Facebook data

123
Tips på bräda???
#68510 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 1

Strayie
graphgraph

Ska surfa tills jag svettas bort... haha, nej en bra dräkt är väl nästan A-O i detta land...

Ska hyra en mini mal 7´2 från bromma skidsport, och sen hoppas på att jag kanske får provköra nåns bräda också innan jag köper egen.

Känns ju definitivt att longboard går bort, ledsnar ju på engång:P

Logga in för att svara
#68511 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
KinkyFriedmann skrev:

och så köper du en jävligt dyr våtdräkt så att du åtminstone eliminerar det besväret

Vad är priset för en billig våtdräkt samt vad är priset för en dyr våtdräkt? Svara ni som har koll.

En dyr dräkt kostar kostar jäkligt mycket typ den här: www.ripcurl.com.au/index.php?hbomb#restart
En billig men varm kan du få för runt 1000kr.

Logga in för att svara
#68523 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Tycker iallafall att du ska köpa dig en SouthPoint bräda. Kanske en Fish runt 6.6

Så kanske du kan ta dig ut oxå när det är lite riktiga vågor! Å inte bara små plask vågor på runt halv meter.
Det jag vill säga med det är. Kan vara jäkligt svårt att ta sig ut med större bräda i sverige. När vågorna baseras på vind swell å kan komma precis hela tiden. Du kommer att bränna all energi på att ta dig ut, eftersom din paddel teknik inte är så bra än. Å antagligen inte klarar av att göra en duckdive eller en turtle roll. för att unkomma alla vågor på väg ut till ev lineup.
Men jag kanske har fel där..... Du kanske är skitstark!

Håller med där ang lagning av epoxy. Skitsvårt å blir ofta inte snyggt heller. Om man inte målar efteråt vill säga. Men de håller fan så mycket bättre. Å därför ganska bra som nybörjarbräda.
Fast man kan ju oxå säga: Det kan vara bra att lära sig vara rädd om brädan redan som nybörjare. Å där av köpa sig en riktig glasfiberbräda.

Hur som helst... Lycka till med ditt surfande å val av bräda.
Kul med lite flera tjejer i lineup!

Kör hårt! (men inte mot min bräda bara)

Logga in för att svara
#68538 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:
hehehe! Elinn verkar vara en MISS KNOW IT ALL
En för bred bräda är svårpaddlad, en tjock bräda går inte att duckdajva, en lång tung bräda är svårt att hantera.
hej

Hon kanske brukar göra en skalmanvändning för att komma förbi vågorna. Sverre brädan bör väl inte vara bredare än armarnas längd? Tänkte på att det kan ju vara bra om man kan bära den. Jag tror smala och korta brädor är roligare att surfa på som nybörjare för då är det liksom svårt från början o sen när man har koll så kan man använda en enklare bräda och vips så blev allt lätt när det kommer till de dära stegen då det är dax att lära sig surftrix. Krävs kanske bara lite mer balans, position samt ,mycket tålamod och lek så klart. Jag ska testa på både en svår samt en lätt hade jag tänkt mig. Jag väntar först på Strayie så hon kommer igång först.

Logga in för att svara
#68552 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Vänta inte Elin kasta dig ut i vågorna istället!

Du kan teorin så det är lika bra att sätta igång. Gör som Strayie och kontakta en surfshop för att höra om du får låna en demobräda. Det kan vara lite svårare för dig eftersom du aldrig har testat förut men förmodligen inte omöjligt.

Eller boka en surfkurs. Hur mycket teori man än kan så är det bra med handledning när man tar de förta paddeltagen.

Angående bredden på brädan jämfört med armlängden så tror jag inte det kall vara avgörande om man inte bara är ute efter att se snygg ut med brädan under armen... och ja jag skriver bara så här för att jag nästan inte någ runt min feta fish Man kan ha brädan på huvudet när man bär den.

