Facebook data

123
Swedish Surftour 2008 inställd!
#45361 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

ErikG skrev:
SharkBoy skrev:
Andiss skrev:
Jo, jag tycker vi skall ha mer expats i landslaget. Craig skulle ju egentligen tagit lattes plats latt.
Nasta gang tycker jag vi skall endast skicka expats over 30 som t.ex. Matthew, Craig, Lee & Didine.

stupidest thing you've ever said, if you have a swedish passport then your swedish, anything else is discriminating.

it should be ability (and, in this case, nationality) nothing else, not age nor race.

Swedish born nationals should have first priority, especially young guys like Latte who actually started surfing in Sweden! This has nothing to do with race. Your remark about race is just plain stupid!

Vad är då rasism? Om man tycker att svenskfödd är av någon anledning bättre ämnad för en viss sak än en invandrare ligger det väldigt nära rasism ialla fall så som jag ser det.

Logga in för att svara
#45362 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Sedan har säkert Latte förtjänat sin plats på egna meriter. Jag har sett honom surfa!

Logga in för att svara
#45363 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ErikG skrev:
SharkBoy skrev:
Andiss skrev:
Jo, jag tycker vi skall ha mer expats i landslaget. Craig skulle ju egentligen tagit lattes plats latt.
Nasta gang tycker jag vi skall endast skicka expats over 30 som t.ex. Matthew, Craig, Lee & Didine.

stupidest thing you've ever said, if you have a swedish passport then your swedish, anything else is discriminating.

it should be ability (and, in this case, nationality) nothing else, not age nor race.

Swedish born nationals should have first priority, especially young guys like Latte who actually started surfing in Sweden! This has nothing to do with race. Your remark about race is just plain stupid!

To not allow a person with a swedish passport to represent Sweden, ( people can have what ever opinion they want ) is illegal !!!

It is discrimination!

Logga in för att svara
#45366 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Per skrev:
ErikG skrev:
SharkBoy skrev:
Andiss skrev:

Vad är då rasism? Om man tycker att svenskfödd är av någon anledning bättre ämnad för en viss sak än en invandrare ligger det väldigt nära rasism ialla fall så som jag ser det.

"ras" och nationalitet är två skilda saker. många påstår att mänskligheten inte kan delas in i raser rent biologiskt f.ö. Jag tycker landslaget helst skall avspegla surfingens nivå i de länder som representeras. Sverige är ju knappt en surfnation, som Andiss sa skulle vi förmodligen lätt kunna plocka ihop ett helt lag av bara "expats". Hur kul är det för unga svenskfödda surfare som startar sin surfkarriär här hemma och vill ut och tävla?

Logga in för att svara
#45369 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ErikG skrev:
Per skrev:
ErikG skrev:
SharkBoy skrev:
Andiss skrev:

"ras" och nationalitet är två skilda saker. många påstår att mänskligheten inte kan delas in i raser rent biologiskt f.ö. Jag tycker landslaget helst skall avspegla surfingens nivå i de länder som representeras. Sverige är ju knappt en surfnation, som Andiss sa skulle vi förmodligen lätt kunna plocka ihop ett helt lag av bara "expats". Hur kul är det för unga svenskfödda surfare som startar sin surfkarriär här hemma och vill ut och tävla?

Dom får lite inspiration och motivation att bli lika duktiga!
Vilken annan idrott argumenterar så?
Är det inte Sverige som Land de representerar? Ska vi inte skicka våra bästa surfare då?

Logga in för att svara
#45371 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Intressant!!

Detta är väl lite utav kärnan i främlingsfientlighet och att acceptera någon som svensk eller inte. Jag ser inga som helst brister i Sharkboys resonemang. Sen kanske man kan tycka att om nu t ex Latte satsar helhjärtat på någon form av surfningskarriär och är typ 18? eller så, och den här Craig är 30+ och inte satsar på någon form av surfningskarriär, så kanske det kunde vara lämpligt att låta t ex Latte få platsen även om han skulle ha placerat sig något sämre i kval. Men det är ju en helt annan sak! Vill Craig vara med samt har placerat sig tillräckligt bra i kvaltävlingar och är svensk medborgare, så ska han givetvis få åka!

