Facebook data

123
Brev till SSA's Medlemmar
#4138 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

HENIO!!!!

Vad gor du nu for tiden
varfor hor du aldrig av dig
det var alldeles for lange sen vi sags
Det var de forsta ord jag sa
nar vi sprang pa varandra
ute pa forumet tidigare idag
bor du kvar i samma tvaa?
vad jobbar du med?
jag bubblade av fragor
han svarade
sen avbrot han mig
med sitt underbara mccoy

Du ska veta att jag saknar dig
det finns kanslor som aldrig tar slut
du ska veta att jag inte glamt
det finns bilder som aldrig suddas ut
jag har vaknat mitt i surfet av tystnaden
och onskat att du rippade har brevid mig igen
en del av min brada
kommer alltid slasha for dig.

Logga in för att svara
#4142 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

Oj, Peter och Adam,vad ni är ute och cyklar angående Ingrid!
Det första man som ny styrelse gör är att lämna in ett utdrag ur
mötesprotokoll till P-girot där det framgår vilka som har teckningsrätt.
(hand om pengarna)Detta har man MISSAT.Ingrid har som sagt lämnat
ifrån sig allt till nya styrelsen.När man nyligen försökte använda sig av kontot
och gjorde misstag vid hanteringen av detta spärrades det.
Nya koder skickas ut men då nya styrelsen inte gjort det dom ska
hamnar följdaktligen dessa hos Ingrid eftersom hon fortfarande står som ansvarig.
Vem här skulle lämna ifrån sig "nyckeln" till ett konto som man fortfarande har ansvaret för?

Du borde skämmas Peter för det du anklagar Ingrid för!

Saklig och objektiv slutkläm i ditt inlägg för övrigt.
Säger nog mer om dig än om mig.

(allt är inte alltid som man tror,Peter)

Logga in för att svara
#4158 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Har ju varit ganska mycket pajkastning och gnäll, här kommer ett litet förslag på förbättringar inför framtiden istället.

Tror SSA måste bli mycket tydligare med vad de ska jobba med för att undvika besvikna medlemmar i framtiden. Kom gärna med fler ideer och synpunkter. Själv så är jag inte intresserad av att vara med i SSA aktivt, så det är ingen kampanj ifrån min sida utan bara ett försök att få SSA att fungera lite bättre...

Här är vad jag tycker SSA ska syssla med:

1) Sprida surfglädje, årligen genomföra SM, ta ut ett landslag till mästerskap och anordna lite events.

2) För att få delta i mästerskap måste egentligen SSA vara anslutet till Riksidrottsförbundet. Just nu har SSA fått dispens att delta i mästerskap, fast det kommer inte att vara för evigt. Kravet för att komma med i Riksidrottsförbundet är att SSA har 1 000 medlemmar på lite sikt. Ju fler medlemmar desto starkare ekonomi kommer SSA att få. Detta kommer möjliggöra subventionerade aktiviteter för alla medlemmar och subventionerade mästerskap (EM/VM) för de som blir uttagna mm. Sen är det väl bara att bestämma hur mycket som ska satsas på respektive del.

Förslag till förbättringar av SSA!!

1) Agera seriöst och långsiktigt
2) Bättre kommunikation
3) Ha spridning på styrelsen med representanter från olika delar av Sverige
4) Precisera noggrannare hur uttagning av landslag ska utföras
5) Landslagsuttagning på våren (utomlands + tidigare resultat)
6) Jobba långsiktigt med sponsring
7) Höjd medlemsavgift till 200 kr
8) Erbjuda 10 % rabatt hos utvalda surfbutiker för medlemmar
9) Verka för att fler lokala surfklubbar bildas, det finns en del bidrag att få för de lokala klubbarna
10) Sverigetour, om de lokala klubbarna/surfarna hjälper till med arrangemanget.
11) Automatisk påminnelse när ens medlemskap gått ut

Hur låter detta?

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#4159 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Adam Forslund

Du har sån vacker sångröst Andiss!

Logga in för att svara
#4160 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Adam Forslund

Oavsett hur styrelsen ser ut efter det extrainsatta mötet och vem som blir vald till kassör och vice ordförande (eller är det ny ordförande som ska väljas?) så hoppas jag någon skickar in en motion om att utöka mandatperioden till 2 år så att en nyvald styrelse får lite tid på sig att styra upp saker och ting. Det vore också bra om man höll val till 2 av posterna varje år så att man lättare kan handskas med övergångar/nyvalen/omvalen. Problemet är hur man gör för att sätta igång det när systemet ser ut som det gör idag? 2 av posterna måste ha kortare mandatperiod under första varvet - då skulle det funka!

Denna motion skulle alltså inte lämnas in till det extrainsatta mötet (då ska bara nyvalen tas hand om) utan till det ordinarie i nästa år.

Logga in för att svara
#4165 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Grabbar, nu kan vi ju foroska va lite saklig a basera saker pa fakta, detta galler bade lag nord och syd.

Det var vad freddie sa om SM.

Ok - moving on, tell me about the final?

The final was super cool. Towards the end of my semi the sun just cleared the skies and it became warmer and just a nice setting. The waves worsened a bit but there were still a few coming through. Nice heat though. What was up with all the free surfers in the comp area? Is that normal at SM?

Maybe in Stockholm. I heard the crowd went wild over your airs and stuff, is it true that you almost landed on someone?

Hahaha, yer true. I didn't see Pontus at all then suddenly I am in the air and this shit scared face is staring at me like arghhhhh! So funny. Don't try that at home. Hehehe!

So what did you win, a massive check or what?

