Facebook data

12
Bra träningsprogram
#42862 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

thomas skrev:
Paddlar sedan 2 veckor tillbaka 30 min varannan dag i Edsviken fram till isen lägger sig (mitten av december), kan det bli bättre varmare ja men inte effektivare.

Jag paddlar också i Edsviken emellanåt men när det är ljust. Var hoppar du i? Än så länge har jag inte fått en enda gliring i Edsviken faktiskt...tycker det är lugnt & skönt där.

(Annat var det när jag paddlade i Riddarfjärden inför en surftripp...ojoj vad många som ville dryga sig.)

Logga in för att svara
#42866 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

nic skrev:
[quote]thomas skrev:

(Annat var det när jag paddlade i Riddarfjärden inför en surftripp...ojoj vad många som ville dryga sig.)

KONSTIGT ?

NEJ !!!

Logga in för att svara
#42884 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Äh det är väl bara hur vana folk är vid att se något. För egen del tycker jag (fortfarande) att stavgång & power walking ser töntigt ut.

Men visst känner man sig som ett ufo när man byter om & hoppar i i en liten sjö. Men jag är för gammal för att låta det hindra mig...

Logga in för att svara
#57522 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 1 månad sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Var bara tvungen att återuppliva denna tråden när jag fick denna videon av polarn på e-mailen.
Sjukt vad lite grejjer man behöver för att träna.
Dock är väl kanske inte denna "grabben" inte helt REN. Jag vågar bara spekulera.
Men det är änd lite "impregnerande".

www.snabbstart.com/film/7c2f4793e1

Logga in för att svara
#57527 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 1 månad sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Sedan är ju Core och Yoga en jäkla schysst träning för surfare. En yogaboll är inte fel att ha hemma och kolla upp lite övningar på YouTube. Det finns gott om dom.

T.ex denna

KOMMENTARER PÅ VIDEON NÅGON!!??

Logga in för att svara
#57528 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 1 månad sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

cekesurfsmurf skrev:
hoj! Ska iväg på lång surfresa snart o surfa röven av mig. Men för att kroppen ska palla detta i många månader så gäller det att börja träna muskler, muskelfästen osv. Någon som har bra tips på träningsprogram för surfare eller nån bra hemsidelänk?

Hade gött

Swim or Paddle if you aren't surfing regularly

if you are surfing regularly, but want to be in extra good shape, then you can do some specific workouts on your weak areas (ie. flexibility, power, quickness and so on)

Logga in för att svara
#57529 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 1 månad sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Feddan skrev:
Sedan är ju Core och Yoga en jäkla schysst träning för surfare. En yogaboll är inte fel att ha hemma och kolla upp lite övningar på YouTube. Det finns gott om dom.

T.ex denna

jag tror core övningar är en waste of time och yoga är nog inte det optimal träning om du inte surfar regelbundet

Logga in för att svara
#57530 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 1 månad sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

SharkBoy skrev:
Feddan skrev:

T.ex denna

jag tror core övningar är en waste of time och yoga är nog inte det optimal träning om du inte surfar regelbundet

Jag tror inte heller det finns nån direkt form av idrott eller övningar som är perfekt för att träna upp surfmusklerna som man använder, men det är bra komplement för att stärka bålen.

Logga in för att svara
#57564 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 1 månad sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Feddan skrev:
[quote]SharkBoy skrev:
Feddan skrev:

T.ex denna

Jag tror inte heller det finns nån direkt form av idrott eller övningar som är perfekt för att träna upp surfmusklerna som man använder, men det är bra komplement för att stärka bålen.[/quo

Mitt råd är Totalstabiltetsträning www.sisuidrottsbocker.se/UserFiles/SiteVersionId_14/File/stabilitestraning%20testinstruktioner.pdf
samt en bön om dagen det gör susen!

Logga in för att svara
#57566 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

SharkBoy skrev:

if you are surfing regularly, but want to be in extra good shape, then you can do some specific workouts on your weak areas (ie. flexibility, power, quickness and so on)

I find that workouts that strenghten specially legs and lower ab regions helps surfing. Its way easier to hold turns and rescuing when you off balance. Loosing a pound or two is also worth couple of ft when paddling into waves.

Logga in för att svara
#57567 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Ang Yoga eller inte yoga. Jag har ju bara surfat ca 4 år nu, så steget från rövdålig till mindre bra är kanske lättare att märka än om man är bra eller något bätre. Tycker i alla fall att Yoga är grymt bra för surfing.
Jag kände en markant skillnad efter att jag började med Yoga. Mer flexiblel självklar, men även bättre balans och kvickhet. När man inte körde Yoga på ett par månader så var blev man sämre igen.

Logga in för att svara
#57568 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

JAg gör inte Yoga regelbundet (tyvärr). Men jag känner en klar skillnad till det bättre om jag drar igenom ett par ställningar innan jag hoppar i och surfar. Mindre skador och bättre balans.

Logga in för att svara
#57588 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 1 månad sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Gör detta:
spring 1,6km
varva armhävningar, benböj och chins, totalt ska du göra;
300 benböj
200 Armhävningar
100 chins
avsluta med ytterligare 1,6km
Allt ska göras på 45min.
gör detta 2ggr/v utöver annan träning som löpning, simning etc
Lycka till.

Logga in för att svara
#57589 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 1 månad sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Limpan Lappland skrev:
Gör detta:
spring 1,6km
varva armhävningar, benböj och chins, totalt ska du göra;
300 benböj
200 Armhävningar
100 chins
avsluta med ytterligare 1,6km
Allt ska göras på 45min.
gör detta 2ggr/v utöver annan träning som löpning, simning etc
Lycka till.

HAHAA!!

Logga in för att svara
#57602 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 1 månad sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

I am not anti yoga at all, been doing it for years, just don't think it's the optimal training for surf if you aren't surfing regularly. If you surf regularly, swimming would likely wear you out, yoga would keep you loose and balanced.

As for core training, I am sure situps and crunches and plank are all well and great and trendy now, but I think complex movements are better for athletic purposes

Logga in för att svara
#57603 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 1 månad sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

but any of the above are better than nothing

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!