Logga in för att svara
#68553 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

Hej Strayie!
Ska börja med att säga att jag inte kan särskilt mycket om brädor & jag har inte surfat mer än drygt ett år.
Men jag nästan lika lång som du & jag har lärt mig surfa i Sverige, på en NSP 7'6 (faktiskt på en Surfbetty!). Jag tycker den funkade alldeles utmärkt att lära sig på! Lättpaddlad, lätt att fånga vågor med, billig & jävligt stryktålig.
Sen kanske den inte är så bra när man vill utvecklas, men det tar ju ett tag att lära sig surfa. Inte minst om man ska göra det i Sverige. I början har man ju ändå ingen aning om vad man vill med sin surfing - man vill ju bara lära sig surfa!
Ska tillägga att jag heller aldrig fått några skallskador av min NSP!
Däremot har jag fått en rejäl nässmäll av en Webber Afterburner i glasfiber!

Logga in för att svara
#68560 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Jonty skrev:
Vänta inte Elin kasta dig ut i vågorna istället!

Angående bredden på brädan jämfört med armlängden så tror jag inte det kall vara avgörande om man inte bara är ute efter att se snygg ut med brädan under armen... och ja jag skriver bara så här för att jag nästan inte någ runt min feta fish Man kan ha brädan på huvudet när man bär den.

Ja på huvudet är ju bäst då kommer ingen muskel i kläm och perfekt styrka precis som afrikanerna. Jag får träna hemma med huvudbalansen.

Logga in för att svara
#68561 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

ja jävlar vilken smäll men du dingade inte den lånade brädan

Vad körde ni på för brädor i Indo?

Logga in för att svara
#68592 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
elinn skrev:
Strayie skrev:
Tips någon?

Elinn menar du den här?

Bra dar Elin! klockrent

Logga in för att svara
#68593 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

danneroyal skrev:
Tycker iallafall att du ska köpa dig en SouthPoint bräda. Kanske en Fish runt 6.6

Så kanske du kan ta dig ut oxå när det är lite riktiga vågor! Å inte bara små plask vågor på runt halv meter.
Det jag vill säga med det är. Kan vara jäkligt svårt att ta sig ut med större bräda i sverige. När vågorna baseras på vind swell å kan komma precis hela tiden. Du kommer att bränna all energi på att ta dig ut, eftersom din paddel teknik inte är så bra än. Å antagligen inte klarar av att göra en duckdive eller en turtle roll. för att unkomma alla vågor på väg ut till ev lineup.

Håller med där ang lagning av epoxy. Skitsvårt å blir ofta inte snyggt heller. Om man inte målar efteråt vill säga. Men de håller fan så mycket bättre. Å därför ganska bra som nybörjarbräda.
Fast man kan ju oxå säga: Det kan vara bra att lära sig vara rädd om brädan redan som nybörjare. Å där av köpa sig en riktig glasfiberbräda.

I like

Logga in för att svara
#68594 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

sverre skrev:
hehehe! Elinn verkar vara en MISS KNOW IT ALL som efter sin korta tid som nybörjar ännu inte torkat bakom öronen riktigt. MOUHAHAHAHA!!

Du talar som att det endast finns EN SANNING och den har du upptäckt.

Du dissar totalt epoxy som är mer stryktålig, du dissar surfbetty, du dissar allt under 8 foot!!

Varför köpa en longboard för att surfa vitvatten ett par gånger och sen har den gjort sitt, om man vill surfa shortboard. Varför köpa en stor tung bräda om man är en klen tjej? frågor som man åtminstone bör ha i beaktande innan man bestämmer sig för en pråm som inköp.
En för bred bräda är svårpaddlad, en tjock bräda går inte att duckdajva, en lång tung bräda är svårt att hantera.
hej

Hej raring... du behover inte ta det sa personligt vannen, menade inget illa. Missforsta mig ratt:kiss:
Jag sa faktiskt att epoxy e mer stryktaliga an fiberglass, det jag menade pa ar att de har nackdelar...sa som svara att laga, foamet suger at sig mer vatten etc... dessutom e de oftast lite dyrare..whatever whatever. .

