Facebook data

123
Swedish Surftour 2008 inställd!
#45655 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Hela detta inlägg är ett skämt!
Var det NÅGON som var så pass idiotstämplad så de trodde att det skulle bli en SSA tour??? på allvar???

Logga in för att svara
#45656 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

Sign me up som idiot...

Logga in för att svara
#45664 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Limpan Lappland skrev:
Var det NÅGON som var så pass idiotstämplad så de trodde att det skulle bli en SSA tour??? på allvar???

Motivera dig!

Logga in för att svara
#45665 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

Limpan Lappland skrev:

Jag trodde det skulle bli av. Missade du helt debuten och succén för surftouren 2007????? Det finns ju faktiskt en del duktiga, ambitiösa svenska surfare som jobbar stenhårt och gratis och mycket för svensk surfing. Inte lika många som dom som klagar men ändå.

Logga in för att svara
#45776 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

fick ett mail idag om att den fortfarande är "on"
eller nån typ av info som jag inte fick i mitt mail (pdf som inte fanns)
nån som hört nåt nytt ang. det hela?

Logga in för att svara
#45778 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

freddan skrev:

Nä, och jag borde ha fått höra nått isåfall....

Logga in för att svara
#45786 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

freddan skrev:

fick också detta mail, pdf:en lös med sin frånvaro dock

Logga in för att svara
#45801 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

sverre skrev:
Limpan Lappland skrev:

Motivera dig!

Självklart finns det massor av grymma dudes & dudettes runt om i vårat land som är peppade på att dunka upp tävlingar etc. Det är skitkul med Rädda Mölle, Salusandsscenen m.m m.m, det är inte dom jag dissar.

Det jag menar är detta;
Efter att ha hört SSA´s (eller om det är Ants krav, det kvittar) orimliga kostnadsförslag om vad det skulle kosta för respektive lokal arrangör att "kvalitetssäkra" sin tävling så insåg man att de var ute på väldigt hal is.

Logga in för att svara
#45804 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Limpan Lappland skrev:
Det jag menar är detta;
Efter att ha hört SSA´s (eller om det är Ants krav, det kvittar) orimliga kostnadsförslag om vad det skulle kosta för respektive lokal arrangör att "kvalitetssäkra" sin tävling så insåg man att de var ute på väldigt hal is.

Limpan, du vet tydligen inte mycket om upplägget och du verkar inte heller bry dig om att sätta in dig i det hela, enklare att klaga bara verkar det som.

Arrangör får pengar och stöd och domarbiten samt mediabiten kvalitetsäkras. Däremot om arrangör jagar in egna pengar så betalar arrangören en sanktioneringsavgift som motsvarar det som det ändå hade kostat med domarbiten, mediabiten och det arbete tävlingsledningen lägger ner.

Ska skicka ut den där pressreleasen igen, gmail krånglade med bilagan till en del mottagare verkar det som.

Vi ses på Surftour/SM, det kommer bli kul!

Logga in för att svara
#45806 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

VAd ar din kvalitetssakring iso9000 eller.... mohahhahahhahhahahhahahahha

Logga in för att svara
#45807 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Or do you go by british standards...like IP68?!

Logga in för att svara
#45813 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Förstår jag det rätt så innebär det att om man är duktig och jobbar för sponsorer på egenhand och inte i SSA regi blir man "straffad" med en avgift. Är man lite latare och inte gör det så får man pengar ändå...
Å andra sidan så spelar de iofs ingen roll vart pengarna kommer från men det låter illa.

fast jag har fortfarande svårt att se vad som kan kosta så mycke pengar. Om allt bara är ett jippo soch så många verlkigen vill tävla måste väl folk vara intresserade av att jobba gratis. Vågorna kostar inget, själva arrangemanget kostar inget, matreal som västar flaggor mm finns och borde inte kosta så mycket. Västar borde vara ganska enkelt att få spons på. Bra sätt att synas.
Kostnad? mat och kaffe till domare. Kanske bensin ersättning. Vad mer? är det meningen att tävlingarna ska dra in pengar till SSA? i så fall är det något annat.

hoppas ni får det trevligt och att alla blir glada.

Ants skrev:
Limpan Lappland skrev:
Det jag menar är detta;

Limpan, du vet tydligen inte mycket om upplägget och du verkar inte heller bry dig om att sätta in dig i det hela, enklare att klaga bara verkar det som.

Arrangör får pengar och stöd och domarbiten samt mediabiten kvalitetsäkras. Däremot om arrangör jagar in egna pengar så betalar arrangören en sanktioneringsavgift som motsvarar det som det ändå hade kostat med domarbiten, mediabiten och det arbete tävlingsledningen lägger ner.

Ska skicka ut den där pressreleasen igen, gmail krånglade med bilagan till en del mottagare verkar det som.

Vi ses på Surftour/SM, det kommer bli kul!

Logga in för att svara
#45814 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

freddandson skrev:
Förstår jag det rätt så innebär det att om man är duktig och jobbar för sponsorer på egenhand och inte i SSA regi blir man "straffad" med en avgift. Är man lite latare och inte gör det så får man pengar ändå...
Å andra sidan så spelar de iofs ingen roll vart pengarna kommer från men det låter illa.

Var läser du det att någon skulle bli straffad??? Det är samma kostnader vi pratar om. SSA ser till att vissa saker fungerar efter en viss uppsatt kvalité för alla deltävlingar. Tours brukar fungera på detta sätt.

fast jag har fortfarande svårt att se vad som kan kosta så mycke pengar. Om allt bara är ett jippo soch så många verlkigen vill tävla måste väl folk vara intresserade av att jobba gratis. Vågorna kostar inget, själva arrangemanget kostar inget, matreal som västar flaggor mm finns och borde inte kosta så mycket. Västar borde vara ganska enkelt att få spons på. Bra sätt att synas.
Kostnad? mat och kaffe till domare. Kanske bensin ersättning. Vad mer? är det meningen att tävlingarna ska dra in pengar till SSA? i så fall är det något annat.