Erm, yer huge cheque! And a sick trophy, that says CORONA CLASSIC 2004! Thanks guys!!! The title is what I wanted anyway.

HENIO!!!! va e du!

Logga in för att svara
#4169 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Måste kommentera Adams brev. Jag håller inte med om mycket han skriver, men jag kan verkligen samarbeta med honom, likväl med många andra. De som varit omöjliga att samarbeta med är Jepser och Klang. Lee krånglade mot mig i början också, men nu är han snäll mot mig.

Adam Forlsund skrev:

Vice ordförande Jesper de Ruvo och sekreteraren Peter Klang har av allt att döma agerat egenmäktigt för att personligen vinna terräng och fördelar. Det äventyrar hela SSA:s trovärdighet och existens! Såväl mot medlemmar som mot sponsorer. FEL 3: Inga exempel som uppbackar anklagelserna bara antydningar och påhopp. REDOVISA EXEMPEL!

De har agerat egenmäktigt och inte inbjudit oss andra ledamoter (enl årsmöte valda suppleanter) till styrelsemöten eller beslut. Vi har inte fått någon som helst information om någonting.

Hur de hanterade sina skyldigheter mot sponsorn på senaste SM är under all kritik. Kommande styrelse kommer får göra allt för att rätta till det och det kostar i slutändan för SSA.

Att de gjort saker för att vinna personliga fördelar kan jag inte smutskasta dem för, men att de skadat SSA's trovärdighet och därför bör uteslutas är mycket tydligt.

Adam Forlsund skrev:

Enligt stadgarna ska ett extra årsmöte utlysas när styrelsemedlemmar hoppar av.
Vi uppmanar alla medlemmar i SSA att delta i mötet den 7 december kl 19.00 i Binges lokal på Sveavägen 117. FEL 4: kallelse skickad till ett flertal mediapartners.

MÖTEN
§ 15
Kallelse jämte dagordning för årsmötet översänds till medlemmarna minst två veckor före mötet
eller kungörs inom samma tid av styrelsen på hemsidan samt genom anslag i klubblokal e dyl.

Kallelse till mötet har ej skickats till medlemmarna av Jesper eller Klang. Jag gjorde så gott jag kunde och la upp kallelse på SSA-web, www.swedishsurfing.com där jag också skrev dagordningen för mötet. Jag gjorde det för att reta Jesper och Klang för att de inte gjorde det och för att föregå dem korrekt, ha ha!

Adam Forlsund skrev:

Styrelseprotokoll mörkläggning eller slarv?
Alla styrelsemöten ska protokollföras och vara tillgängliga för medlemmar. Trots löften av ledamöter som valdes in under förra styrelsemötet har inte ett enda mötesprotokoll redovisats vid begäran! Det omöjliggör en kontroll av de beslut som berör alla betalande medlemmar i SSA!
Vi kräver att informationen om och från förbundet ska presenteras på förbundets egen hemsida! Så har inte skett!
Vi kräver att medlemsutskick och mail skickas från förbundets adressregister och hemsida. Inte från Nords eller någon annans näringsidkares hemsida. FEL 11: Om det nu är så viktigt vem som är avsändare av PRESSRELEASER kan väl ni hjälpa SSA nu när ingen i styrelsen behärskar eller har kontroll över hemsidan.
Finns alla gamla styrelseprotokoll tillgängliga från din tid Janne?

Sedan förra veckan så har jag som styrelsemedlem kontroll på SSA's web-sida. Jag har uppdaterat den på flera undersidor. Med min små kunskaper om html så tog det mig ungefär 60 min av praktisk arbete att lära mig hur denna sida fungerar. Hur enkelt som helst! Vill nämna att jag la till SURFSVERIGE.se. TACKY.se, NORDSURF.com, TRANSITION.se samt QUIKSILVER.com för att de har alla gjort och gör saker för SSA och surfscenen i Sverige. Vill visa demostrativt att jag jobbar NEUTRALT trots att jag har min inkomst från TACKY.se just nu och varit distributör av Billabong och Globe för om åren. Det går att tänka större än bara på sig själv när man har en förtroendepost.

Jag ställer upp och kan fortsätta uppdatera sidan efter styrelsemötes beslut när extra årsmöte tillsatt ny ordförande och kassör. Så problemet med en död sida slipper vi i fortsättningen.

Någon som kan maila mig resultaten från SM så lägger jag upp dem. Reportage kan länkas till de andra medierna. Någon som vet vilka fler sponsorer som SSA har avtal med? Jesper och Klang kommunicerar ingenting.

Logga in för att svara
#4170 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Adam Forlsund skrev:

Slutsatsen av detta är att det är viktigt att komma och lägga sin röst på medlemmar som tar ansvar för att sköta SSA i enlighet med givna stadgar och medlemmarnas intresse. FEL 28: Slutsatsen är att ni tappat kontrollen och vill sätta käppar i hjulet för SSA för att ni aldrig levererat ens hälften av det spillrorna till styrelse gjort i år. Ni borde ha grundat en klubb istället för ett förbund.

Jag tycker Adam har fel här. Johan, Binge och Janne vill få saker att fungera efter alla fel som Jesper och Klang gjort/gör efter att Lee och Krister lämnat uppdraget. Besviken är jag också på Lee och Krister som inte våga/klarade/ville säga ifrån när Jesper och Klang körde över mig och Cagge på ett mycket okamratligt sätt. Lee och Krister har i alla fall hyfs att behandla en som en surfpolare eller vän trots detta.