Jag dissade NSP for att av erfarenhet sa okade antalet hjarnskakningar da vi bytte fran BIC till NSP pa ett utav surfcampen som jag jobbade pa. Om man klammer lite pa bradan sa kan man ju nastan kanna att NSP e stummade och tyngre an BIC. Darfor foreslog jag BIC framfor NSP, dom e inte lika snygga forstas, men jag tycker att de surfar battre dessutom.

Ang breda och langa brador, jag paddlar alltid snabbare ut an mina shortboard kompisar. Jag tror att d kan beror pa att jag har en langre och bredare brada, vilket ger mig mer paddling speed? Eller sa har jag Kellys triceps.. Men vad vet jag, maste torka mig om oronen forst forstas

Jag tycker att d e en fordel med paddlingspeed, da kommer man ut snabbare ocksa. Sjalv brukar jag paddla ut mellan setten, d gar alldeles utmarkt, behover inte duckdiva eller sa. For i ovrigt gar d att duckdiva 8 ft ocksa om man vill det, mer lampligt for killar kanske. Brukar hanga mig pa nosen, halla andan o krypa ihop som en boll nar jag far problem. funkar fint
Om d inte finns sets, vilket jag antar att Toro kanske inte har riktigt, sa kan man alltid paddla ut i rippen inte sant? Sag inte att d inte finns ripp pa Toro, ringer SOS pa en gang och slar jag larm for oversvamning..

Jag sa just det att det ar battre att kopa en longboard/minimal for att med dem kan kan surfa i vitvatten och i grona vagor. En longboard surfar ju battre an en NSP eller liknande i grona vagor... kan man inte manovrera en longboard sa kan man definitivt inte manovrera en shortboard, aven om man tror sig kunna det...

Logga in för att svara
#68595 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:
hej

Hon kanske brukar göra en skalmanvändning för att komma förbi vågorna. Sverre brädan bör väl inte vara bredare än armarnas längd? Tänkte på att det kan ju vara bra om man kan bära den. Jag tror smala och korta brädor är roligare att surfa på som nybörjare för då är det liksom svårt från början o sen när man har koll så kan man använda en enklare bräda och vips så blev allt lätt när det kommer till de dära stegen då det är dax att lära sig surftrix. Krävs kanske bara lite mer balans, position samt ,mycket tålamod och lek så klart. Jag ska testa på både en svår samt en lätt hade jag tänkt mig. Jag väntar först på Strayie så hon kommer igång först.

Oh back up! tack girl.
Jag har aldrig lyckats med skalman riktigt, sjalv brukar jag paddla ut mellan setten. Eller paddla ut i rippen... eller bara hanga mig pa nosen, krypa ihop som en boll..halla andan. I varsta fall slappa bradan och dyka... men d far man inte gora om d e massa folk runt en hehe

Logga in för att svara
#68596 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Ber om ursakt om jag har upprort nagon. Trodde att jag angrep NSP och inte nagon personligen, sa hoppas att jag inte far fler personliga pahopp.

Sjalv tycker jag att surfing ska vara en kul upplevelse, de flesta nyborjare har mycket roligare pa en stor brada. Mindre frustration, fler vagor, langre rides, mer surf.

Min forsta brada var en tunn smal funboard 7´3 nastan gunshape (visste inget nar jag kopte den), kunde knappt poppa upp i vitvatten... Holl pa med den i 4 veckor tror ja, tror att jag lyckades i vitvatten,poppa up 3 ganger totalt, helt vardelost hehe

Men jag ville forsoka mig pa d igen, sa jag bokade 2 veckor pa surfcamp, fick surflektioner varje dag.
Pa den 6:e dagen pa camet hade turen att fa bildbevis pa min FORSTA grona vag. Helt fantastisk kansla, minns fortfarande hur d kandes. Och nu e jag fast...