Klart å betalt!

Logga in för att svara
#45372 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

ErikG skrev:
SharkBoy skrev:
Andiss skrev:

Detta kan diskuteras hur länge som helst, men hur många idrottare som representerar sverige är som någon sade "svenska"?
tycker det är bra att det faktiskt visas lite talang i surflandslaget, sen skiter jag fullständigt i om surfaren i fråga endast bott elelr varit verksam i sverige under en kort tid, det är för svenska laget de vill vinna!

sen tycker jag faktiskt att det kunde varit tydligare hur laget väljs ut?
känns nästan som om laget är givet varje gång det vankas tävling och vips så dyker de upp på framsidan här...

Logga in för att svara
#45375 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

ErikG skrev:
Per skrev:
ErikG skrev:
SharkBoy skrev:
Andiss skrev:

Vi kan kalla det främlingsfientlighet om du vill!

Logga in för att svara
#45376 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

SharkBoy skrev:
i use logic in my argument, and wasn't moaning, was making a point, craig couldn't care less to be honest. To me it's a principle thing and I made a point earlier, which is what started YOU off on the argument.

As for your argument? Why not, if you want to represent ireland in skating because you think you have a chance and can get citizenship, why not?

for the record, ssa never told us before we travelled 5 hours to another coast to enter a contest that, 'oh, by the way, if you don't speak fluent swedish and you are over thirty, you can't be on the national team ,even if you have a passport'

So SSA is only cares about the swedish citizens with Scandinavian Genetics! 'Sorry Zlatan, you can't make the team because you look too slavic and your not as swedish as the rest of the blonde guys on the team.' Sorry Josef Fares, your movie wasn't accepted into our film festival because you're genetics aren't swedish'

Ok, now I feel bad about arguing so much about a stupid principle that doesn't even really involve me. But to close, if someone has expressed interest, has a swedish passport, SURFS SWEDISH WATERS REGULARLY and takes time to go to contests and beat other surfers who made the team, that person deserves a spot on the team. Case closed

Ok SEPPO, jag tycker att "yngre svenksfodda" personer skall ha fortur gentemot nagon inflyttad expat. Det blir val bara att vanta tills det blir OS status och da vi ge nagra avdankade proffs svenskt medborgarskap...dvs gora en ludmila.

Denna diskussion har inget med rasism att gora...vad hela denna traden egentligen handlar om ar att ANTS har sumpat sverige touren och kanske borde aven polisanmalas...for hur mycket pengar gav sponosrerna till Ants 2007 som inte gick till SSA?

Answer that SEPPO.

Logga in för att svara
#45377 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Per skrev:
ErikG skrev:
Per skrev:
ErikG skrev:
SharkBoy skrev:
Andiss skrev:

Nä, diskriminering kanske, men inte främlingsfientlighet!

Där går gränsen.

Gudfadern , en person med måtta och nyans sen 2007

Logga in för att svara
#45378 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Per skrev:
ErikG skrev:
Per skrev:
ErikG skrev:
SharkBoy skrev:
Andiss skrev:

Per du ar larare va?

"Främlingsfientlighet, även xenofobi (från grekiskan), uttryck för rädsla och/eller fientlig attityd mot personer av annan etnicitet."

Sa du menar att Craig ar fran en annan etnicitet?

Logga in för att svara
#45379 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Han är väl anglosaxisk och vi är vikingar! eller ?

Logga in för att svara
#45380 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

ådén skrev:
ErikG skrev:
SharkBoy skrev:
Andiss skrev:

Detta kan diskuteras hur länge som helst, men hur många idrottare som representerar sverige är som någon sade "svenska"?
tycker det är bra att det faktiskt visas lite talang i surflandslaget, sen skiter jag fullständigt i om surfaren i fråga endast bott elelr varit verksam i sverige under en kort tid, det är för svenska laget de vill vinna!

känns nästan som om laget är givet varje gång det vankas tävling och vips så dyker de upp på framsidan här...

swedishsurfingassociation.blogspot.com/2007/09/landslagsuttagning-ssas-riktlinjer-2007.html

Sharkboy skrev,
"for the record, ssa never told us before we travelled 5 hours to another coast to enter a contest that, 'oh, by the way, if you don't speak fluent swedish and you are over thirty, you can't be on the national team ,even if you have a passport.
So SSA is only cares about the swedish citizens with Scandinavian Genetics!"