Men Adam, du har rätt att SSA ska vara ett förbundet och inte en förening. Jag föreslår att styrelsen efter 7 dec sätter sig ner och diskuterar detta ordentligt och sätter en plan för nästa års styrelse att jobba vidare med. SSA bör alltså godkänna underföreningar med dess medlemmar (bestämma klubbavgiften så den fungerar praktiskt). SSA kan fortsätta ha direktanslutna medlemmar, men de bör på sikt hjälpas att starta egna föreningar runt om i landet. Tex har jag ett förslag om att SSA skapar 3-4 föreningar, en på västkusten, en i Skåne, en i Dalarna. I Sthlm finns Sthlm Sub Surfers och i Umeå finns Soulsurfers någonting. När vi skapat detta med hjälp av de lokala surfarna så ger vi över föreningarna till de lokala surfarna. Det krävs några samtal och skrivande av stadgor och sen är de igång. SSA bör kunna bistå med sitt postgironummer tills föreningarna organiserat sig mer.

Logga in för att svara
#4175 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Adam Forslund

Ants! Du är inte ensam om att vara besviken på avhopparna. Dock får man ha överseende med det i bådas fall då de åtminstone försökte så gott de kunde. När de insåg att de inte passade i rollerna gjorde de helt rätt i att hoppa av. Hade dock varit bra med en förklaring då mycket mer än intern osämja spelade in.

Ants! Tar du ansvar för SSA´s hemsida så har du bra mycket mer att komma med än brevförfattarna!

Logga in för att svara
#4181 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

ice
graphgraph

Rätt oprofitionellt med svar på den kritik som gavs i de öppna brevet.

Herr vice ordförande, säger. - Allt är blaj, kommenterar inte detta.

Nån till svarar grundligt på kritiken i brevet:

"och sekreterare stod för arrangemanget där prisbucklorna hade fel årtal, tävlingsflaggorna var otydliga, FEL 20: Skaffa glasögon! Vad är det för fel på grönt och rött?"

De som behöver glasögon kanske inte surfar med dem och de finns folk som har svårt att skilja på rött & grönt. Rätt vanlig åkomma speciellt bland killar/män/gubbar.

"Skaffa glasögon!" - Inte särskilt pofitionellt svar när man ska representera andra.

Men fortsätt med sanden, hinken och spaden så har de nog byggts en borg snart.

Logga in för att svara
#4183 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

de enda som verkar se frammåt och kommer med konstruktiva förslag är i mina ögon backdoor-göran och till viss del ants. istället för att hitta en syndabock och peka ut denna/dessa å är det väl bättre att se frammåt?
jag är mycket väl medveten om att det ligger en hel del saker bakom och att det är väldigt enklelt för mig att säga "gå vidare". men just nu verkar det vara dött lopp och bara pajkastning samtidigt som mer än hälften av dessa personer det handlar om inte ens skriver?
försök hitta lösningar istället för att hitta felen just nu...

Logga in för att svara
#4184 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Har 3 synpunkter:

1. Håller med Ants mfl om att SSA borde vara ett förbund och att aktiviteter borde bedrivas av lokala klubbar.

2. Borde det inte upprättas en ranking lista på svenska surfare baserad på tävlingsresultat (internationellt & nationellt)? Då borde uttagningar vara mycket lättare: dom högst rankade har förtur helt enkelt.

3. Är inte alls inblandad i surfscenen så det mesta jag känner till är via nätet men det verkar ju vara en riktig ankdamm och det spelar tydligen inte någon roll vem som har vilka postitioner eller sitter i styrelsen. Gör istället om hela beslutsprocessen till direktdemokrati, alla medlemmar röstar om alla beslut via nätet. Då TVINGAS besluten, alternativen etc att bli öppna.

Logga in för att svara
#4187 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Norrlänning

Redigering Lag "NORD":

Schellefteligan
Härnosandsmaffian med Ryde o Co
Limpan Lappland
Corner Lappland
Och förmodligen Gävlemaffian annars blir dom väl ledsna;)

Logga in för att svara
#4188 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Adam Forslund

En surfförsäkring borde ligga högt upp på listan också. Då finns det verkligen mervärde för alla att gå med även om man inte säg vill vara med och tävla om landslagsplatser. Ska försöka komma med mer konstruktiv kritik nu när jag fått skriva av mig.

Logga in för att svara
#4189 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

förstår att du är frustrerad adam, eftersom de du riktar mestadels av din kritik till inte verkar vilja skriva något nu så är det nog bättre att komma med förslag. vi får köra all in och upp till kamp på torsdag istället;)

Logga in för att svara
#4191 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Adam Forslund

Frankie skrev:
förstår att du är frustrerad adam, eftersom de du riktar mestadels av din kritik till inte verkar vilja skriva något nu så är det nog bättre att komma med förslag. vi får köra all in och upp till kamp på torsdag istället;)

Jag är nog både frustrerad och ledsen. Tycker inte jag förtjänar all misstro. Samtidigt inser jag ju att brevet inte är direkt riktat till mig utan till styrelsen som jag ju inte är en del utav. Men när man lagt ner så mycket tid på SM ocg VM (måhända att det sög) så blir man ju klart sårad. Ville ju bara det bästa för alla surfare då jag tog på mig ansvaret att ställa upp å hjälpa till.

Men nu ser jag bara fram emot att SSA´s styrelse ska bli komplett!

Logga in för att svara
#4195 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

walenberg

Backdoor_Goran skrev:
Har ju varit ganska mycket pajkastning och gnäll, här kommer ett litet förslag på förbättringar inför framtiden istället.