Anyways, jag ar bara glad over att jag har lart mig sa fort pga att jag har lyssnat pa genuina surfare som vet vad dom pratar om. Alla sager samma sak, de flesta overgar till korta brador for tidigt.
Hade jag gjort det hade jag utvecklat en san dar pooman style som jag har sett en hel del (formodlingen inte du Sverre sa oroa dig inte) ha. De tror att de genererar fart genom att vicka pa hoften samtidigt som de studsar upp och ned som ett dragspel. Inte coolt alls..

Om surfing handlar om att vara cool och soul & whatever whatever, sa ska man givetvis kopa en 6´0 fish, de e smidiga att ga omkring med under armen....

Logga in för att svara
#68597 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Har ar min forsta vag efter 6 dagar pa surfcamp..kan verkligen rekommendera surflektioner.

Logga in för att svara
#68610 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

well done Elinn!! Good wave! Its a Bosy wave!

Varför pratar du om Gun och om en 6´0 bräda? Det är det väl ingen som har påstått att en nybörjare ska ha?

Det är helt värdelöst att börja på en shortboard och många byter till för kort bräda för tidigt och stilen är åt helvete etc etc.

Men det är inte det jag pratar om. En funshape, minimal, som inte är en meter längre än dig själv, som har tillräcklig bredd och tjocklek utan att vara som en stock går alldeles utmärkt att lära sig på. Jag har själv lärt en tjej en gång på en 6´7 funshape. Det handlar också om vad för kropp tjejen har. Är hon bred och stabil eller smal och klen? etc

BOS was here

Logga in för att svara
#68614 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

stora brädor är bra för en vecka på surfcamp, där målet är att stå upp i skummet första dagen och sedan plocka en grön våg.

Men stannar man på en för stor bräda så stannar upp ens utveckling.

Här kan vara några anledningar att inte köpa för stor:

- det är läskigt för visa att hålla i en för stor bräda, speciellt i sverige, där det blåser nästan ALLTID.

- man lär sig paddla bara rakt ut och in, menas att lära sig att manövrera when man paddlar är en extremt viktigt del av det här surfningsgrejen.

- man lär sig fel techniqer i paddling. Större brädor gör att man sitter längre ut av vattnet så ja, du kan paddla den fortare över mer distance, men det tar kraften ifrån axlerna (skadligt i längden) istället för ryggen som man gör när man crawlar (och paddlar med en mindre bräda

- brädan ska var tillräckligt stor att du kan hoppa upp på minivågor. Jag rekommenderar cira 1 fot längre än sig själv för tjejor, killar kan ha runt 1-2' längre och minst 20.5" bräd och ungefär minimum 2.5" tjock.

Jag köpte min tjej en 6'0" som första brädan, och hon är sjukt nöjd med den.

Logga in för att svara
#68623 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 1

Strayie
graphgraph

Förstår ni att jag blir förvirrad här haha

Jag har testat longboard epoxy när jag va i Kalifornien, gick hur bra som helst att paddla ut med, greppade turtleroll och allt sånt, sen provade jag en mini mal, vet inte hur många fot exakt men ca 1" längre än mig, den kändes mycket lättare att manövrera på land och i vatten, sen att jag inte kom upp lika lätt, eehmm knappt alls behöver väl inte betyda att det inte är värt att investera i en sån??

Att snurra runt med en jätte epoxy pråm i i blåsten innebär att jag knappt kommer få i den i vattnet:P

Logga in för att svara
#68624 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Strayie skrev:

Jag har testat longboard epoxy när jag va i Kalifornien, gick hur bra som helst att paddla ut med, greppade turtleroll och allt sånt, sen provade jag en mini mal, vet inte hur många fot exakt men ca 1" längre än mig, den kändes mycket lättare att manövrera på land och i vatten, sen att jag inte kom upp lika lätt, eehmm knappt alls behöver väl inte betyda att det inte är värt att investera i en sån??

Att snurra runt med en jätte epoxy pråm i i blåsten innebär att jag knappt kommer få i den i vattnet:P

paddling är 90+% av surfing, att bli bra på det är oehört viktigt.