????????????? SSA har väl aldrig påstått att goda kunskaper i svenska eller ålder är avgörande för att representera Sverige. Det är ISA och ESF som kräver att man måste ha ett svenskt pass för att representera Sverige på deras tävlingar(självklarheterna duggar tätt här)
Och ja, Craig blev tillfrågad om han ville vara med.
/ J

Logga in för att svara
#45381 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Per skrev:
ErikG skrev:
Per skrev:
ErikG skrev:
SharkBoy skrev:
Andiss skrev:

Ok Per om du känner duktig, präktig och PK så kan jag gå med på det hahahahaha

Logga in för att svara
#45382 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ekläpp skrev:
ådén skrev:
ErikG skrev:
SharkBoy skrev:
Andiss skrev:

swedishsurfingassociation.blogspot.com/2007/09/landslagsuttagning-ssas-riktlinjer-2007.html

Sharkboy skrev,
"for the record, ssa never told us before we travelled 5 hours to another coast to enter a contest that, 'oh, by the way, if you don't speak fluent swedish and you are over thirty, you can't be on the national team ,even if you have a passport.
So SSA is only cares about the swedish citizens with Scandinavian Genetics!"

????????????? SSA har väl aldrig påstått att goda kunskaper i svenska eller ålder är avgörande för att representera Sverige. Det är ISA och ESF som kräver att man måste ha ett svenskt pass för att representera Sverige på deras tävlingar(självklarheterna duggar tätt här)
Och ja, Craig blev tillfrågad om han ville vara med.
/ J

MEN KOM IGEN FÖR FAAAAAAN

SÅ JÄVLA KOKO KAN DU VÄL INTE VARA !! ?????????????????????????

Logga in för att svara
#45383 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

Blir värre för varje dag faktiskt...

Logga in för att svara
#45384 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Det är inget fel på Sharkboys logik. Jag har roat mig att göra en egen ranking baserat på tour resultatet 2007 och då hamnar Craig på klockren andra plats (efter Freddie). Ska se om jag kan lägga ut den nånstans.

MEN
Är det inte team captain, i det här fallet Binge, som tar ut laget tillsammans med styrelsen. Det är helt enkelt inte en princip eller regel som gäller lagutagningen utan ett helt subjektivt beslut.

Jag har ingen som helst aning om exakt hur det här laget togs ut eftersom det inte har kommunicerats och jag har inte snackat med Binge om det. Men riktilinjerna finns som Janne pekar ut på SSAs hemsida.

Som Andiss poängterade för en hoper inlägg sedan så är touresultatet ett STÖD i lagutagningen men inte exakt samma som lagutagning. Hade det varit det hade varken Freddie eller Tim varit med. Finns det någon som anser att Tim eller Freddie inte platsar? Nähä.
Det finns helt enkelt andra faktorer som OCKSÅ spelar in.

Om ni sen kollar in resultatet från 2007 touren så är inte skillnaden mellan dom här killarna så jättestor. Craig, Jakob och Seth tog sig alla tre till vars 2 finaler där Craig fick dom bästa placeringarna.
spreadsheets.google.com/pub?key=pMk67amK3gDKXO7E6LVjINA

Återigen, det här laget har lyckats bättre än något tidigare landslag som Sverige haft. Är det bara jag som tycker att det är skitbra?