Men den budgeten surftouren hade under 2007 och planerad för 2008 så finns det inte utrymme för att dra in några pengar till SSA. Det finns dock en budget för arvode för huvuddomare, domare, funktionär, flagghållare/tidtagare, filmare, fotograf, pokaler, SSA funktionärsarbete för resultat (totala touren också). pressreleaser, kontakta media, SMS, fixa posters, jaga folk, åka hit och åka dit, ringa runt, websida osv.

Den som inte vill vara med och ordna med en gemensam tour slipper det, så enkelt är det. Vi skulle prata om touren för 2009 före sommaren, men det mötet pajade ihop och det började gnällas på 2008 touren. Hur fan är det tänkt att något ska fungera om 100 viljor drar sönder allting. Vi har fortfarande inte haft möte för touren 2009 med föreningarna och snart är det för sent för att dra ihop 2009 om man kollar på datum när många företags budgetar sätts.

Sedan så tröttnar SSA styrelse och försöker hitta en syndabock.

KOM IGEN NU istället så kör vi touren. Jag har fått ihop det som var min uppgift och nu väntar jag bara på er. Gnället kan ni ta på kommande årsmöte och inte nu mitt i säsongen!

hoppas ni får det trevligt och att alla blir glada.

Bra sagt, det står jag också för!

Logga in för att svara
#45815 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

35.000 for en dags sponsring

17.000kr i sanktionerings avgift...

Diggar

"Faktura ställs av förbundet anlitat företag"

Logga in för att svara
#45816 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Har inget emot en tour, men inte nar cashen hamnar pa "fel" stalle....

Logga in för att svara
#45817 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

kanske tolkade de fel men jag förstod det så att om man skaffar egna sponsorer och får in 10000:- och den summa pengar som SSA ställer upp med är 6000:- så måste man betala 6000:- till SSA.
Skaffar man inga sponsorer och alltså inga pengar så får man 6000:- av SSA. (Har ingen aning om exakta summor så de är bara exempel)

"Det finns dock en budget för arvode för huvuddomare, domare, funktionär, flagghållare/tidtagare, filmare, fotograf, pokaler, SSA funktionärsarbete för resultat (totala touren också). pressreleaser, kontakta media, SMS, fixa posters, jaga folk, åka hit och åka dit, ringa runt, websida osv."

OK jag ser att jag inte helt räknat ut vad som behövs för att arrangera en tävling på SSA vis. Trodde i min enfald att det skulle vara ganska enkelt att få tag på surf folk som kunde och ville göra dessa saker gratis för att få chans att köra och vara med på en tävling. Verkar ju vimla av reklamare, fotografer, it snubbar och ekonomer i surfsverige...

demokrati är inte alltid de bästa. där har du rätt, vill man få något gjort får man ofta göra de själv. DÅ är de upp till andra att vara med eller inte. men samtidigt kan man inte gnälla om de som inte vill vara med inte är de. Ta de som ett svar på att de tycker annorlunda.

lycka till.

Logga in för att svara
#45818 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Andiss skrev:
Har inget emot en tour, men inte nar cashen hamnar pa "fel" stalle....

Varför skulle det hamna på fel ställe??? Innan du anklagar någon så bör du ta reda på fakta. Kan svara att jag ordnar pengar till SSA och surftouren och drar av momsen på fakturorna så förbundet i praktiken har 9000 kr på varje 10.000 krona att spendera på kostnader. Om förbundet skulle betala fakturorna så skulle det bara bli över 5000 kr på inkommna 10.000 kr från sponsor.

Du kan ju börja att tacka mig för att jag är en sådan hellylle snubbe som ger mer än jag tar och faktiskt gör detta för att jag tycker det är roligt.

Fast ännu roligare har jag i vattnet, då slipper jag handskas med gnällspikar som dig Andiss!

Logga in för att svara
#45820 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Kan SSA svara pa hur mycket pengar de fick fran 2007's surftour.

Fan, ants om du ger mer and du tar kanske du borde ga i kloster for affarer ska du ju da inte halla pa med.

Logga in för att svara
#45821 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Andiss skrev:
Kan SSA svara pa hur mycket pengar de fick fran 2007's surftour.

Detta borde väl jag kunna svara på som var SSA kassör för 2007
Bokföringen redovisades under årsmötet och det var första gången sedan 1985 som revisorer godkände ekonomi och styrelse för ansvarsfrihet som det heter. Ytterligare en självgod insats av mig!
Ekonomin är lite svår att beräkna då det var uppdelat i kostnader som drogs av på mitt företag och andra intäkter och kostnader på SSA. Men uppskattningsvis så gick det plusminus noll på tävlingarna. Kanske 5000 minus kanske 5000 plus som mest, men dessa pengar satsas på 2008 nu.

Fan, ants om du ger mer and du tar kanske du borde ga i kloster for affarer ska du ju da inte halla pa med.

Men seriöst, vad är du ute efter annat än att gnälla och klanka ner på annans arbete.

Logga in för att svara
#45824 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jag tror att Andiss bara är ute efter att få diskutera på det svenska språket lite.

Tyvärr har han inte samma sociala förmåga som jag och Ants har o måste han närma sig sina medmänniskor med denna gnällattityd!

Logga in för att svara
#45825 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Fan va gött o slippa denna circus!! Tycker de flesta av er beter er som små skitungar.. Surfa o ha kul istället...
Vi ni ha sponsor pengar till Surf satsa då på H&M, Ericsson, IKEA, Volvo eller liknande, tror dom gärna ställt upp med fet spons nu när surfingen är såpass stort som det blivi i Sverige.. Kanske inte i antal surfare men om man kollar runt omrking så e det ju fan mer surf i Sverige än i Frankrike.
Landslaget borde läggas ner iallafall några år o de pengarna kan läggas på att bygga upp ett bra surfsverige istället..
Bra vågor hela sommaren o inte en enda tävling!??? What's the deal...
Nu blir det Lobos imorgon........Sweet

Logga in för att svara
#45826 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Logga in för att svara
#45836 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Sverre: i love you man!

