Facebook data

123
Vad händer med Svenska Touren?
#40506 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Angående tävling i Gävlebukten... Och nu talar jag bara för mig själv.
Det blev för 'krångligt' och för 'allvarligt' med alla alternativ, sponsorer, pengar osv, även om Ants klart o tydligt försökte förklara för mig. Hjärnan funkade inte den dagen.
Sen att jag tappat lusten att arrangera saker e en annan femma.
Samtidigt e boysen utspridda över landet vilket gör det svårt med logistiken inför en tävling.
Man kan säga att för mig blev det hela för stort. Jag ska inte engagera mig i för många projekt... Vill bara surfa och lukta på sjögräs, typ...

Men all heder åt alla dessa olika människor som gör saker.

Logga in för att svara
#40508 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Jå, jag är nykomling till ev. spots i området som skulle komma i fråga. Mest som guest artist typ eller in-house clown - känner inte att det ger mig rätt att ordna en tävling. Jag har också känsla av att "vi" här uppe är nästan uteslutande vad du , Ants, nedlåtande kallar "souls surfers" vi tycker att surfing ska va lustfylld. Där går en skiljelinje kanske?

Logga in för att svara
#40509 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Man behöver ingen rätt att ordna event eller tävlingar, det skulle vara tillstånd av kommunen eller polisen då eller den som äger marken. Det finns ingen annan som bestämmer om du eller någon får ordna event.

För min del så kan jag skilja på min "soul"-surfing och "event"-surfing och driften att få till en tour. Alla delar har sina poäng ger tillfredsställelse på sitt sätt.

Jag frågar så jag vi kan samarbeta flera om detta (och andra event), så det inte bara blir samma personer som alltid fixar allt..

Men som vanligt så vågar ingen bryta mot strömmen förrän någon gjort det.

Logga in för att svara
#40510 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

För egen del handlar det inte om soul kontra 'det motsatta' (vad det nu e).
Jag har inget emot tävlingar. Kul att kolla, fota, frisurfa om det går, grilla, snacka skit o så.
Oxå spännande nu när ngr svenska surfare blivit riktigt bra och e taggade på att placera sig högt i Touren!
Men som sagt, jag har varken engagemanget eller tiden.

Logga in för att svara
#40512 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Ants skrev:
... Känga också till styrelsen som bara mesar sig.
[/quote]

Hahaha. detta är ju för roligt, du dissar skåne, du semidissar dem kring gävleligan för att de inte tar tag i en surftourtävling och du tycker att SSA´s styrelse mesar sig?
Du är tamigfan oslagbar.

Logga in för att svara
#40513 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Limpan Lappland skrev:
Ants skrev:
... Känga också till styrelsen som bara mesar sig.

Hahaha. detta är ju för roligt, du dissar skåne, du semidissar dem kring gävleligan för att de inte tar tag i en surftourtävling och du tycker att SSA´s styrelse mesar sig?
Du är tamigfan oslagbar.[/quote]

Ponera att Ants har rätt! Då är han hjälten.
Man kan ju inte bara se till majoriteten.

Ants har ju tagit på sig uppdraget att ordna en bra tour. Förra året blev tydligen den mest lyckade hittils. Tro faan att det måste vara jävligt surt med massa folk som ska komma och lägga sig i o kärva så det blir pankaka av alltihop istället för att jobba åt samma mål.

NÄÄÄÄ ! Så vill inte vi göra här, vi vill göra så SÅ VILL VI INTE HA DET! så här NEJ

Logga in för att svara
#40514 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Jag har då verkligen inte dissat någon i Gävle ang touren, hur fick du det till det?

Var och en har sin anledning till att inte kunna hjälpa till. Men ingen jag snackat med har något emot en deltävling där. Som om det ens skulle vara något att fråga om lov för..

Däremot så dissar/dissade jag de negativa i Skåne och Varberg förra året. Fegisar och negativ inställning.