Logga in för att svara
#45387 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -44

Luke Egen
graphgraph

fel andiss.....
xenophobia - an unreasonable fear or hatred of foreigners or strangers or of that which is foreign or strange

vilket inkluderar andra nationaliteter

basta

Logga in för att svara
#45390 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Andiss skrev:

...vad hela denna traden egentligen handlar om ar att ANTS har sumpat sverige touren och kanske borde aven polisanmalas...for hur mycket pengar gav sponosrerna till Ants 2007 som inte gick till SSA?

Hoppas du vet vad du snackar om för det där var en allvarlig anklagelse att komma med. Kan vi vänta oss en motänmalan från Ants där han stämmer dig för förtal?

Sen är det lite udda att det är just du som tycker att Sharkboy har fel när det var du som lobbade extremt hårt för att få med Freddie i landslaget. Du borde ha lite mer förståelse för Sharkboys argument än de flesta i just denna fråga.

Logga in för att svara
#45391 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Andiss skrev:
Denna diskussion har inget med rasism att gora...vad hela denna traden egentligen handlar om ar att ANTS har sumpat sverige touren och kanske borde aven polisanmalas...for hur mycket pengar gav sponosrerna till Ants 2007 som inte gick till SSA?

Ja, håller till diskussionen, HAR JAG STULIT PENGAR?

HAR JAG GJORT SSA OCH SURFTOUR EN OTJÄNST?

ÄR JAG HELT DUM I HUVUDET. OÄRLIG OCH ENDAST UTE EFTER EGEN FÖRTJÄNST?

HAR JAG INTE GET NÅGONTING TILL SSA, SURFING, SURFPOLARE, BRANSCH, TEAMÅKARE, KUNDER OCH ALLEHANDA ANDRA BRÄDÅKARE GENOM ÅREN?

HUR LIGGER DET TILL EGENTLIGEN?

VI KAN VERKLIGEN INTE HÅLLA SAMMS, NÅGON AV OSS (I alla fall inte på nätet)

Just nu skrattar jag åt hela situationen, fucking otroligt, ha ha

Logga in för att svara
#45395 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

I never said it WAS racism, but it is a similar sort of discriminating. the misunderstanding is on the part of ErikG's. (pretty funny to call it dumb when YOU misunderstood!GHAHAHAHAHa) I made a jämförelse. Craig isn't of African or Asian descent. But the reasoning on Andiss and your part is a similar sort of discriminating.l Why? Because it wasn't who was most qualified, it was who was most swedish.

ErikG and Andiss see people like Craig as expats, technically they are swedish.

My point is simple, if you have a Swedish passport, you get treated as a Swedish citizen, no gray area there. MK?

As for Andiss's last comment on Ants, I have no opinion of this. I thought it was pretty impressive last year that they pulled it off, but I couldn't give a fuck if the contest in Mölle is SSA affiliated or not. And I also don't care about crowds.

Also, I have a swedish passport, so STOP CALLING ME SEPPO hahahahaha

Logga in för att svara
#45396 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

ErikG skrev:
Per skrev:
ErikG skrev:
Per skrev:
ErikG skrev:
SharkBoy skrev:
Andiss skrev:

Ok Per om du känner duktig, präktig och PK så kan jag gå med på det hahahahaha

Om präktig menas att man inte vill diskriminera så gärna för mig. Som jag menade ovan spelar det ingen roll vad man kallar det hela. Det är tanken som är fel enligt mig. Det är precis som när skinskallarna kallar sig partioter istället för rasister. Det låter kanske bättre men är samma tanke bakom. Håller helt med Sharkboy: Har man ett svenskt pass/medborgarskap skall samma regler gälla.

Logga in för att svara
#45399 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ants kan ju stamma mig om han vill, varfor inte.

Jag har aldrig sagt att Craig inte platsar, jag sager att jag tycker det skall vara yngre inhemska surfare an expats.

Eklapp har ju sagt att Craig var tillfragade sa vad lipar seppo - sharkboy om?

Logga in för att svara
#45400 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Nu fick jag blockera Ants på min gmail chat - han kallar mig för asshole och skriver "bajskorv" typ --- Ha ha ha!!

Logga in för att svara
#45402 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ok Sharkboy your officially a plastic seppo or a svenne banan and i am a paddy...