Ants:

Svingen: Du borde laggas ned

*och sa har man fyllt sin inlaggs kvot for denna vecka*

Logga in för att svara
#45843 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

Gustaf
graphgraph

Men Ants handlar det här inte mer om att du är sjukt sugen på att få 30% på alla sponsorpengarna du driver in enl den deal som fanns mellan Sideways och SSA som SSA sa upp häromdagen? (denna deal fanns redan förra året) Nu är du ju uppenbarligen ute efter SSAs del också eftersom du skickar ut ditt så kallade pressmeddelande.

Verkar ju som dom flesta kan fixa tävling inkl sponsorer själva så att du är inne och hittar på egna lösningar är ju inte bra för någon (inte ens dig själv), bara förvirrande.

Men jag håller med dig om att det är synd att SSA Styrelsen är så passiv här på nätet eftersom dom skulle kunna förklara det här en gång för alla, även om du kanske inte skulle förstå vad dom skriver, så får alla andra en uppfattning om hur saker och ting ligger till.

Sist jag hörde (ca 1 månad sedan) så var Sideways fortfarande skyldig SSA pengar för förra årets tour överskott, minns inte siffran exakt men någonstans kring 8 tusen har jag för mig att det var, jag kan kolla det exakta beloppet om du vill.

Sorry alla ni i styrelsen för att jag lägger mig i det här men någon måste ju skriva något! Cagge du är ju inne och läser här, vad säger du?

Janne du är också inne på nätet ibland ser jag, vad tycker du?

Har ni inte en enda åsikt om det här som ni kan skriva här på forumet?

Dessutom kan du Ants inte på något sätt ta på dig äran för att styrelsen fick ansvarsfrihet förra året, du var det stora problemet och allt som hade med dig att göra blev det problem med, medan den övriga styrelsen hade full koll. Så försök inte få cred för det dom andra gjorde.

I år är du inte inte ens med i styrelsen och ändå är du ett problem? vad är det du inte förstår? Styrelsen har ett sammarbete med de klubbar som finns runt om i landet (Skåne, salusand) och där klampar du in och är arg och vill ha del av kakan. Du blir arg och kallar folk för saker hit och dit för att dom skaffar sponsorer själva utan din hjälp och därmed utan att du får några 30%, bittert eller?

En fråga som jag tycker alla borde ställa sig är, varför vill Ants så gärna göra allt det här gratis som han säger? varför blir han så arg? vad är drivkraften? Svaret är ganska enkelt, 30% av alla sponsorpengar! Dessa pengar syns inte i SSAs bokföring från förra året och det var därför de inte fick ansvarsfrihet direkt förra året. Därför ville vi att dom skulle göra om allt men eftersom Ants inte ville sammarbeta med det så blev det en lösning där han visade upp fakturor till sponsorerna från Sideways. Så att vi kunde kontrollera siffrorna, dock sa vi direkt att det här inte var ok och att det absolut inte får fortsätta på det viset via Sideways.

Samtliga sponsorpengar skall gå via förbundet.

Gustaf Sjöberg (även revisor i SSA för den som undrar)

Logga in för att svara
#45845 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Dupek
graphgraph

Gustaf skrev:
Men Ants handlar det här inte mer om att du är sjukt sugen på att få 30% på alla sponsorpengarna du driver in enl den deal som fanns mellan Sideways och SSA som SSA sa upp häromdagen? (denna deal fanns redan förra året) Nu är du ju uppenbarligen ute efter SSAs del också eftersom du skickar ut ditt så kallade pressmeddelande.

Verkar ju som dom flesta kan fixa tävling inkl sponsorer själva så att du är inne och hittar på egna lösningar är ju inte bra för någon (inte ens dig själv), bara förvirrande.

Men jag håller med dig om att det är synd att SSA Styrelsen är så passiv här på nätet eftersom dom skulle kunna förklara det här en gång för alla, även om du kanske inte skulle förstå vad dom skriver, så får alla andra en uppfattning om hur saker och ting ligger till.

Sist jag hörde (ca 1 månad sedan) så var Sideways fortfarande skyldig SSA pengar för förra årets tour överskott, minns inte siffran exakt men någonstans kring 8 tusen har jag för mig att det var, jag kan kolla det exakta beloppet om du vill.

Sorry alla ni i styrelsen för att jag lägger mig i det här men någon måste ju skriva något! Cagge du är ju inne och läser här, vad säger du?

Janne du är också inne på nätet ibland ser jag, vad tycker du?

Dessutom kan du Ants inte på något sätt ta på dig äran för att styrelsen fick ansvarsfrihet förra året, du var det stora problemet och allt som hade med dig att göra blev det problem med, medan den övriga styrelsen hade full koll. Så försök inte få cred för det dom andra gjorde.

I år är du inte inte ens med i styrelsen och ändå är du ett problem? vad är det du inte förstår? Styrelsen har ett sammarbete med de klubbar som finns runt om i landet (Skåne, salusand) och där klampar du in och är arg och vill ha del av kakan. Du blir arg och kallar folk för saker hit och dit för att dom skaffar sponsorer själva utan din hjälp och därmed utan att du får några 30%, bittert eller?

En fråga som jag tycker alla borde ställa sig är, varför vill Ants så gärna göra allt det här gratis som han säger? varför blir han så arg? vad är drivkraften? Svaret är ganska enkelt, 30% av alla sponsorpengar! Dessa pengar syns inte i SSAs bokföring från förra året och det var därför de inte fick ansvarsfrihet direkt förra året. Därför ville vi att dom skulle göra om allt men eftersom Ants inte ville sammarbeta med det så blev det en lösning där han visade upp fakturor till sponsorerna från Sideways. Så att vi kunde kontrollera siffrorna, dock sa vi direkt att det här inte var ok och att det absolut inte får fortsätta på det viset via Sideways.