Fan när man väl är på touren så är det ju bara kul och inte så allvarligt som vissa kanske vill få det till.

Har man problem med det då ska man hålla sig hemma eller försöka jobba med sina positiva sidor.

På touren peppar vi ju varandra och har kul, det lyfter ju scenen oavsett om man är inne för att tävla eller fucking soulsurfa!

Logga in för att svara
#40515 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Ants skrev:
Man behöver ingen rätt att ordna event eller tävlingar, det skulle vara tillstånd av kommunen eller polisen då eller den som äger marken. Det finns ingen annan som bestämmer om du eller någon får ordna event.

För min del så kan jag skilja på min "soul"-surfing och "event"-surfing och driften att få till en tour. Alla delar har sina poäng ger tillfredsställelse på sitt sätt.

Jag frågar så jag vi kan samarbeta flera om detta (och andra event), så det inte bara blir samma personer som alltid fixar allt..

Men som vanligt så vågar ingen bryta mot strömmen förrän någon gjort det.
Har du aldrig hört talas om respekt Ants? - respekt för vad andra kan har för åsikter - jag är inte rädd att gå mot strömmen heller så lägg av med dina agrotolkningar av andras inställningar och införa med lite respekt i dialogen!
Fuck Ants!

Logga in för att svara
#40516 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Men men så är det bara.

Det finns folk som vill och får saker gjorda. Tex gamle Klang innan vi kom på kollisionkurs (varför vi nu gjorde det?). Han ordnade och arrangerade och ordnade när ingen annan gjorde det eller orkade eller ville. Jag vet att jag hjälpte till, för det gjorde jag. Jag fanns där som en andra hand på flera tävlingar. Han var kanske inte den bäste på att delegera (vilket blev ett stort problem senare anser jag), men han hade en vilja och hjärta att få det hända.

Och så finns det folk som neggar, säger att det inte går, försök inte ens, startar mobbing, är avundsjuka osv. Jag älskar att bråka med dem!

Denna konflikt kommer att gallra vem som är vem.

Såpan fortsätter!

Vem är du?

Logga in för att svara
#40517 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Hit me more, I'm here!

Logga in för att svara
#40518 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

JFL skrev:
Vi är redo att köra Mölle tävlingen som deltävling i SST från första helgen i september. Precis som Skånes Vågsurfare och SSA har varit överens om sen i våras. Sponsorerna är klara, konceptet är färdigt, vi håller på att slipa på våra förberedelser och knyta upp lokala samarbetspartners. Vi följer dom riktlinjer som SSAs tävlingsansvariga har ställt upp och vi har regelbundna kontakter med förbundet. I det här läget skulle du, Ants om du vore vuxet och bryde sig om nånting annat än dig själv sagt, "OK, boys, jag har tydligen missuppfattat det hela - nu kör vi!" Men nej, du blickar bakåt hellere än framåt, kasta massa negativa aspekter och gammalt grol i mixen och kör DIN race. Vem fan kan respektera detta och känner lust att medverka/samarbeta med dig?

Logga in för att svara
#40519 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

hahaha, det är iallfall onekligen rätt kul allt detta.
Jag misstolkade din diss mot gävle som inte var en diss, sorry för det Ants.

Men...oufff, orkar inte en....eller ska jag....näää, jag pallar inte dra mina åsikter här.
Stå på er alla för era åsikter vare sig det är Ants, Gazzer, Klubb Skåne eller ngn sjögräsidisslande Esta.
Kämpa för vad ni tror på...

Logga in för att svara
#40522 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

För att blicka framåt behöver man veta historien.

Logga in för att svara
#40523 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ants skrev:
[quote]
Däremot så dissar/dissade jag de negativa i Skåne och Varberg förra året. Fegisar och negativ inställning.
quote]

Ants, jag forstar inte varfor du haller pa att dra upp gammal skit, sikta framat, det var en skit lyckad tour forra aret och forhoppningsvis kommer detta aret blir battre.