Tror SSA måste bli mycket tydligare med vad de ska jobba med för att undvika besvikna medlemmar i framtiden. Kom gärna med fler ideer och synpunkter. Själv så är jag inte intresserad av att vara med i SSA aktivt, så det är ingen kampanj ifrån min sida utan bara ett försök att få SSA att fungera lite bättre...

Här är vad jag tycker SSA ska syssla med:

1) Sprida surfglädje, årligen genomföra SM, ta ut ett landslag till mästerskap och anordna lite events.

2) För att få delta i mästerskap måste egentligen SSA vara anslutet till Riksidrottsförbundet. Just nu har SSA fått dispens att delta i mästerskap, fast det kommer inte att vara för evigt. Kravet för att komma med i Riksidrottsförbundet är att SSA har 1 000 medlemmar på lite sikt. Ju fler medlemmar desto starkare ekonomi kommer SSA att få. Detta kommer möjliggöra subventionerade aktiviteter för alla medlemmar och subventionerade mästerskap (EM/VM) för de som blir uttagna mm. Sen är det väl bara att bestämma hur mycket som ska satsas på respektive del.

Förslag till förbättringar av SSA!!

1) Agera seriöst och långsiktigt
2) Bättre kommunikation
3) Ha spridning på styrelsen med representanter från olika delar av Sverige
4) Precisera noggrannare hur uttagning av landslag ska utföras
5) Landslagsuttagning på våren (utomlands + tidigare resultat)
6) Jobba långsiktigt med sponsring
7) Höjd medlemsavgift till 200 kr
8) Erbjuda 10 % rabatt hos utvalda surfbutiker för medlemmar
9) Verka för att fler lokala surfklubbar bildas, det finns en del bidrag att få för de lokala klubbarna
10) Sverigetour, om de lokala klubbarna/surfarna hjälper till med arrangemanget.
11) Automatisk påminnelse när ens medlemskap gått ut

Hur låter detta?

Ha det gott
//Göran

lätt att vara efter klok men du glömde punkt 12
12] blanda inte ihop bussiness och förbundet. ni förstår vad jag menar lag nord?

Logga in för att svara
#4197 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

ingrid

Angående SSAs plusgirokonto.
Inlägg från Ingrid, SSAs kassör från förra räkenskapsåret.

2 december (lördag) är jag hemma igen efter en månads semester utomlands.

3 december (söndag) ringer Peter om att SSA omedelbart behöver en kod och ett kort till SSAs plusgirokonto som hamnat i min post medan jag varit bortrest. Hans felaktiga försök att tillgå kontot har lett till att kontot spärrats. Ny kod och nytt kort har beställts men automatiskt skickats till mig eftersom fullmakt till kontot och adresser inte ändrats sedan föra årsmötet. Denna ändring kräver en vidimerad kopia av justerat protokoll från årsmötet som bekräftar vem i den nya styrelsen som ska ha tillgång till kontot. Som sekreterare vid förra årsmötet skrev jag klart detta protokoll direkt efter årsmötet. Vad jag förstått idag, väntar protokollet fortfarande på att justeras av utsedda justerare. Efter förra årsmötet lämnade jag också som avgående kassör, omedelbart och i god tro över tillgången till kontot till den nya kassören Krister Hedman.

4 december (måndag) kan man här läsa att jag förhalar och försvårar styrelsens arbete.
Ja, kanske det möjligen då en måndagsförmiddag, dvs första dagen på jobbet efter en månads semester.

Det är alltså ordförande och kassör som ska ha tillgång till kontot. Vem ska jag ge kod och kort till när ordförande och kassör avgått och styrelsen inte är beslutsmässig? Därtill är ett extraårsmöte utlyst om 3 dagar.

Jag vill kontakta plusgirot och även andra styrelsemedlemmar om vad som är lämpligt att göra i detta läge, och det gjorde jag.

Två styrelsemedlemmar tycker att man gott kan avvakta i tre dagar tills ny kassör och ordförande utsetts. Då kan rätt personer direkt få tillgång till kontot. Plusgirot ger klar information om att det är personerna som har fullmakt för kontot som också är ansvariga för kontot.

Det är väldigt tråkigt att samarbetet inte fungerat i SSAs styrelse och synnerligen olyckligt att det administrativa arbetet med protokoll, fullmakter mm släpat efter ända tills nu 8 månader senare. Om denna veckans märkliga situation leder till att duktiga surfare inte kan åka på en stor tävling, är jag väldigt ledsen för detta.

Hoppas att alla vill rösta på det utlysta extra årsmötet, att vi får en bra ordförande och en bra kassör som omedelbart kan fortsätta arbetet med SSAs uppgifter.

Ingrid

Logga in för att svara
#4198 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Willy hade en bra förslag: lägga den nya SSA i Skåne ellr varför inte Uppsala? nytt folk, nytt plats nya tag! Viktigt att Stockholmarna får ett mindre roll och att det blir mer riktäckande vad gäller stryelsenssammanstättning. Webcasta årsmötet har föraslagits tidigare men kan det funka juridiskt?

Logga in för att svara
#4199 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

jonnelarsson
graphgraph

Norrlänning skrev:
Redigering Lag "NORD":

Schellefteligan
Härnosandsmaffian med Ryde o Co
Limpan Lappland
Corner Lappland
Och förmodligen Gävlemaffian annars blir dom väl ledsna;)

Limpan och Corner kan nog tänkas bli medlemmar i den kommande föreningen "Surf City Of Lappland" tillsammans med mig och toski.... vad säger ni???

Logga in för att svara
#4200 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Bra Ingrid, där fick Peter!