Samtliga sponsorpengar skall gå via förbundet.

Gustaf Sjöberg (även revisor i SSA för den som undrar)

oj oj oj vilken röra. tack för att du lade ut det här gustaf. jag ska iallafall inte bli medlem sålänge det finns såna personer som den där ants inblandade i ssa.

Logga in för att svara
#45847 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Men touren som är på nu igen då, är den SSA-anknuten eller?
SSA-loggan var väl med i pressutskicket?

Logga in för att svara
#45857 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

fick bara några meningar å mer än så va det inte

Logga in för att svara
#45860 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 5

Hampus Edberg
graphgraph

Jag vet inte exakt vilka summor det handlar om för att hålla en surftävling... Men om man lyckas köra en tävling där sponsorena står för alt DVS. Inte så jätte mycket pengar så borde SSA få in en hel del för medlemskapet!? Och det är ju pengar som Borde räcka till hemsida och era sms. eller vad vet jag

Det e bara att vara lite Tuff å hitta sponsorer somsagt... Lyckas man köra en Riktigt bra tävling och dra folk så kommer nog sponsorena tillbaka nästa år

Lycka till alla som håller på och jobba med Surf Touren hoppas värkligen att det blir något

Logga in för att svara
#45929 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Dupek skrev:

oj oj oj vilken röra. tack för att du lade ut det här gustaf. jag ska iallafall inte bli medlem sålänge det finns såna personer som den där ants inblandade i ssa.

Dupek, den här tråden handlar ju faktiskt om surfsverige.se/index.php?option=content&task=view&Itemid=1&id=600 dvs att SSA har sagt upp samarbetet med Ants.

Logga in för att svara
#45930 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Grymt skönt att det finns sånna som Gustav som vågar ifrågasätta Ant. Gustav for President!!

Logga in för att svara
#45941 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Gustaf skrev:
Men Ants handlar det här inte mer om att du är sjukt sugen på att få 30% på alla sponsorpengarna du driver in enl den deal som fanns mellan Sideways och SSA som SSA sa upp häromdagen? (denna deal fanns redan förra året) Nu är du ju uppenbarligen ute efter SSAs del också eftersom du skickar ut ditt så kallade pressmeddelande. Verkar ju som dom flesta kan fixa tävling inkl sponsorer själva så att du är inne och hittar på egna lösningar är ju inte bra för någon (inte ens dig själv), bara förvirrande.

Du resonerar väldigt konstigt, men inte så konstigt det då du som var revisor inte ens förstår att jag förutom faktiskt skaffade pengar till SSA/SST/SM också använde mitt bolag för att hjälpa projektet att dra av momsen. Dvs projektet sparade in 20% på alla kostnader på faktura med moms. Så i slutändan så kostade min hjälp endast 10% jämfört med 50% som den hade kostat om resten av styrelsen hade fått som de resonerar. Det är inget olagligt med detta, alla smarta idrottsföreningar och förbundet använder sig av ett bolag på detta sätt. Som kassör under 2007 så såg jag det som min plikt att hålla ordning på utgifter och bokföring och stod emot styrelsen envetna inställning där de slösar bort medlemmarnas pengar.

Ja, jag har fortfarande innestående ca 3500 kr av SSA-pengar för surftouren, pengar som ska användas till kostnader för touren 2008. Är det något fel med detta? Innan du uttalar dig bör du vara insatt i saken innan du anklagar någon som faktiskt ger 100% för att utveckla SSA och tävlingscenen i Sverige.

Gustaf, du vet mycket väl att det var jag som tog det största initiativet till att arrangera Surftouren och att få ordning på förbundets bokföring. Jag gjorde hela bokföringen och Janne var med en kväll och slutfördet det. Han läste upp poster som jag matade in så det hela gick snabbare. Jo Gustaf, jag kan mycket stolt ta åt mig äran av ansvarsfriheten för verksamhetsåret 2007 och Surftourens genomförande även om jag hela tiden sagt att jag inte skulle klarat av det ensamt. Till skillnad mot vissa i styrelsen som försöker utåt sätt ta åt sig alla cred.

Du har verkligen fattat det fel. Det är kanske lätt för dig att utifrån med alla misstänksamma inlägg i detta forum kasta ur dig anklagelser och påståenden mot mig. Du har ingen aning vad som skett internt. Känns som vi inte kommer någonvart att dra upp varför samarbetet inte fungerar mellan SVS och SSA med mig som anvarig för tävlingarna SST/SM.

Men Gustaf, vad är problemet, all redovisning var korrekt och öppen hela vägen igenom och ni godkände till slut allt trots er misstänksamhet och agg mot mig som person(?).

Till alla i detta forum säger jag. Tro mig, jag har inget som helst att vinna på att hjälpa förbundet och projektet med att dra moms och låna ut pengar för inköp. Jag förlorar dock inte något heller annat än extra tid i mitt företags bokföring för de extra poster det medför. Mina vinster i detta är högst mentala att jag får tillfredställelse att göra det jag lovat och göra det bra. Det var fantastiskt att genomföra touren förra året trots alla misstänksamma och skeptiska attityder före och alla ryggdunkningar efter. Samtidigt fick jag surfa med alla deltagande runt hela Sverige. Fick mig en hel del frisurf emmellanåt då jag åkte ur mina heat.

Jag har inget att skämmas för och jag står för mitt agerande att genomföra touren med hänsyn till medlemmarnas/deltagandes och sponsorerna pengar.

Men nu går styrelsen helt emot mig och jag står ensam, det får stå för dem och att touren misslyckats för 2008 för stå för SSA styrelse och inte som de påstår är mitt och mitt företags fel.