Logga in för att svara
#40524 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Det är inte så enkelt när de i Mölle väljer att gå sin egen väg och inte samarbeta på ett juste upplagt sätt som jag och vi jobbat fram under hösten och våren. De pressade alltså SSA styrelsen till att kompromissa till deras krav, vilket förstör för resten av touren där de inblandade förstått att det handlar om ett samarbete för att få det att fungerar.

Jag säger bara som det är, Skåne vill inte vara del av Sverige, de vill vara ett eget land och så beter sig föreningen Skånes Vågsurfare också. När jag/vi lyckats få ihop samarbete överallt annanstans, men inte i Skåne så kan man undra vem som häller grus i vaxet.

Skåne suger!

Logga in för att svara
#40525 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Ants skrev:
Det är inte så enkelt när de i Mölle väljer att gå sin egen väg och inte samarbeta på ett juste upplagt sätt som jag och vi jobbat fram under hösten och våren. De pressade alltså SSA styrelsen till att kompromissa till deras krav, vilket förstör för resten av touren där de inblandade förstått att det handlar om ett samarbete för att få det att fungerar.

Jag säger bara som det är, Skåne vill inte vara del av Sverige, de vill vara ett eget land och så beter sig föreningen Skånes Vågsurfare också. När jag/vi lyckats få ihop samarbete överallt annanstans, men inte i Skåne så kan man undra vem som häller grus i vaxet.

Skåne suger!

Kolonialismen måste ta slut! Delenda Stockholm!

Logga in för att svara
#40526 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Logga in för att svara
#40527 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Skånes flagga är en mix av Danmaks o Sveriges. Dom vill va självständiga. MEN VAD SKA DOM LEVA AV? Nu när sådden har regnat bort, ingen köper krukor längre. Vad har dom för naturtillgångar? vågorna och spettekakerna är större än deras högsta kulle.

Dessutom äter vi inte spettekaker här i Sverige, vi föredrar semlor, vienerbröd, princessbakelser och sådana där bakelser ien form med gott gojs i och en gelé på toppen med blåbär o hallon i!

Logga in för att svara
#40528 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Det där med Estas sjögräs... kan man röka det?

... ett tappert försök att lugna ner stämningen och få in lite skön stoke (ursäkta jag menar positvt engagemang) istället...

Logga in för att svara
#40529 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

alex el gordo skrev:

... ett tappert försök att lugna ner stämningen och få in lite skön stoke (ursäkta jag menar positvt engagemang) istället...
ha h aha h!

Logga in för att svara
#40530 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

alex el gordo skrev:

Haha ja men då måste man nog ha en vattenbong

Logga in för att svara
#40534 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Haha, jag såg framför mig Tjuren Ferdinand sittande under korkeken när jag skrev det där om sjögräset.
Röks inte, utan man gör små bollar av det och proppar näsborrarna fulla. NäsKat lixom... Men säg inget till Gazz, han fick sånt som nyfödd o blev den han e... hehe Har även dopingtestats negativt och kan därför användas under Touren.
blablabla... dagens hjärnsläpp - skönt!

Logga in för att svara
#40536 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

sverre skrev:
Skånes flagga är en mix av Danmaks o Sveriges. Dom vill va självständiga. MEN VAD SKA DOM LEVA AV? Nu när sådden har regnat bort, ingen köper krukor längre. Vad har dom för naturtillgångar? vågorna och spettekakerna är större än deras högsta kulle.

Dessutom äter vi inte spettekaker här i Sverige, vi föredrar semlor, vienerbröd, princessbakelser och sådana där bakelser ien form med gott gojs i och en gelé på toppen med blåbär o hallon i!

vi har ju skit snabba bilar å lergökar me

detta börjar bli som när förra styrelsen försvann pga alla klagomål i förra forumet

vill se Sverige slåss mot pro's i OS, när blir de av ants?