About the whole sverige tour 2007 - a little bird said that sponsors cashed up but SSA never saw any money......

Logga in för att svara
#45403 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Logga in för att svara
#45404 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Andiss skrev:
Ants kan ju stamma mig om han vill, varfor inte.

Jag har aldrig sagt att Craig inte platsar, jag sager att jag tycker det skall vara yngre inhemska surfare an expats.

Eklapp har ju sagt att Craig var tillfragade sa vad lipar seppo - sharkboy om?

I am pretty sure Craig told me that he was interested. Eklapp also entirely misunderstood what I wrote, he obviously agrees with me about the criteria, but the team was still chosen in a different way despite that.

Hajpojken is not liping either. Just discussing. A wrestling of ideas if you will, it's what the world evolves through. I do not lose any sleep over this and seeing the crappy waves they are surfing in, I am pretty sure that craig isn't either. But the principle is still open to discussion if you ask me paddy boy

Logga in för att svara
#45405 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ekläpp skrev:
Blir värre för varje dag faktiskt...

Logga in för att svara
#45407 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

Sorry Sharkboy,
Vittnet förstod nog inte frågan( & skulle gått och lagt sig för länge sen..)

Logga in för att svara
#45408 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

hehehe, no worries, jag gör samma hela tiden

Logga in för att svara
#45410 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

I havent slept in days!!!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#45455 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

Sharkboy har ju faktiskt helt, absolut, oomkullrunkeligt rätt. Har man svenskt pass är man svensk och ska därmed kunna tävla för Sverige. Det finns hur många exempel som helst på folk som tävlar för Sverige i t ex fotbolls-VM eller OS eller dylikt utan att ha rötter bak till nån svensk nazivänlig officersläkt med vapensköld i riddarhuset.

Det vimlar av kenyaner (Mustafa Mohammed), juggar (Zlatan), ryskor (Ludmilla) och annat pack med tvivelaktig hudfärg/bakgrund i de svenska leden. (ironiskt)

Vilka är föresten svenskar? Lapparna (dom var ju här först)? Vallornas ättlingar (1100-talet)? Kvärnerna (påstås ha varit här före lapparna)? Hitflyttade aussies? Danskar som skriver sig i Malmoe och jobbpendlar till København? Hela jävla homo sapiens är ju för faan utvandrare/invandrare.

Kom igen: låt de bästa tävla för Sverige, det är den enda vettiga logiken. Såvida inte alla kan komma överens om att det finns en gräns: man måste ha bott här 2 veckor, fem år eller 37 år. Typ.
Ja utom muslimerna dårå för dom verkar ju vara så onda...

Logga in för att svara
#45457 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

KinkyFriedmann skrev:
Sharkboy har ju faktiskt helt, absolut, oomkullrunkeligt rätt. Har man svenskt pass är man svensk och ska därmed kunna tävla för Sverige. Det finns hur många exempel som helst på folk som tävlar för Sverige i t ex fotbolls-VM eller OS eller dylikt utan att ha rötter bak till nån svensk nazivänlig officersläkt med vapensköld i riddarhuset.

Det vimlar av kenyaner (Mustafa Mohammed), juggar (Zlatan), ryskor (Ludmilla) och annat pack med tvivelaktig hudfärg/bakgrund i de svenska leden. (ironiskt)

Vilka är föresten svenskar? Lapparna (dom var ju här först)? Vallornas ättlingar (1100-talet)? Kvärnerna (påstås ha varit här före lapparna)? Hitflyttade aussies? Danskar som skriver sig i Malmoe och jobbpendlar till København? Hela jävla homo sapiens är ju för faan utvandrare/invandrare.

Kom igen: låt de bästa tävla för Sverige, det är den enda vettiga logiken. Såvida inte alla kan komma överens om att det finns en gräns: man måste ha bott här 2 veckor, fem år eller 37 år. Typ.

Förlängningen av den där logiken blir ju att man inte kan köra nåt VM överhuvudtaget

Logga in för att svara
#45459 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Själv funderar jag på att flytta till Konga Kinshasa för att representera dom i surflandslaget!