Logga in för att svara
#4206 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

adisgladis
graphgraph

Surfcity of Lappland! Dom skulle jag inte vilja möta i ett mörkt skoterspårt! Har sett hövdingen påTorö och han bär ofta kniv och något sorts stycke dött kött i handen! Söt är han dock!

Logga in för att svara
#4208 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

Bästa inlägget du har skrivit dom här dagarna, Adam.Tycker att du har spårat ur lite men det blir lätt så när man känner sig sårad.Kritiken är inte riktad mot dig och Göran och känns det så ber vi om ursäkt.Vet att du vill väl även om det tar sig lite konstiga uttryck ibland.Adam Forslund skrev:
Frankie skrev:

Jag är nog både frustrerad och ledsen. Tycker inte jag förtjänar all misstro. Samtidigt inser jag ju att brevet inte är direkt riktat till mig utan till styrelsen som jag ju inte är en del utav. Men när man lagt ner så mycket tid på SM ocg VM (måhända att det sög) så blir man ju klart sårad. Ville ju bara det bästa för alla surfare då jag tog på mig ansvaret att ställa upp å hjälpa till.

Men nu ser jag bara fram emot att SSA´s styrelse ska bli komplett!

Logga in för att svara
#4212 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Peter Klang

Well Ingrid, varför gav du då koden till Cagge som enligt dina väl beskrivna regler inte heller är behörig till kontot. Försökte bara rädda V.M men det är inget du bryr dig om. nu skiter jag i vilket, ingen kommer kunna surfa gubb V.M, hoppas bara vi kan styra upp junior V.M för Tm Latte och E.M i höst för Freddie.

Som sittande i styrelsen till mars kommer det bli mycket intressant att se Jannes försök att toppstyra. Det snackas mycket om Nord uttagningar i landslaget (en Nord kille) men Gubb klanen som alltid endast tagit ut sig själva är det ingen som talar om.

Intresset för förbundet från dessa herrar är starkt korrolerat med sponsorpengar och tävlingar i varma länder. Konstigt att Ni aldrig visar samma engagemang när det är tomt i kassan och inget E.M eller V.M. Nu är det gubb V.M i januari och 50.000 i kassan, då blir det helt plötsligt väldigt angeläget att styra saker till sin privata fördel.

Inga av dessa sponsorpengar ska gå till enskilda individers deltagande i E.M eller V.M pengarna ska gå till till medlemarnas bästa. Till events där SSA kan maximera nyttan till så många som möjligt. Det var några år sedan vi hade events i Skåne, Halland eller GBG. Norrut har vi aldrig varit, kanske vore dax.

Ants, jag eller någon i SSA har aldrig sagt att ditt förslag om underklubbar är dåligt, vi tycker samma lika i den frågan. Det som Vi (Lee, Krister, Jesper och Peter) inte ansåg rimligt i ditt förslag var hur lite Sub Surfers var villiga att betala per medlem. Ants jag vill annonsera på Tacky, men du får bara 100:-/mån för en banner. Vad skulle du svara? nej tror jag. Varför? Ja, du anser naturligtvis 100:- är för billigt. Samma svar fick du angående ditt bud. Sen kan vi diskutera varför en "styrelsemedlem" verkar mer intresserad att för handla för Sub Surfers, intressekonflikt... näääääääääää det kan det väl inte vara.

Vad jag förstått kommer Janne kandidera till ordförande. Jag har suttit i samma styrelse som Janne förr. Jag vill då veta vad han har för plan, delmål slutmål och strategi för att genomföra allt som han tydligen har tänkt på. Jag är mycket nyfiken på alla aktiviteter som han har planerat. Vi får dock hålla oss tills på torsdag då Janne beskriver sin planerade verksamhetsplan.

Tyvärr kommer du få börja med att stryka gubb V.M, tack till Ingrid Esser.

Peace
PK

Logga in för att svara
#4219 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Peter Klang skrev:

Ants, jag eller någon i SSA har aldrig sagt att ditt förslag om underklubbar är dåligt, vi tycker samma lika i den frågan. Det som Vi (Lee, Krister, Jesper och Peter) inte ansåg rimligt i ditt förslag var hur lite Sub Surfers var villiga att betala per medlem. Ants jag vill annonsera på Tacky, men du får bara 100:-/mån för en banner. Vad skulle du svara? nej tror jag. Varför? Ja, du anser naturligtvis 100:- är för billigt. Samma svar fick du angående ditt bud. Sen kan vi diskutera varför en "styrelsemedlem" verkar mer intresserad att för handla för Sub Surfers, intressekonflikt... näääääääääää det kan det väl inte vara.

Du vänder och vrider i den frågan så det inte är klokt. Beskyller du mig för att ha en intressekonflikt? Precis som Lee anklade mig för att jag "tjänade" pengar genom att jobba med Tacky? Ehh, du jobbar på en bank, där har ni väl pengar eller? Om du gör det så ser du alltså mig eller Sthlm Sub Surfers som en konkurrent till SSA eller "dina planer" för SSA. Jag undrar varför kunde vi inte sitta ner som surfkamrater och diskutera detta från första början i en lugn ton? Förstår inte att du blandar in Tacky, vad har det att göra med denna fråga. Samma sak förut i en diskussion, du blandar in en av mina kunder för Tacky i en diskussion som inte alls har med saken att göra, vilket du sen intygar mig också. Driver du med mig nu också? Mycket okamratligt det hela!

