2006 har rösträtt
medlem som innehar giltigt medlemskort (enligt datum noterat på medlemskortet) har rösträtt.

Beslut från förra årsmötet (2005) gör gällande att medlemskap gäller kalenderårsvis. Missförstånd kring detta inom styrelsen har lett till att medlemskap under det gångna året gällt 1 år från inbetalningsdatum. Denna felaktiga rutin upphör i och med detta årsmöte.

Jonas, detta förklarar saken tycker jag. Jag har personligen inget emot att alla medlemmar kan rösta oavsett om jag med surf-kamrater skulle ha fördelar i det eller inte, men det ska självklart gå rätt till. Du får gärna kolla upp vad som gäller juridiskt och posta här. Jag kan också maila ut till alla medlemmar då jag nu har medlemslistan (dock endast till dem som var medlemmar under årsmöte 2006).

Logga in för att svara
#4451 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Mia
graphgraph

Hej,
Satt och läste igenom alla dessa inlägg och såg att någon gjort ett inlägg i mitt namn där en massa personer sågades. Det var inte jag som skrev det!!
Alla jag har träffat som är inblandade i detta verkar vara sköna, trevliga personer!!
mvh
Mia

Hoppas vi får ihop ett SSA som surfsverige ställer upp för och som ställer upp för surfsverige.

Logga in för att svara
#4455 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

jonasrockaway
graphgraph

Ja du Ants det gör nog inte saken bättre då inga medlemskort har skickats ut. Och dom gamla reglerna inte längre gäller. Vem får då rösta? Jag har en personlig mening i hela denna debatten ang SSA och det är att så länge vi har stadgar som är otydliga, bl.a ang din status i styrelsen. Så länge kommer denna soppa fortsätta. Om vi alla ikväll kunde jobba för SSA´s bästa och åsidosätta det personliga och skapa en styrelse som till nästa årsmöte "städar upp" och inför enkla hjälpmedel typ en logbok för tagna beslut m.m kommer den här situationen inte att upprepas. Jag kommer själv att skriva ett förslag till nya stadgar till nästa årsmöte. Med tanke på hur slappa våra stadgar är tycker jag att ingen varken den ena eller den andra har begott något direkt fel utan har olika tolkningar av hur stadgarna ska tolkas. Tex två styrelsemöten per år? Mig vetligen har man haft ett och kallandet till årsmötet måste tas av ett styrelsemöte och vem vet styrelsemötet kanske var planerat till 1 februari för att planera ordinarie årsmötet. Nu säger jag inte att det är så men tänkbart och fullt möjligt enligt våra stadgar.

Hoppas att alla kommer med ett smil på läpparna och med inställningen att vi ska ikväll göra historia för SSA på ett bra sätt. Natten det nya fungerande SSA bildades, något vi ALLA kan vara stålta över.

Logga in för att svara
#4464 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Tycker du inte det är bra att jag dragit igång denna revolution? Allt går ju nu framåt mot den ordning som inte bara du Jonas önskar. Ibland kan man inte göra allt by the book, inte när det råder en kris eller krig situation som nu. Jag tänker inte gå in på fler detaljer, de har alla dragits upp i denna tråd. Visst skadar detta SSA, men det är också nu vi alla har chansen att reda ut dem eller åtminstone gemensamt planera för en fungerande framtid för SSA. Allt som gjorts går inte att förlåta om den andra inte förstår eller vill, men jag hoppas alla "fiender" åtminstone är hövliga mot varandra framöver och sen sköter sitt och låter demokratin råda som den ska i förbundet som det verktyg vi har för att påverka surf verksamheten i Sverige.

Logga in för att svara
#4467 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Ants, binge[at]photo.se är fel adress för de som vill maila fullmakt!

Det ska vara photo[at]binge.se

Logga in för att svara
#4473 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Aj fasen. Jag säger till Petter och mailar på nytt till alla. Sorry!

Logga in för att svara
#4474 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Aj fasen. Jag säger till Petter och mailar på nytt till alla. Sorry!

Logga in för att svara
#4476 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Mia
graphgraph

Det verkar inte vara lätt att rösta. Provade just nu att faxa min röst men får inget svar på numret som angavs i mailet: 070 6128938, finns det något annat faxnummer man kan skicka till?

Logga in för att svara
#4477 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

Sorry Jonas ,du har rätt och jag hade för bråttom.
(såg Ants inlägg men iallafall......)
Utdrag ur protokollet från årsmötet från 2006-03-28:

"Klargörande kring rösträttsberättigade medlemmar:,
1) medlem som löst medlemskap före förra årsmötet omfattas av tidigare regler (enligt stadgar).
2) medlem som löst medlemskap under januari 2006 har rösträtt
3) medlem som innehar giltigt medlemskort (enligt datum noterat på medlemskortet) har rösträtt.