Tycker det är mycket tråkigt med dessa personliga påhopp med anklagelser och att det inte kan vänta till SSA årsmöte i mars månad(?). Att på detta sätt misstro en som fått ett uppdrag (mig som koordinator för touren) och förstöra touren mitt i säsongen är lågt och oproffessionellt.

Lycka till med ert skit nu. Nu blir det frisurfing för mig, inte så illa det

Logga in för att svara
#45963 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Ja jag gjorde i alla fall ett försök att rädda skiten men ensam är inte stark nog,
www.transition.se/news.aspx?id=3529 (pressmedelande)

Ska försöka att inte räkna eller fundera på vad all min tid i projektet egentligen kostat mig, men försöker man inte så kan saker aldrig hända.. Det kunde ha fungerat..

Det var väl allt från mig då!

Logga in för att svara
#45972 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

Gustaf
graphgraph

Jag är inte riktigt klar än!

Hela din ide med att dra momsen är helt kass eftersom förbundet inte har några stora inköp av momsbelagda varor men det största problemet är att medlemmarna inte har tillgång till din bokföring vilket innebär att det inte finns någon som helst möjlighet för medlemmarna att kontrollera dina uppgifter.

Att jämföra med andra större idrottsförbund/föreningar som kanske har ett sk servicebolag kopplat till förbundet är bara dumt. I och med att då äger medlemmarna servicebolaget också vilket ger dom insynen som nu saknas. På årsmöten för den typen av upplägg går man igenom både föreningen och servicebolagets siffror.

Kul att du skriver "stod emot". För alla er som undrar så betyder det på Ants språk ungefär något i stil med "Jag gör som jag vill och bryr mig inte om ni demokratiskt tar ett annat beslut"

Hur kan du ha innestående pengar när allt sammarbete med dig blivit uppsagt? Förstår du inte att du fått sparken, du kan inte göra något i SSAs eller tourens namn! De protokoll som jag sett från året säger ingenting om att du skall hålla inne pengar. Visa mig gärna det protokollet i så fall.

Jo jag vet att du gärna vill få det till att det är du som gör allt men sorry mannen så är det inte. Faktum är att det kanske så här i efterhand hade varit bättre om du inte lagt dig i överhuvudtaget och låtit folk surfa och ha kul och arrangera/köra tävlingar om dom vill. Jag har fortfarande stort förtroende för den nuvarande styrelsen och mina uppgifter från dom är något helt annat än vad du försöker visa på här. Återigen är det synd att dom inte kommenterar men det är ett beslut dom tagit och det får stå för dom.

Spontant tycker jag att du borde tona ner ditt JAG och inse att folk faktisk klarar av massor med saker utan dig, du behöver inte vara med överallt.

Ang bokföringen så var det så att allt som gick direkt genom SSA var med i redovisningen, men allt som gick via Sideways saknades, bra gjort om du nu är nöjd med det! Jag har som sagt fortfarande förtroende för resten av dåvarande styrelse och den nya, men mitt förtroende för dig finns inte kvar och jag kan tänka mig att några fler har tappat förtroendet.

Det här snacket med ansvarig för tävlingarna (koordinator för touren som du kallar det) måste du lägga av med omedelbart och om jag har uppfattat ditt sista mess rätt så har du gjort det nu. Alla som har varit med ett tag vet att du inte har det ansvaret utan det har Cagge. Ditt tjat om att du är koordinator tröttar ut oss, vart har du fått det ifrån? Surfsverige tappar bara mer förtroende för dig.

Det som finns är ett styrelse beslut på att du inte är ansvarig eller koordinator eller vad du nu valt att kalla det.

Ja visst är det tråkigt allt det här och jag har verkligen valt att inte lägga mig i fram tills nu men någon måste ju sätta stop för det här. Personligen vill jag bara surfa och ha kul, men jag kan inte hålla mig tillslut.

Till alla er som inte vet vad ni ska tro på säger jag bara gå på SSAs årsmöte så kommer ni få höra massor, det kostar ett medlemskap i en klubb och är väl värt det ni får en möjlighet att påverka tänk på det. Rekomenderar att ni söker er till någon klubb med en fungerande verksamhet, verkar vara Salusand och Skånes vågsurfare vad jag vet.

Till slut. Jag är säker på att många håller med mig om att ett samarbete med Ants inte fungerar men alla där ute får dra sina egna slutsatser och han finns där ute så det finns gott om möjligheter att skapa sig egna erfarenheter om hur det är.

Ha det så bra Ants och alla andra, hoppas ni får mkt surf!

Logga in för att svara
#45979 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Gustaf skrev:
Hela din ide med att dra momsen är helt kass eftersom förbundet inte har några stora inköp av momsbelagda varor

Tack för att du öppet drar upp allting så jag kan svara på alla oklarheter och anklagelser du för

Det stämmer inte, det finns visst inköp av momsbelagda varor. Allt från postertryck, mat, dryck, bensin, boende, tshirts, websidor, webdomäner, porto, pokaler, tävlingströjor, flaggor mm mm.

men det största problemet är att medlemmarna inte har tillgång till din bokföring vilket innebär att det inte finns någon som helst möjlighet för medlemmarna att kontrollera dina uppgifter.

Medlemmarna har inte heller tillgång till SSA bokföring förrän på årsmöte. Jag har öppet deklarerat i ett Google Docs (online dokument) varenda kostnad, faktura, utgift, intäkt, avtal. Dokumentet är delat till alla i styrelsen samt revisorerna. Du har kunnat gå in och följa dokumentet när du velat. Hela den separata redovisningen redovisades till er revisorer före årsmöte, men ni tog av misstag del av ett gammalt budget dokument innan ni ändrade er och godkände min fina redovisning och bokföring

Att jämföra med andra större idrottsförbund/föreningar som kanske har ett sk servicebolag kopplat till förbundet är bara dumt. I och med att då äger medlemmarna servicebolaget också vilket ger dom insynen som nu saknas.