Logga in för att svara
#4220 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Peter Klang skrev:

Vad jag förstått kommer Janne kandidera till ordförande. Jag har suttit i samma styrelse som Janne förr. Jag vill då veta vad han har för plan, delmål slutmål och strategi för att genomföra allt som han tydligen har tänkt på. Jag är mycket nyfiken på alla aktiviteter som han har planerat. Vi får dock hålla oss tills på torsdag då Janne beskriver sin planerade verksamhetsplan.

Om nu Janne blir invald som ordförande så har han inte mer beslutanderätt än du eller jag. Förbundets verksamheter och riktlinjer är ändå beslutade på årsmötet 2006 och föregående och nu är det styrelsen tillsammans som ska jobba tillsammans. Om det inte passar herr Klang, är det bara dra, jag öppnar gärna dörren och hjälper dig ut i kylan (för att spela på www.swedishsurfing.com slogan, "Stå inte utanför. Kom in i värmen")

Logga in för att svara
#4222 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Corner Lappland
graphgraph

Lätt Jonne! Surfcity of Lappland blir kung! Första råd blir i Hövding Limpans sauna till jul. Torrköttsprovnning å Jägerinjektion står överst på dagordningen. Därefter snöbad följt av att hövdingens ärade morsa å farsa låser oss ute å garvar som fan. Hoj Heleveti kunka kylme! Det blir en underbar start på massa ren å skär surfglädje. Ses i bastun boys! Skål!

Logga in för att svara
#4236 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Ingrid

Peter Klang,

Angående överlämnande av kod och kort för tillgång till SSAs plusgirokonto igen.

Ja, du har rätt att det inte var förenligt med bästa praxis att lämna ut kod till Johan Cargelius i styrelsen. Men koden ger ingen tillgång till kontot.

För att ha tillgång till kontot, behövs, som både du och jag vet, (1) kod (2) tillgång till koddosan som du har och (3) ett till dosan hörande "simkort" som spärrats, beställts på nytt och alltså också kom med posten till mig någon gång när jag var bortrest under den gångna månaden.

Efter diskussionen med plusgirot och andra medlemmar i styrelsen är detta kort kvar i min ägo.
Du har dosan, Johan har koden och jag har kortet.

På torsdag vet vi förhoppningsvis vilka personer som ska ha rätt till alla tre och SSA kan arbeta vidare.
/ingrid

Logga in för att svara
#4237 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Ingrid skrev:

På torsdag vet vi förhoppningsvis vilka personer som ska ha rätt till alla tre och SSA kan arbeta vidare.

Hahaha, låter som praxis för nycklar till en kärnvapenarsenal!!
Eller som de där stenarna i Indiana Jones and the Temple of Doom.

Logga in för att svara
#4239 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

corner o jonne, fan va skönt med lite lappländskt chill i dödsmetalen.

jag går här ut med att starta "BAJEN HELL RIPPERS" med intresserade grönvita systrar o bröder. styrelsemöte på SKALPÖREN innan varje hemmafight. spons från BARA BAJARE e så gott som klart. brädor kommer att shejpas. surfresor kommer att gå till varje stad BAJEN lirar i nästa champions league. det blir ett asfett TEAMWEAR med hoodies, tishor mm. kör videokvällar med HELLA bakom skivdiskarna.

från SÖDERMALM mot guld!

Logga in för att svara
#4240 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Redax skrev:
Ingrid skrev:

Hahaha, låter som praxis för nycklar till en kärnvapenarsenal!!
Eller som de där stenarna i Indiana Jones and the Temple of Doom.

Hahaha det här blir bara roligare och roligare. SSA börjar mer och mer likna nån bizarr dödskult:evil:

Logga in för att svara
#4244 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

Är lätt värt att gå på mötet bara för att få se gratis K1 fight, de galorna är sviiiin dyra. Men vad är en K1 gala jämfört med ett hederligt rallarslagsmål alá SSA. Gå och rösta. SSA Galan 2006 last man standing blir väl ordförande. Skönt att det är lite Matrix varning över hela konto grejjen.
Men måste bekänna färg för mina Lapplands bröder att det kan hända att man måste vänstra med Bajen Hell Rippers. Men MAIF har samma färger så det är hårfint. Men en förbrödring mellan två av sveriges bästa fotbolls lag är av inget ont.

En fråga bara, är det någon som har tid att dra ut och surfa eller sitter ni och får ledbrock i fingrarna???
Det blåser ju Sydligt!!

Pice Out

Logga in för att svara
#4247 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

toski skrev:
Är lätt värt att gå på mötet bara för att få se gratis K1 fight, de galorna är sviiiin dyra. Men vad är en K1 gala jämfört med ett hederligt rallarslagsmål alá SSA. Gå och rösta. SSA Galan 2006 last man standing blir väl ordförande. Skönt att det är lite Matrix varning över hela konto grejjen.
Men måste bekänna färg för mina Lapplands bröder att det kan hända att man måste vänstra med Bajen Hell Rippers. Men MAIF har samma färger så det är hårfint. Men en förbrödring mellan två av sveriges bästa fotbolls lag är av inget ont.

En fråga bara, är det någon som har tid att dra ut och surfa eller sitter ni och får ledbrock i fingrarna???
Det blåser ju Sydligt!!

Pice Out

toski du e given B.H.L!

Logga in för att svara
#4248 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Kman skrev:
toski skrev:

Det blåser ju Sydligt!!

Pice Out

toski du e given B.H.L!

B.H.R!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#4260 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Öppenhet och problemlösning

Hade ni haft det hade ni sluppit mycket elände.