Logga in för att svara
#40542 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Nu fick en lysande idé (?) Slopa hela Surf Tour conceptet! Andvänd istället sponsor pengar till anragörarna på respektiva ort till att skicka uttagna surfare till tävlinga på Torö istället. Gävle Crew ställer då upp skulle jag tro och Nerd Crew utmannar bos osv. Kräver man att man är svensk medborgare och/eller ansluten till SSA är en annan fråga - äcjha, det här var kanske ett Estahjärnsläp ....

Logga in för att svara
#40548 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ganska bra idé Gazzer.

Men åter till ämnet:

Eftersom inte JFL har gått i svaromål verkar Ants gå segrande ur den här såpan! Det som inte nämns på surfsverige existerar inte.

Gudfaderns slogan: "Jag är på surfsverige alltså finns jag till"

Sammanfattning av sanningen som gäller

skåningar är dumma

Logga in för att svara
#40549 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

trodde tanken med touren var att ena sveriges surfare och bara ha ett/flera chillade event, verkar mer som ett världskrig är på gång, jag iaktar med spänning....

Logga in för att svara
#40550 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

wiberg
graphgraph

Ants skrev:
Som an(t)svarig för touren så kastar jag över ett svar här.

www.surftour.se är inte lanserad, fick upp grunden för bloggen bara några dagar sedan.

Svar från en betydande sponsor för två deltävlingar dröjer till början av september. Därför har vi inte gått ut med information om tävlingen i Norrland och Torö (båda SM deltävlingar). Båda tävlingarna har arrangörer klara och det kommer precis som förra året fungera fint.

Arrangörer från Gävle saknas, så där försöker styrelsen tillsammans med Sthlm Sub Surfers få ihop det ändå. Sponsorerna har inte bestämt sig ännu heller.

Torö longboard tävling jobbas det på. Ej klar med sponsorer.

Varberg. Bra samarbete och de har jobbat på duktigt. Mer info snart.

Mölle. Informationen är förvirrad från arrangör som inte ställer upp på SSA villkor. Söker svar.. Jag är rättare sagt pissed över deras brist på samarbetsvilja att få till Swedish Surf Tour med upprbetad kvalité på SSA-domare och arrangemang, dvs sanktionerad tävling med budget och uppställda mål/krav. Tvivlar inte på att de klarar av sin uppgift och att arrangemanget fungerar bra. Men SSA behöver hjälp och inte stjälp för att utvecklas. Fuck Skåne därför, jävla ego!

Väntar på ny eller modifierad logo för touren.

Sammanfattningsvis. Det satsas på 8 deltävlingar, precis som under 2007, skillnaden är att det blir 5 open deltävlingar och 3 longboard på totalt 6 helger (mot förra årets 4 helger med dubbla tävlingar).

Vågorna kommer med de slutgiltiga svar vi önskar!

skåne äger;)

Logga in för att svara
#40584 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Inga sponsorer, saknar arrangörer, ingen logga, ingen ordentlig hemsida.

Det låter snarare som om du behöver hjälp. Hojta till om det är nåt. Jag kan assistera med hemside bygget.

Logga in för att svara
#40590 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Hej Jonas!

Trodde verkligen inte detta skulle komma från dig efter allt tjaffs och ert sätt att bemöta ett upplägg som SSA med SST planerat.

Men självklart är du välkommen att hjälpa till med sidan. Jag ringer dig så snackar vi om du kan låta bli att slänga på luren.

Nu är iuförsig det mesta klart med sidan, så vi behöver bara fylla den med information. Behöver klura ut hur vi kan få upp artiklarna för var och en tävling separerat från meny artiklarna, men fick svar om det på en tråd om blogg katergorier som löser det..

Logon kommer hoppas jag.

Det mesta kommer vara klart i början av september med sponsorer och upplägg från var och en tävling.

Om någon tävling går av före det så improviserar vi!