Du har rätt Jonas i att det enligt stadgarna endast är medlemmar som betalat i januari 2006 som har röst rätt( min gissning är att det är mindre än 10st) därför beslutade mötet ovanstående pga man ändrat att medlemskapet från löpande till kalenderår. (Protokollet finns tyvärr inte på hemsidan,t.o.m. osäker på om det justerats)
Samma borde gälla vid detta årsmöte.Om det skingrar dimman är ju en annan femma.
J

Logga in för att svara
#4484 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Peter Klang

Ants,
vad är det du revolterar mot?
Ingen har ännu kunnat ge ett exempel på något som sittande/avgående styrelse (Lee, Krister, Jesper och Peter) gjort fel eller försummat.

Vad är det SSA inte har gjort?

Vad är det SSA borde gjort? förutsatt styrelsebeslut eller vid årsmöte antaget beslut.

Logga in för att svara
#4485 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Mia skrev:
Det verkar inte vara lätt att rösta. Provade just nu att faxa min röst men får inget svar på numret som angavs i mailet: 070 6128938, finns det något annat faxnummer man kan skicka till?

Numret fungerar 070 612 89 38, det har inkommit fax med fullmakter under förmiddagen.

Prova igen!

Logga in för att svara
#4486 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Peter Klang skrev:
Ants,
vad är det du revolterar mot?
Ingen har ännu kunnat ge ett exempel på något som sittande/avgående styrelse (Lee, Krister, Jesper och Peter) gjort fel eller försummat.

Vad är det SSA inte har gjort?

Vad är det SSA borde gjort? förutsatt styrelsebeslut eller vid årsmöte antaget beslut.

Jaså, det var ett intressant sätt att de det på också.. Tänker inte diskutera saker med dig eller Jesper mer. Vi ses ikväll och sen på nästa styrelsemöte om du är kvar i leken?

Logga in för att svara
#4488 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

MIA

Mia skrev:
Hej,
Satt och läste igenom alla dessa inlägg och såg att någon gjort ett inlägg i mitt namn där en massa personer sågades. Det var inte jag som skrev det!!
Alla jag har träffat som är inblandade i detta verkar vara sköna, trevliga personer!!
mvh
Mia

Hoppas vi får ihop ett SSA som surfsverige ställer upp för och som ställer upp för surfsverige.

VEM BRYR SIG?

Logga in för att svara
#4490 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 5

KLANG
graphgraph

Bra att du är engagerad i fullmakter, men du undviker frågan, hm, undrar varför?

Peace
PK

Logga in för att svara
#4491 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Tina
graphgraph

Allt ljug och tjafs kommenterar jag inte...

Jag hoppas att vi får schyssta vågor efter den väntade orkanen på torsdags mötet och att energin går till bra surf tillsammans !

SOLKRAM TINA

Logga in för att svara
#4494 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

KLANG skrev:
Bra att du är engagerad i fullmakter, men du undviker frågan, hm, undrar varför?

Peace
PK

Inga soja burgare på SM

Logga in för att svara
#4511 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Mitt medlemsskap gick ut 2006-05-25.
Jag har skickat en fullmakt.
Är det så att min röst inte får räknas, så ta gärna bort den!
Nu skiter jag i det här!
Ha det så kul i sandlådan...

Logga in för att svara
#4515 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Lillegrönamannen

Esta tar och lugna ner dig nu .....

Logga in för att svara
#4516 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Jag lugna ner mig?! Känner du mig inte? hehe

Nä, jag gillar inte:
"ÄR DU INTE MOT DOM SÅ ÄR DU MOT OSS"-tänkandet!

OCH JAG GILLAR INTE CENSUR!

Logga in för att svara
#4518 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Censur?

Logga in för att svara
#4525 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

"the war to end all wars" he he

någon som vet vad som händer? bor iochförsig rätt nära binges studio, men har har ännu ej hört några primalskrik.

Logga in för att svara
#4527 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Holy shit gott folk!! Hoppas verkligen att det här mötet leder någonstans! Vore kul om man kunde få ett SSA som iaf kunde fixa ett medlemsutskick en gång om året med ett nytt inbetalnings kort! Borde ju i stort sett vilken styrelse som helt klara av...borde nästan vara prio 1!

Nu så känner jag verkligen ingen av alla nämda i den här debatten (tycker lite nästan lite syns om nord grabbarna som får ta mycket skit för jesper beteende...å även till en viss del myggans), men det känns som om grundaren skulle behöva komma in som ordförande å styra upp spektaklet!

Hör av er när ni styrt upp förbundet så skyfflar jag mer än gjärna in en hundring igen!

Aloha

...hmmm...skulle nog behövas lite mer aloha där hemma

Logga in för att svara
123
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!