Ett exempel: Gubb VM. Egentligen var det inte kört bara för att Ingrid var borta en månad. Snacket om gubbVM började rätt länge sen typ mitten på oktober. Jag vet inte när sista anmälningsdatumet var men ni lär ju ha fattat rätt tidigt att det skulle bli svårt att få loss pengar från ert konto. Hade ni då tagit kontakt med ert lag kanske de hade kännt att det var värt att lägga ut för startavgiften och då tror jag inte lika många varit så sura.

Annars skulle jag vilja se att SSA styrdes från en annan ort än Sthlm. Götet tycker jag har en fin och behaglig surfscen. För gemene man i Swe är västkusten sveriges surfmetropol med mkt kite, vindsurf och sånt. Det är nog rätt lätt att hitta sponsorer som förstår vikten av internationella tävlingar eftersom en stor del av företagen där har en vana vid extremsporter. Det är väl ändå det som är SSAs främsta uppgift att skicka ut svenskar runt om i världen och visa hur kassa vi är på att surfa .

Det svåra blir att övertala någon att ta över den otacksamma uppgiften att vara ordförande i SSA. Kanske lättast att skrota SSA och helt starta om på ny ort med helt ny styrelse utan inblandning från de tidigare styrelserna med enda uppgift att ordna tävlingar och sponsorer för internationella tävlingar.

Fester och sånt kan ju ordnas av andra!

~William

Logga in för att svara
#4265 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Man vet inte om man ska skratta eller gråta när man ser detta!!
Behövs inget geni för att se att det kokar 2ton gammalt groll och antika dispyter i hela denna soppa!
Tror det behövs HELT NYTT folk i styrelsen om vi någonsin ska kunna gå vidare, eller så får vi alla hålla handen och börja om på nytt!

Men SurfCity Of Lappland kommer bli en fin klubb, kanske vi kör premiär med puderctbacks och re-entrys i pipen! Sen blir det ju SurfMania till Påsk eller vad säger Corner?

Jag tar med mig starkglögg och pepparkakor på torsdag, kommer att bli en kväll som går till historien, jag ska sitta och mysa till max, hehe!!

Logga in för att svara
#4266 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Sen undrar man ju om ngn här surfar överhuvudtaget?!?! Det blåser ju sydligt för tusan varenda dag!!
Men nätsurfande verkar vara mer rogivande....eller???

Logga in för att svara
#4267 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Willy for Prezident of SSA!

Logga in för att svara
#4270 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Det är bra att så många läser och skriver på den här tråden. Det var det jag hade hoppats på genom att kritisera SSA styrelsen. Allra flitigast är Adam Forslund alias Adisgladis som står för majoriteten av inläggen och även valt att kommentera kritiken via brev.
Det är tråkigt att Adam känner sig personligen angripen i brevet då ingen kritik riktats mot honom direkt utan till SSA styrelse. Däremot tvekar han inte att dela ut råsopar till både höger&vänster, att de sedan är oriktiga verkar inte bekomma honom det minsta.

Så.....Om Adam tycker att jag skall gå och lägga sig föreslår jag att han tar och vaknar.......för han pratar fortfarande i nattmössan.
Som en joker byter han skepnad mellan inläggen
SSA-talesman
Vice teamcapt.
Nordvolontär utanför styrelsen.

Du är för ung och oerfaren Adam, och kan således inte historien, ( 21 år faktiskt ), om SSA. Jag var med och startade SSA, hade medlemmsnummer 3 vill jag minnas, och har arbetat idiellt med förbundet i stort sett hela tiden, mer än 10-15 år aktivt. På den tiden hade vi 120 medlemmar, så gott som alla svenska surfare var anslutna, från norr till söder
Så du ska inte snacka om att komma till dukat bord !!
Landslaget har alltid haft representanter från hela Sverige. Det viktigaste har förstås varit deras skicklighet.
UTTAGNINGARNA har Peter Klang stått för sedan urminnes tider, jag pratar tidigt - 90 tal här.
Det får du fundera på.
Ingen har, såvitt jag vet, någonsin fått pengar av SSA för att tävla. Laget har tom fått betala anmälningavgiften själva vissa gånger.

Det här med Masters VM hade jag på känn tidigt och ville därför påskynda processen för att undvika strul. Förstår så här i efterhand att "surgubbarna" aldrig stått högt i kurs hos dig.
Du skriver att du funderade på att dra tillbaka anmälan till Masters VM. Har Du verkligen mandat att göra det? Visserligen sitter du i kompisgänget men knappast i styrelsen.

Kommentaren från SSA ? / Jesper tar priset !!!!

citat -"Vi har en mycket skön stämmning i SSA...........................så jag väljer att inte kommentera.......................vi fortsätter i den anda som nu gäller." slut citat.

HALLÅ!!!!!! Ordförande / kassör har avgått för ett 1/2 år sedan, delar av den nominerade styrelsen hoppade av redan innan omröstning när Jesper blev invald.
Vad händer med de grundläggande styrelseuppgifterna???
Inga medlemmskort/klistermärken, ingen hemsida, ingen fullmakt till plusgirot, ( ingen koll )

Logga in för att svara
#4272 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Mia

Shame on you! Att dra in Ingrid på det sättet!!!! Det är ni Klang, Jesper o Adam som är banditerna. Bort med er för alltid från SSA!
Cagge: WORDS!
Ingrid: Förnuftig
Adam: pinsamt!
Klang: dags att läga av.
Jesper: Vem är Jesper?
Adam: Mouahahahahahahah!

Logga in för att svara
#4273 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Peter Klang vill jag bara påminna om Du ringde mig och sa att jag skulle ta din sekreterarplats i styrelsen så att du kunde bli vice ordförande och Jesper ordförande............av förklarliga skäl tackade jag nej.