även om man inte fånger en massa vågor så lär man sig mycket nyttigt för sin surfing...position + teknik är det mest värdeful

Logga in för att svara
#68625 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 1

Strayie
graphgraph

Mmm en sån unnar jag mig när jag har tubat 1 a gången!
Soulshine skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
KinkyFriedmann skrev:

och så köper du en jävligt dyr våtdräkt så att du åtminstone eliminerar det besväret

Vad är priset för en billig våtdräkt samt vad är priset för en dyr våtdräkt? Svara ni som har koll.

En dyr dräkt kostar kostar jäkligt mycket typ den här: www.ripcurl.com.au/index.php?hbomb#restart

Logga in för att svara
#68626 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 1

Strayie
graphgraph

SharkBoy skrev:
Strayie skrev:

Så du du menar att en minmal kan vara bra istället för en riktig longboard?

även om man inte fånger en massa vågor så lär man sig mycket nyttigt för sin surfing...position + teknik är det mest värdeful

Logga in för att svara
#68627 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

definitivt, longboards är ingen nybörjare bräda överhuvudtaget. Även om du vill lära dig att surfa longboard.

Logga in för att svara
#68628 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 1

Strayie
graphgraph

Liten men stark, ruskigt dålig på att svänga bara, watch out

danneroyal skrev:

Logga in för att svara
#68634 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

SharkBoy skrev:
definitivt, longboards är ingen nybörjare bräda överhuvudtaget. Även om du vill lära dig att surfa longboard.

Kan man då lära sig surfa longboard om det inte är en nybörjarbräda, någon gång är man ju nybörjare på longboard.

Logga in för att svara
#68635 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Papasharq skrev:
SharkBoy skrev:

Kan man då lära sig surfa longboard om det inte är en nybörjarbräda, någon gång är man ju nybörjare på longboard.

nybörjare på longboard inte samma som nybörjare på surfing

Logga in för att svara
#68645 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

sverre skrev:
well done Elinn!! Good wave! Its a Bosy wave!

Varför pratar du om Gun och om en 6´0 bräda? Det är det väl ingen som har påstått att en nybörjare ska ha?

Det är helt värdelöst att börja på en shortboard och många byter till för kort bräda för tidigt och stilen är åt helvete etc etc.

Men det är inte det jag pratar om. En funshape, minimal, som inte är en meter längre än dig själv, som har tillräcklig bredd och tjocklek utan att vara som en stock går alldeles utmärkt att lära sig på. Jag har själv lärt en tjej en gång på en 6´7 funshape. Det handlar också om vad för kropp tjejen har. Är hon bred och stabil eller smal och klen? etc

BOS was here

sorry hon, laste fel, stod visst 6´10

Logga in för att svara
#68646 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

SharkBoy skrev:
Strayie skrev:

Eller att surfa sa mycket som mojligt, och ha lite kul istallet for ett rent helvete..

Eller att surfa sa mycket som mojligt, och ha lite kul istallet for ett rent helvete..
Erkan ni vill inte att tjejer ska lara sig, klart som fan att man koper en 6´0 till tjejen sa att hon fangar en av 75 vagor, jatte kul, lar sig paddla gor hon iaf, och sitta brevid killen i lineupen o posa, utan att ta hans vagor... *tander en glodlampa pling!*

Logga in för att svara
#68649 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Ok, ni avslojade mig, Bosy skamt juu!

Klart du ska kopa en 6´6 de e klart bast, mycke paddling speed, latt att fanga vagor, latt att svanga specielt om man inte kan svanga fran borjan, de svanger av sig sjalvt. Bara att vicka lite pa hoften och typ jucka lite me benen samtidigt sa svanger du fint automatiskt. Sen sa ar paddling ocksa en sport...

skojja bara juu alla... *avslojad*

Logga in för att svara
#68651 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

elinn skrev:
Ok, . Bara att vicka lite pa hoften och typ jucka lite me benen

*

nja... gärna vicka med höften men inte jucka med benen, jucka med höften också!! samt puta gärna lie med baken om du är tjej, det är BOSY!

För det är stil som är det viktiga, där håller jag med dig elinn!