Just nu har inte SSA ett bolag och ingen av de andra styrelsemedlemmarna ville hjälpa till med sina bolag. Det är inte alltid förbund och föreningar äger ett eget bolag heller. Insynen var det ingen fel på som sagt heller

På årsmöten för den typen av upplägg går man igenom både föreningen och servicebolagets siffror.

Ja som sagt så gick ju allt tydligt igenom på årsmötet och ni revisorer godkände mina fina redovisningar och bokföring för förbundet

Kul att du skriver "stod emot". För alla er som undrar så betyder det på Ants språk ungefär något i stil med "Jag gör som jag vill och bryr mig inte om ni demokratiskt tar ett annat beslut"

Det är skillnad på idioti och idioti. Jag ansvarade för ekonomin som kassör och surftour budgeten baserades på en 20%-ig lägre kostnad genom denna enkla form av skatteplanering. Inget konstigt eller olagligt med det. Och tack för att jag gjorde SSA, alla medlemmar och deltagare en tjänst

Hur kan du ha innestående pengar när allt sammarbete med dig blivit uppsagt? Förstår du inte att du fått sparken, du kan inte göra något i SSAs eller tourens namn! De protokoll som jag sett från året säger ingenting om att du skall hålla inne pengar. Visa mig gärna det protokollet i så fall.

SSA ska få de innestående pengarna, jag har ingen rätt till dem, men tills "igår" så var jag 100% på för att arrangera touren och använda pengarna för touren kostnader. Jag ska inte anklagas för att ha lagt ner eller vara skuld till att touren lagts ner av själva SSA-styrelse själva.

Jo jag vet att du gärna vill få det till att det är du som gör allt men sorry mannen så är det inte. Faktum är att det kanske så här i efterhand hade varit bättre om du inte lagt dig i överhuvudtaget och låtit folk surfa och ha kul och arrangera/köra tävlingar om dom vill.

Det är lätt för dig och SSA att utse mig som syndabock. Om du varit intresserad av att följa arbetet så skulle du sett att jag fick uppdraget som tourens koordinator att ta fram förslag på tourens utformning och diskutera det närmast med Cagge som tävlingsledare. Jag diskuterade det även med Binge. Sedan så träffades vi i styreslemöte som godkände uplägget, det gäller den ekonomiska budgeten också. Nej, du kan fråga vem som helst så har jag framhålligt att vi var en grupp som fick surftouren att hända. Du kan tex fråga Tomas på tidningen Surfing som gjorde en intervju med Cagge som fick all cred. Fråga honom vad jag sa om det hela. Jo jag lät artikeln vara som den var och tyckte det var en bra artikel utom på en punkt att allt skulle varit så spontant och oplanerat. För mig var det aldrig oplanerat och spontant, jag var fullt fokuserad på att få det att hända. Så försök inte lägga ord i min mun som inte stämmer!

Jag har fortfarande stort förtroende för den nuvarande styrelsen och mina uppgifter från dom är något helt annat än vad du försöker visa på här. Återigen är det synd att dom inte kommenterar men det är ett beslut dom tagit och det får stå för dom.

Jag har tappat allt förtroende för denna styrelse som dessutom försökte smutskasta mig då de själva ger upp. Jag har rentvått mig öppet nu och försökt rädda touren, det förstår alla nu, men ensam utan stöd går det inte arrangera och lägger nu ner allt mitt engagemang för denna styrelse. Jag vill för 2009 se en styrelse som är ung och hungrig och inte bara fokuserar på landslag. En styrelse bestående av personer som inte lever i det gamla utan ser möjligheterna med svensk surfing. Det lustiga i det hela är att jag sitter på exakt rätt position att rekommendera en ny styrelse för 2009 då jag är vald med Krille Hedman att föreslå detta inför årsmötet

Ang bokföringen så var det så att allt som gick direkt genom SSA var med i redovisningen, men allt som gick via Sideways saknades, bra gjort om du nu är nöjd med det!

Det saknades ingenting, det som saknades var den del som du nonchalant eller av misstag tog som en redovisning, men själva verket var en budget som presenterades före säsongen. Du kunde inte ens lyfta luren och fråga mig, utan öste ur dig din misstänksamhet mot mig. Sedan uppfattade du misstaget och godkände både SSA bokföring och Sideways redovisning av SST/SM projektet.

Det här snacket med ansvarig för tävlingarna (koordinator för touren som du kallar det) måste du lägga av med omedelbart och om jag har uppfattat ditt sista mess rätt så har du gjort det nu. Alla som har varit med ett tag vet att du inte har det ansvaret utan det har Cagge. Ditt tjat om att du är koordinator tröttar ut oss, vart har du fått det ifrån? Surfsverige tappar bara mer förtroende för dig. Det som finns är ett styrelse beslut på att du inte är ansvarig eller koordinator eller vad du nu valt att kalla det.

Du har inte varit delaktig i detta all, vad vet du om detta.. Jag var redan under 2007 koordinator av touren och Cagge tävlingsledare. Jag ringde runt och Cagge tog hand om själva åkarmöte och detaljer med tävlingen som regler, och dommarlåda. Vi hjälptes förövrigt till med det mesta i ett samarbete. Samma upplägg har vi jobbat med under hela 2008. Så där har du helt fel

Ja, jag får väl också rekommendera alla som vill få stop på idiotin i SSA att bege sig till SSA årmöte, för annars fortsätter det även under 2009.

Jag ska göra mitt bästa att rekommendera en vettig styrelse till årsmötet.

Tack för mig!