Med tanke på hur styrelsen misskött sina åtaganden hade jag gärna sett att Peter & Jesper ställt sina platser till förfogande vid fyllnadsvalet. ( vilket ord )

Det har kommit fram många bra och tänkvärda förslag men först måste styrelsen städa upp och starta om med medlemmskort, klibbor och konto, betalningar osv.........men sen hoppas jag det blir bra....det måste bli bra.
Nu går vi till val alla medlemmar. Ställ upp och rösta på den kanditat du litar på..

Logga in för att svara
#4275 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

dustinthewind
graphgraph

säljer ni biljetter till torsdag? jag skulle lätt betala en hundring för det.

Logga in för att svara
#4278 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

dustinthewind
graphgraph

Logga in för att svara
#4282 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Henio
graphgraph

Klockrent inlägg från Cagge.Viktigt att upprepa dessa fakta och sanningar.

Du är för ung och oerfaren Adam, och kan således inte historien, ( 21 år faktiskt ), om SSA. Jag var med och startade SSA, hade medlemmsnummer 3 vill jag minnas, och har arbetat idiellt med förbundet i stort sett hela tiden, mer än 10-15 år aktivt. På den tiden hade vi 120 medlemmar, så gott som alla svenska surfare var anslutna, från norr till söder

Så du ska inte snacka om att komma till dukat bord !!

Landslaget har alltid haft representanter från hela Sverige. Det viktigaste har förstås varit deras skicklighet.

UTTAGNINGARNA har Peter Klang stått för sedan urminnes tider, jag pratar tidigt - 90 tal här.

Det får du fundera på.

Ingen har, såvitt jag vet, någonsin fått pengar av SSA för att tävla. Laget har tom fått betala anmälningavgiften själva vissa gånger.

Det här med Masters VM hade jag på känn tidigt och ville därför påskynda processen för att undvika strul. Förstår så här i efterhand att "surgubbarna" aldrig stått högt i kurs hos dig.

Du skriver att du funderade på att dra tillbaka anmälan till Masters VM. Har Du verkligen mandat att göra det? Visserligen sitter du i kompisgänget men knappast i styrelsen.

Kommentaren från SSA ? / Jesper tar priset !!!!

citat -"Vi har en mycket skön stämmning i SSA...........................så jag väljer att inte kommentera.......................vi fortsätter i den anda som nu gäller." slut citat.

HALLÅ!!!!!! Ordförande / kassör har avgått för ett 1/2 år sedan, delar av den nominerade styrelsen hoppade av redan innan omröstning när Jesper blev invald.

Vad händer med de grundläggande styrelseuppgifterna???

Inga medlemmskort/klistermärken, ingen hemsida, ingen fullmakt till plusgirot, ( ingen koll )
Cagge

ALOHA

Logga in för att svara
#4283 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Tjenare Henio...Läsa din egen gästbok......Jag vill prata med dig...good luck with the SSA mate..I'm going surfing...Peace.....RATMAN

Logga in för att svara
#4287 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Simon tvivlaren

Sådan är kapitalismen ... Intressen och engagemang komersialiseras i företag! Vem är förvånad?
Om fotbollsförubundets styrelse bestod av ledamoter som ägde och var anställda på ett företag vars affärsidé var att säja fotbollar och träningskläder skulle ingen höja på ögonbrynen om man nämnde "intressekonflikt".
Ett förbund har givna regler och förordningar, det är ju bara att följa dom! Det måste också finnas utrymme för kritik, var är vi annars ...

Logga in för att svara
#4288 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Fascinerande att se hur mkt energi som läggs på det här med SSA

Tragiskt att se hur 25 år gamla surfbuddyrelationer sabbas av den här sandlådefajten. Om jag är i den lyckliga sits att kunna surfa m samma gäng om 25år så hade jag inte velat att den vänskapen skulle sabbas av nåt sånt här bagatellartat

Nu hoppas vi på en välbesökt stämma på tors. Det här påminner om situationen 2005. Då gick jag med i SSA enbart för att kolla in rond2 i fajten som började med 2004års "kuppförsök". Istället för blod fick vi som var där se en stämma som i konstruktiv anda röstade fram en ny styrelse. Jag hoppas få uppleva nåt liknande på tors.

Logga in för att svara
#4289 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Corner Lappland
graphgraph

Toski, inget att grubbla över man. Grön å vit union! K-man blir så klart hedersmedlem i Surfcity of Lappland å vi prasslar å myser med bajjen fans så mkt vi vill. Tror kanske denna brödraskap kan bli det mest positiva som kommer ut av den här tråden haha... Närå, hoppas SSA kan komma på fötter å lära sig gå och kanske till o med surfa igen till slut. Just nu liknar det mer en skalbagge på rygg... Ut i havet nu girls and boys, ladies and gents.

Logga in för att svara
#4292 endast den okunnige .. 18 år, 4 månader sen  

Simon tvivlaren

... tror sig ha funnit sanningen!

Faktum är att den "historiska" osämjan inte funnits förrän förbundets intressen kolliderat med privatekonomiska intressen ...

Logga in för att svara
#4293 Svar: Brev till SSA's Medlemmar 18 år, 4 månader sen  

Han

Handlar det om monarki, diktatur eller demokratisk republik?

Handlar det om att riva gamla stadskärnor för att bygga köpcentrum?

Handlar det om att sätta första men även (i värsta fall) sista tegelstenen?

Handlar det om att bevara en klubb eller utveckla ett förbund?

Logga in för att svara
123
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!