Logga in för att svara
#68657 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:
elinn skrev:

*

nja... gärna vicka med höften men inte jucka med benen, jucka med höften också!! samt puta gärna lie med baken om du är tjej, det är BOSY!

Låter svårt att vicka med höften samtidigt som höften ska jucka. På youtubes surflektioner säger surfinstruktören att vid svängar ska man ta ett steg bakåt på brädan så att fenorna kommer i vattnet lite mer och sen svänga med överkroppen. Sen efter svängen går man tillbaka mer mitt på brädan. Är det någon som gör så?

Logga in för att svara
#68658 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:
elinn skrev:

*

Låter svårt att vicka med höften samtidigt som höften ska jucka. På youtubes surflektioner säger surfinstruktören att vid svängar ska man ta ett steg bakåt på brädan så att fenorna kommer i vattnet lite mer och sen svänga med överkroppen. Sen efter svängen går man tillbaka mer mitt på brädan. Är det någon som gör så?

det är fel

Logga in för att svara
#68659 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

SharkBoy skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:
elinn skrev:

*

det är fel

Hur gör du?

Logga in för att svara
#68660 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

elinn skrev:
SharkBoy skrev:
Strayie skrev:

Erkan ni vill inte att tjejer ska lara sig, klart som fan att man koper en 6´0 till tjejen sa att hon fangar en av 75 vagor, jatte kul, lar sig paddla gor hon iaf, och sitta brevid killen i lineupen o posa, utan att ta hans vagor... *tander en glodlampa pling!*

Jag antar att du skämtar

Logga in för att svara
#68665 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

louie
graphgraph

Jag är 1.63 väger 52 och har en 6.0 funkar perfekt för mig, fråga tjejerna på nikitacamp i varberg!

Logga in för att svara
#68669 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

louie skrev:
Jag är 1.63 väger 52 och har en 6.0 funkar perfekt för mig, fråga tjejerna på nikitacamp i varberg!

Var även din första bräda knappt 1fot längre än dig själv?

Denna tråd handlar ju om Strayies bräda o hon e fortfarande nybörjare.

Logga in för att svara
#68670 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

elinn skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:
hej

Oh back up! tack girl.
Jag har aldrig lyckats med skalman riktigt, sjalv brukar jag paddla ut mellan setten. Eller paddla ut i rippen... eller bara hanga mig pa nosen, krypa ihop som en boll..halla andan. I varsta fall slappa bradan och dyka... men d far man inte gora om d e massa folk runt en hehe

Min text var ingen uppbackning heller Elinn!!
Eller tycker du om att surfa på korta brädor först som kräver att man gör rätt från början och inte luras göra fel som kanske kan hända med en mer stabilare variant?

Logga in för att svara
#68671 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
louie skrev:

Jag det var det

Logga in för att svara
#68672 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

SharkBoy skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
louie skrev:

Jag det var det

Ja då vet jag det. Då lär ju hon(Louie) ha lärt sig rätt från början och det är ett smart val.

Logga in för att svara
#68703 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Nu är jag helt slut i huvudet så ni får lida för det

Om man är en smurf (om jag inte kommer ihåg fel är de tre äpplen höga eller ungefär en fot) blir det inte tokigt då med en bräda som är dubbelt så lång?

...och ja jag är blå med en vit mössa på huvudet

det fanns kanske en seriös poäng här egentligen... Elin man kan inte bara säga att brädan skall vara en fot längre än vad du är.. Man måste ju ta hänsyn till så sjukt många parametrar att det inte är konstigt att man blir förvirrad. Däremot skulle jag lita på SharkBoys råd! Sen är det bara att testa och se vad man gillar. Man kanske är longboardsurfare i själen då är det ju inte så kul med en vinglig kort bräda.

Logga in för att svara
#68727 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Jonty skrev:
Nu är jag helt slut i huvudet så ni får lida för det

Om man är en smurf (om jag inte kommer ihåg fel är de tre äpplen höga eller ungefär en fot) blir det inte tokigt då med en bräda som är dubbelt så lång?