Logga in för att svara
#45981 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Gustaf skrev:
Hela din ide med att dra momsen är helt kass eftersom förbundet inte har några stora inköp av momsbelagda varor

Tack för att du öppet drar upp allting så jag kan svara på alla oklarheter och anklagelser du för

Det stämmer inte, det finns visst inköp av momsbelagda varor. Allt från postertryck, mat, dryck, bensin, boende, tshirts, websidor, webdomäner, porto, pokaler, tävlingströjor, flaggor mm mm.

men det största problemet är att medlemmarna inte har tillgång till din bokföring vilket innebär att det inte finns någon som helst möjlighet för medlemmarna att kontrollera dina uppgifter.

Medlemmarna har inte heller tillgång till SSA bokföring förrän på årsmöte. Jag har öppet deklarerat i ett Google Docs (online dokument) varenda kostnad, faktura, utgift, intäkt, avtal. Dokumentet är delat till alla i styrelsen samt revisorerna. Du har kunnat gå in och följa dokumentet när du velat. Hela den separata redovisningen redovisades till er revisorer före årsmöte, men ni tog av misstag del av ett gammalt budget dokument innan ni ändrade er och godkände min fina redovisning och bokföring

Att jämföra med andra större idrottsförbund/föreningar som kanske har ett sk servicebolag kopplat till förbundet är bara dumt. I och med att då äger medlemmarna servicebolaget också vilket ger dom insynen som nu saknas.

Just nu har inte SSA ett bolag och ingen av de andra styrelsemedlemmarna ville hjälpa till med sina bolag. Det är inte alltid förbund och föreningar äger ett eget bolag heller. Insynen var det ingen fel på som sagt heller

På årsmöten för den typen av upplägg går man igenom både föreningen och servicebolagets siffror.

Ja som sagt så gick ju allt tydligt igenom på årsmötet och ni revisorer godkände mina fina redovisningar och bokföring för förbundet

Det är skillnad på idioti och idioti. Jag ansvarade för ekonomin som kassör och surftour budgeten baserades på en 20%-ig lägre kostnad genom denna enkla form av skatteplanering. Inget konstigt eller olagligt med det. Och tack för att jag gjorde SSA, alla medlemmar och deltagare en tjänst

SSA ska få de innestående pengarna, jag har ingen rätt till dem, men tills "igår" så var jag 100% på för att arrangera touren och använda pengarna för touren kostnader. Jag ska inte anklagas för att ha lagt ner eller vara skuld till att touren lagts ner av själva SSA-styrelse själva.

Jo jag vet att du gärna vill få det till att det är du som gör allt men sorry mannen så är det inte. Faktum är att det kanske så här i efterhand hade varit bättre om du inte lagt dig i överhuvudtaget och låtit folk surfa och ha kul och arrangera/köra tävlingar om dom vill.

Det är lätt för dig och SSA att utse mig som syndabock. Om du varit intresserad av att följa arbetet så skulle du sett att jag fick uppdraget som tourens koordinator att ta fram förslag på tourens utformning och diskutera det närmast med Cagge som tävlingsledare. Jag diskuterade det även med Binge. Sedan så träffades vi i styreslemöte som godkände uplägget, det gäller den ekonomiska budgeten också. Nej, du kan fråga vem som helst så har jag framhålligt att vi var en grupp som fick surftouren att hända. Du kan tex fråga Tomas på tidningen Surfing som gjorde en intervju med Cagge som fick all cred. Fråga honom vad jag sa om det hela. Jo jag lät artikeln vara som den var och tyckte det var en bra artikel utom på en punkt att allt skulle varit så spontant och oplanerat. För mig var det aldrig oplanerat och spontant, jag var fullt fokuserad på att få det att hända. Så försök inte lägga ord i min mun som inte stämmer!

Jag har fortfarande stort förtroende för den nuvarande styrelsen och mina uppgifter från dom är något helt annat än vad du försöker visa på här. Återigen är det synd att dom inte kommenterar men det är ett beslut dom tagit och det får stå för dom.

Jag har tappat allt förtroende för denna styrelse som dessutom försökte smutskasta mig då de själva ger upp. Jag har rentvått mig öppet nu och försökt rädda touren, det förstår alla nu, men ensam utan stöd går det inte arrangera och lägger nu ner allt mitt engagemang för denna styrelse. Jag vill för 2009 se en styrelse som är ung och hungrig och inte bara fokuserar på landslag. En styrelse bestående av personer som inte lever i det gamla utan ser möjligheterna med svensk surfing. Det lustiga i det hela är att jag sitter på exakt rätt position att rekommendera en ny styrelse för 2009 då jag är vald med Krille Hedman att föreslå detta inför årsmötet

Ang bokföringen så var det så att allt som gick direkt genom SSA var med i redovisningen, men allt som gick via Sideways saknades, bra gjort om du nu är nöjd med det!

Det saknades ingenting, det som saknades var den del som du nonchalant eller av misstag tog som en redovisning, men själva verket var en budget som presenterades före säsongen. Du kunde inte ens lyfta luren och fråga mig, utan öste ur dig din misstänksamhet mot mig. Sedan uppfattade du misstaget och godkände både SSA bokföring och Sideways redovisning av SST/SM projektet.

Det här snacket med ansvarig för tävlingarna (koordinator för touren som du kallar det) måste du lägga av med omedelbart och om jag har uppfattat ditt sista mess rätt så har du gjort det nu. Alla som har varit med ett tag vet att du inte har det ansvaret utan det har Cagge. Ditt tjat om att du är koordinator tröttar ut oss, vart har du fått det ifrån? Surfsverige tappar bara mer förtroende för dig. Det som finns är ett styrelse beslut på att du inte är ansvarig eller koordinator eller vad du nu valt att kalla det.

Du har inte varit delaktig i detta all, vad vet du om detta.. Jag var redan under 2007 koordinator av touren och Cagge tävlingsledare. Jag ringde runt och Cagge tog hand om själva åkarmöte och detaljer med tävlingen som regler, och dommarlåda. Vi hjälptes förövrigt till med det mesta i ett samarbete. Samma upplägg har vi jobbat med under hela 2008. Så där har du helt fel

Ja, jag får väl också rekommendera alla som vill få stop på idiotin i SSA att bege sig till SSA årmöte, för annars fortsätter det även under 2009.