Logga in för att svara
#40591 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Och jag tar det som en gest från din sida, så jag ska bemöta dig fint Tack!

Logga in för att svara
#40592 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Vi har ju ändå samma mål vad jag tror?!

Logga in för att svara
#40596 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ants skrev:
Vi har ju ändå samma mål vad jag tror?!

ATT PADDLA IN I ETT HEAT OANMÄLDA! ??

Logga in för att svara
#40599 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Det dar ar 7 ar sedan... lang innan sverre svett lekte surfing.

Logga in för att svara
#40600 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Andiss skrev:

Du är skåning va?

Hur som helst är du den mest dryga jävla puckot som någonsin addat sig på surfsverige. Skönt att du är på Irland.

sucker suck my ass Andiss piss!

Logga in för att svara
#40602 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Nu röjer vi, du och jag Sverre mot alla skåningar

Logga in för att svara
#40604 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Här är dom, Ants & Sverre:
www.flickr.com/photos/mickymicky/437843774/

Logga in för att svara
#40605 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ar sverre Ants bitch? Alltsa ar ANTS gudfadern av surfsverige...

Javligt skont pa irland forresten - surf ofta och bra dessutom.
Daremot suger internet surf forumen - troligtvis pa att folk surfar mer an snackar om det.

Ska forsoka komma hem till Molle tavlingen. Vi kan traffas o slass da sverre.

Logga in för att svara
#40607 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Andiss skrev:
Vi kan traffas o slass da sverre.

Nä, jag slåss bara med män...

Logga in för att svara
#40608 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Är den här tråden en del av ANts marknadsföringsstrategi för touren? All publicitet räknas eller hur Ants..?

Logga in för att svara
#40609 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

sverre skrev:
Andiss skrev:
Vi kan traffas o slass da sverre.

Nä, jag slåss bara med män...

Det är helt rätt sluta bråka börja slåss!

Logga in för att svara
#40610 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ants skrev:
Nu röjer vi, du och jag Sverre mot alla skåningar

Stockholm - Göteborg Unite
We are gonna take the fight
Invade Skåne lands
with boards into our hands
Take all their waves
put em into graves

Logga in för att svara
#40612 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Logga in för att svara
#40613 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Redax.... här har du en grym omröstning till första sidan!

Vem vinner fighten?

Sverre eller Andiss?

Eller kanske om folk ska ställa upp i touren eller inte...?

eller om folk vill ha den till sitt lokala bryt?

Eller om folk här på surfsverige verkligen borde fortsätta surfa eftersom det verkar som om de får mer problem istället för frihet av surfingen....

Det gäller så klart inte alla....

Logga in för att svara
#40614 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Logga in för att svara
#40617 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Nu är jag förvirrad. Följande bild är vad jag alltid har förknippat med Sam-arbete:S

Logga in för att svara
#40620 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Logga in för att svara
#40621 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Har du gått teknis eller

Logga in för att svara
#40835 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

sverre skrev:
Andiss skrev:

Du är skåning va?

Hur som helst är du den mest dryga jävla puckot som någonsin addat sig på surfsverige. Skönt att du är på Irland.

sucker suck my ass Andiss piss!
Har fått för mig att Andiss är Gotlänning !!!! Eller har jag missat nått.Men,,Nu kanske han är Eregottt ,,,

Logga in för att svara
#40845 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Grappar...

Jag ar smalanning egentligen...

Logga in för att svara
#40864 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

KayP skrev:
Redax.... här har du en grym omröstning till första sidan!

Vem vinner fighten?

Sverre eller Andiss?

Eller kanske om folk ska ställa upp i touren eller inte...?

eller om folk vill ha den till sitt lokala bryt?

Eller om folk här på surfsverige verkligen borde fortsätta surfa eftersom det verkar som om de får mer problem istället för frihet av surfingen....

Det gäller så klart inte alla....

Logga in för att svara
123
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!