...och ja jag är blå med en vit mössa på huvudet

det fanns kanske en seriös poäng här egentligen... Elin man kan inte bara säga att brädan skall vara en fot längre än vad du är.. Man måste ju ta hänsyn till så sjukt många parametrar att det inte är konstigt att man blir förvirrad. Däremot skulle jag lita på SharkBoys råd! Sen är det bara att testa och se vad man gillar. Man kanske är longboardsurfare i själen då är det ju inte så kul med en vinglig kort bräda.

Smurfliknelsen fattade jag inget av Jonty fast det gör inget för jag fattar att modellen/formen på en bräda påverkar egenskaperna för surfing. Precis som det är med tex skidåkning som jag har större koll på med utrustning och sånt. Jonty jag tror att min själ trivs med en vinglig kort bräda för min själ trivs perfekt med vingliga skidor som är supersvåra att göra fel med, för då ramlar man nämligen och därför märker jag på en gång när jag gör rätt.

Aja jag har fått ett säljförslag från en Upplänning, den brädan verkar vara rätt så stabil.

Logga in för att svara
#68730 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

smurfarna hade med min blodsockernivå att göra och proportion.

En kort och tjock ska ha en sorts bräda och en lång och smal skall ha en annan sort helt enkelt.

Logga in för att svara
#68732 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Jonty skrev:

En kort och tjock ska ha en sorts bräda och en lång och smal skall ha en annan sort helt enkelt.

Finns det bara de två varianterna av kroppstyper Jonty enligt dig? Du vet väl ändå om att vi surfbabes kan vara formade på tre olika grundsätt och sen de olika kombinationerna utöver det. Extra klurigt alltså för oss att få till rätt sorts brädegenskaper och storlek.

Logga in för att svara
#68734 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Precis Elin det finns bara gammelsmurf och Gargamel!

Logga in för att svara
#68735 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Jonty skrev:

Finns det bara de två varianterna av kroppstyper Jonty enligt dig? Du vet väl ändå om att vi surfbabes kan vara formade på tre olika grundsätt och sen de olika kombinationerna utöver det. Extra klurigt alltså för oss att få till rätt sorts brädegenskaper och storlek.

"vi surfbabes.."

du surfade när?

Logga in för att svara
#68737 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

MacBeth skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Jonty skrev:

"vi surfbabes.."

du surfade när?

Jag surfade sen . Jag är en surfbabes ändå för jag går in i rollen redan innan för att få den rätta känslan väl ute på vågorna.

Logga in för att svara
#68742 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

tips på bräda?
longboard 9 fot uppåt =)

style is everthing !! =)

Logga in för att svara
#68754 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

Strayie skrev:
Mmm en sån unnar jag mig när jag har tubat 1 a gången!
Soulshine skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
KinkyFriedmann skrev:

Tyvärr finns det inga vettiga varma våtdräkter för 1000 kronor (nypris). Was gut ist kann nicht billig sein. (kvalitet kostar - alltid) Sorry. Räkna med 3 000 och uppåt om du handlar i Sverige och syftar på 4/3.

Logga in för att svara
#68761 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Jonty skrev:

...och ja jag är blå med en vit mössa på huvudet.

Dude, Smurfs suffer from cronic case of "BlueBalls".

Logga in för att svara
#68766 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

louie skrev:

natural born surfer then...

Logga in för att svara
#68767 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

sverre skrev:
elinn skrev:

*

Men honey har du redan glomt hur det var for dig forsta gangen? Du juckade ju bade med hoften och med benen samtidigt, spasmisk, okontrollerad, noll kansla, eyes wide shut, 3 min ride...

Logga in för att svara
#68769 Svar: Tips på bräda??? 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Feddan skrev:
Jonty skrev:

...och ja jag är blå med en vit mössa på huvudet.

Dude, Smurfs suffer from cronic case of "BlueBalls".

Like Sverre u mean? I reckon it´s normal, if u behave like a smurf, u gonna get blueballs for sure!

Logga in för att svara
123
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!