Jag ska göra mitt bästa att rekommendera en vettig styrelse till årsmötet.

Tack för mig!

Logga in för att svara
#45984 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

Gustaf
graphgraph

Ja Ants att vi lever i olika bubblor det är ju helt klart. Jag tror inte vi kommer längre i den här diskutionen och jag hoppas verkligen att allt det här blir bra tillslut. Folk får ha sin egen uppfattning om vad hur det är helt enkelt och är man super intresserad så tycker jag att man skall gå på årsmötet som säkert kommer bli sjukt spännande i vår!

Logga in för att svara
#45987 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Gustaf skrev:
Ja Ants att vi lever i olika bubblor det är ju helt klart. Jag tror inte vi kommer längre i den här diskutionen och jag hoppas verkligen att allt det här blir bra tillslut. Folk får ha sin egen uppfattning om vad hur det är helt enkelt och är man super intresserad så tycker jag att man skall gå på årsmötet som säkert kommer bli sjukt spännande i vår!

ORD!

Logga in för att svara
#45996 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 7

Doyle
graphgraph

Dåligt, mycket dåligt!

Logga in för att svara
#45998 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Doyle skrev:
Dåligt, mycket dåligt!

Vad är dåligt?

Logga in för att svara
#46006 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

jag brukar inte lägga mig i sådåna diskussioner men måste göra det här...

jag tycker att ni ska inte skriva en massa SKIT till varandra och om varandra i detta forumet..
ni har ett möte eller kan kalla fram ett 'krismöte' för att reda ut alla anklagelserna och problemen..öga mot öga..

Jag som medlem i surfsverige, även om det är väldit intressant att läsa, logga inte in för att läsa om ssa mot ants ..... jag logga i föratt snacka lite roligt med dem andra, dela information ang. surfing, visa lite bilder ..osv.

jag tycker verkligen att det är synd att återigen har någon blevit syndebock för ssa i surfsverige...ifjol var det klanga.....jag ligger inga personliga åsikter här!!!! jag skiter i vem var/ har hade rätt eller fel..

det visar vilket jävlar skämt det är att läsa vilket jävlar skräp ni hålla på med....ni är för faaan vuxna människor....

hålla ett möte för faan och lösa ut problemerna...forumet löser inga problem..bara ger resten av surfsverige chansen att se vilket fiasko hela ssa måste vara IGEN....för andra året i rad.................

Logga in för att svara
#46008 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

RATMAN skrev:
jag brukar inte lägga mig i sådåna diskussioner men måste göra det här...

jag tycker att ni ska inte skriva en massa SKIT till varandra och om varandra i detta forumet..
ni har ett möte eller kan kalla fram ett 'krismöte' för att reda ut alla anklagelserna och problemen..öga mot öga..

Jag som medlem i surfsverige, även om det är väldit intressant att läsa, logga inte in för att läsa om ssa mot ants ..... jag logga i föratt snacka lite roligt med dem andra, dela information ang. surfing, visa lite bilder ..osv.

jag tycker verkligen att det är synd att återigen har någon blevit syndebock för ssa i surfsverige...ifjol var det klanga.....jag ligger inga personliga åsikter här!!!! jag skiter i vem var/ har hade rätt eller fel..

det visar vilket jävlar skämt det är att läsa vilket jävlar skräp ni hålla på med....ni är för faaan vuxna människor....

hålla ett möte för faan och lösa ut problemerna...forumet löser inga problem..bara ger resten av surfsverige chansen att se vilket fiasko hela ssa måste vara IGEN....för andra året i rad.................

WORD

Its with a slightly touched voice I remind everyone that this guy, RATMAN is a BOS !!!

BOS saying what has to be said since 2007 !

Logga in för att svara
#46052 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

bäst e väl om SSA går ut med nåt?

Logga in för att svara
#46090 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Saxat ur en annan tråd på detta forum:

Faktum är att jag undrade lite samma sak som Sverre men frågade SSA vad som gällde:
"Jonas Lilja to Ingrid
Sep 10

Hej Ingrid, hur kommer det sig att det här mailet inte stämmer med det
som står på förbundets hemsida?

mvh
Jonas"

Svar: Mölle Open 08.10.21 13:57
JFL

Surfare

Och fick då till svar:
"Ingrid Esser to me
Sep 10

Tack för ditt uppmärksammande Jonas.
Ants verkar ha ändrat informationen.
Dock styrelsebeslut på att Johan är övergripande ansvarig. Ants koordinerar sponsorer.
Har ändrat info igen. Ursäkta blandade budskap.
Kommunikationen med Ants har tyvärr varit något sporadisk senaste 2 veckorna.
/ingrid"

Svar: Mölle Open 08.10.21 13:58
JFL

Surfare

Sen skickade hon ut detta:
"Ber er alla uppmärksamma att hemsidan nu inte är helt "stabil".
Jag ändrade "tillbaka" så att info är i enlighet med styreslsebeslut,
men Ants har ändrat ytterligare en gång...

Jag kan inte hålla på med detta på arbetstid. Har mailat ants styrelseprotokollet och skrivit mail. Så han är informerad om vad som gäller.
Jonas - ring gärna Janne (0707551258) eller Johan (0709658825) om du vill få ansvarsfördelningen bekräftad.
mvh
ingrid"

Logga in för att svara
#46095 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Vad trevligt,,, Här har man varit och surfat några dar i Nordnorge, samt tjackat en skoter i Gällivare,,, Och. Vad händer,,,JOO Nu har SSA Såpan dragit igång igen,,,Jiiippppy,,,Näh inte

Logga in för att svara
123
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!