Logga in för att svara
#45463 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Interesting to see what happens with peoples' race, citizenship etc on this sight..mmmmm..

Logga in för att svara
#45464 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

sverre skrev:
Själv funderar jag på att flytta till Konga Kinshasa för att representera dom i surflandslaget!

Är du säker på att du platsar?

www.wannasurf.com/spot/Africa/Congo/index.html

Logga in för att svara
#45466 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Nä, men jag kommer vara den enda som har råd att åka!

Fast det kanske finns nån surfare där som smugglar diamanter ?

Äh, jag skiter i det.

Och dessutom, hur fan skulle jag få dit husvagnen! ?

Logga in för att svara
#45467 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ants skrev:

Fan det där påminner om någonting!!! Men vad fan är det jag tänker på !!! ???

Kommer FAN inte på det, men någonting ÄR DET!!!

Logga in för att svara
#45470 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ääähhum..... nu kom jag på det...

Logga in för att svara
#45471 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

sverre skrev:
Ääähhum..... nu kom jag på det...

En upp och ner påvänd vagina....

Logga in för att svara
#45481 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

sverre skrev:
Och dessutom, hur fan skulle jag få dit husvagnen! ?

Logga in för att svara
#45484 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Jag läste för några år sedan en bok om två killar som åkte jorden runt med en landrover och en husvagn. Verkade rätt meckigt dock! Men vilken jävla tripp!

Logga in för att svara
#45485 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

tack för peppandet men jag tror att jag har det bra här. Min erimitism hindrar mig.

Jag tycker det är jobbig att bara behöva gå upp ovanför marknivå...

Logga in för att svara
#45487 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

ErikG skrev:
KinkyFriedmann skrev:

Förlängningen av den där logiken blir ju att man inte kan köra nåt VM överhuvudtaget

Eller hur.

Logga in för att svara
#45495 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Hur är det med lagsporter då?

Logga in för att svara
#45515 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Skillnaden har ar val mellan proffstour och amator sport...

En proffstour har ju de basta oavsett vilket land...

Medan jag tycker det galler amator vm (o andra tavlingar( sa handlar det val egentligen att skicka inhemska formagor annars forsvinner ju skona karaktarer frosvinna som t.ex. eddie the eagle, killen fran kenya i som skulle aka skidor pa OS, the jamacian bobsleigh team osv osv..eller sverige pa surf wm

Logga in för att svara
#45521 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

jeppe
graphgraph

Ants skrev:
Andiss skrev:

Ja, håller till diskussionen, HAR JAG STULIT PENGAR?

HAR JAG GJORT SSA OCH SURFTOUR EN OTJÄNST?

ÄR JAG HELT DUM I HUVUDET. OÄRLIG OCH ENDAST UTE EFTER EGEN FÖRTJÄNST?

HAR JAG INTE GET NÅGONTING TILL SSA, SURFING, SURFPOLARE, BRANSCH, TEAMÅKARE, KUNDER OCH ALLEHANDA ANDRA BRÄDÅKARE GENOM ÅREN?

HUR LIGGER DET TILL EGENTLIGEN?

VI KAN VERKLIGEN INTE HÅLLA SAMMS, NÅGON AV OSS (I alla fall inte på nätet)

Just nu skrattar jag åt hela situationen, fucking otroligt, ha ha

Martyr?

Logga in för att svara
#45533 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

Fan va alla gnäller!

Det är väl bara till att ställa upp som ordförande till SSA nästa år om man nu inte är nöjd med hur allt sköts av den valda styrelsen och sätta upp klara regler för hur uttagning till landslag och tävlingar ska skötas, eller?

Logga in för att svara
#45559 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

Tror att valberedning tacksamt tar emot förslag!
(Krille Hedman)

Logga in för att svara
#45567 Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Ekläpp skrev:
Tror att valberedning tacksamt tar emot förslag!
(Krille Hedman)

Och lustigt nog så sitter jag i valberedningen tillsammans med Krille

Logga in för att svara
123
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!